۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

روزنامه های صبح شنبه : BBC

گزیده مقالات

قاضی بی طرف

محمد رضا کامیار در سرمقاله صدای عدالت نوشته جمعيت كثيری كه در روزهاي گذشته در خيابانهاي تهران و ديگر شهرهاي ايران راهپيمايي كرده اند و شبها بانگ الله اكبر سر می دهند به اتكای اعتماد به ادعاي نامزد خود نتيجه انتخابات را نپذيرفته اند اما بديهی است اين ادعا زمانی رسما پذيرفته خواهد شد كه شوراي نگهبان آن را بررسی وتاييد نمايد.

به نوشته این مقاله در اختلافات خصوصي افراد، هنگامي كه طرفين نتوانند از راه تفاهم اختلاف خود را حل كنند به قاضي مراجعه مي كنند تا فردی بی طرف و عادل اين اختلاف را بررسی كرده و حق را از باطل تشخيص دهد اما در موضوع انتخابات چگونه است؟ آيا رعايت بی طرفي از سوي مجری و ناظر انتخاباتي لازم است؟ آيا شوراي نگهبان كه نقش قاضي اين اختلاف را بر عهده دارد و حكم نهايي راجع به ادعاها و شكايات معترضين را صادر مي كند، بايد بيطرف باشد؟

یادی از شریعتی

روزنامه مردم سالاری در سرمقاله خود به یادآورده که دیروز سالروز درگذشت دکتر علی شريعتی بود که در دهه چهل و اوايل دهه پنجاه خواب را برخفتگان پريشان کرد و هزاران سوال مسئوليت آور بر ذهن جوانان و دانشجويان به وجود آورد.

در ادامه مقاله آمده شریعتی اصلا دشمن سکوت و خواب غفلت آفرين بود و هم اوست که مي گويد: پس از مرگم نمي دانم چه خواهد شد؟ نمي خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت؟ ولي بسيار مشتاقم، که از خاک گل ام سوتکي سازد، گلويم سوتکي باشد به دست کودکي گستاخ و بازيگوش و او يک ريز و پي در پي، دم گرم خودش را بر گلويم سخت بفشارد و خواب خفتگان آشفته و آشفته تر سازد، تا بدين سان بشکند در من سکوت مرگبارم را.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر