۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

موسوی در راهپیمایی تهران : BBC

موسوی در راهپیمایی تهران حضور یافت

میر حسین موسوی در بین هزاران نفر از هوادارانش که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارند، در میدان امام خمینی تهران حاضر شد.

این راهپیمایی به دعوت آقای موسوی برای بزرگداشت هشت نفری که روز دوشنبه در راهپیمایی تهران کشته شدند، برگزار شده است و به گفته شاهدان عینی از میدان هفتم تیر تا میدان امام خمینی تهران در جریان است.

به گزارش شاهدان عینی میرحسین موسوی مانند هوادارانش لباس سیاه بر تن کرده بود و از روی یک ماشین سخنرانی کرد.

بر اساس برخی منابع بسیاری از خیابانهای منتهی به محل تجمع مسدود شده اند و امکان عبور و مرور اتومبیل ها به سمت میدان امام خمینی تهران وجود ندارد.

روزنامه گاردین در وبلاگ ویژه خود به نقل از شبکه پرس تی وی، شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی را "صدها هزار نفر"ذکر کرده است.

حدود ساعت شش بعد از طهر به وقت تهران خبر رسید که به دلیل ازدحام شدید جمعیت در میدان امام خمینی، مسافران مترو نمیتوانند از خروجیهای این میدان بیرون بیایند و به خروج از ایستگاههای قبلی و بعدی دعوت میشوند.

در دیگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آیی معترضان شهر شیراز بود که هزاران نفر از آنها در این مکان در سکوت مقابل یک تابوت نمادین تجمع کردند.

هرچند برخی منابع حاضر در این گردهم آیی تعداد ماموران نیروی انتظامی در محل شاهچراغ را اندک توصیف کردند اما نیروهای لباس شخصی در میان جمعیت حضور دارند.

این گردهم آیی پس از آن برگزار شد که در دو روز گذشته نیروهای بسیجی با تظاهر کنندگان در شهر شیراز برخورد کردند.

به گفته منابع در زاهدان، این شهر تا اندازه ای آرام تر شده و تظاهرات به شکل آرام پی گرفته می شود. همچنین مسجد طالقانی این شهر نیز محل برگزاری یک مراسم عزاداری برای کشته شدگان در جریان ناآرامی ها بوده است.

در ارومیه هم به گفته منابع آگاه خیابان های امام خمینی و خیام، که در روز های اخیر محل برگزاری تجمع معترضان به نتیجه انتخابات بوده، تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی قرار دارند و تا کنون مردم ارومیه امکان برگزاری تظاهرات اعتراضی خود را نداشته اند.

خبرگزاری انتخاب : صدها هزار معترض در حالی که لباس‌های سیاه به تن دارند و شمع‌هایی در دست گرفته ‌اند در میدان توپخانه تهران اجتماع کرده ‌اند و بر اساس گزارش‌های اولیه میدان توپخانه هم اکنون لبریز از جمعیت معترض شرکت‌کننده در این تجمع آرام است. جمعیت تجمع‌کننده در حال حرکت به سمت میدان فردوسی تهران هستند. برخی از راهپیمایان تصاویری از قربانیان در دست داشتند. مردم شعار نمی دادند و تنها کاغذهایی حاوی شعارهایی چون لزوم مجازات عوامل کشته شدن شماری از هموطنان در دست داشتند.

سایت آینده نیوز در تهران : گزارشهای اولیه حاکی از ازدحام شدید در یکی از بزرگترین میدانهای تهران است. ازدحام جمعیت در میدان امام خمینی (توپخانه) به حدی است که از حدود ساعت 16 به بعد، تخلیه مسافر از ایستگاه مترو در این میدان - که تقاطع خطوط یک و دو محسوب می شود- متوقف شده و عملا مسافران قادر به خروج از ایستگاه مترو نیستند. حتی در قطارهای مترو از مردم خواسته می شود به دلیل ازدحام بیش از حد در ایستگاه امام خمینی از ایستگاه های قبل و بعد برای تردد استفاده کنند.هم اکنون دهها هزار تن از معترضين به نتايج اعلام شده انتخابات، در حالي که برخی از آنها لباس سياه به تن کرده و يا شمع هايی را حمل می کنند، در این ميدان تجمع کرده اند و این میدان لبریز از جمعیت ده‌ها هزاری است. مردم همچون روزهای قبل به علامت پیروزی دو انگشت خود را بالا گرفته اند.

عکسهای تجمع گروهی از هواداران احمدی نژاد: BBC

خبرگزاری فارس از برگزاری تجمع گروهی از "دانشجویان و اقشار مردم" در مقابل
دادستانی تهران خبر داده است که در آن تجمع کنندگان "خواستار برخورد قاطع،
جدی و انقلابی با عوامل آشوب های اخیر تهران و صدور حکم دستگیری و محاکمه
علنی فائزه و مهدی هاشمی (فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی)" شده اند.


اسامی دانشجويان مفقود شده : iranpressnews.com

اسامی دانشجويان مفقود شده دانشگاه تهران

اسامی دانشجويان دستگير، مضروب، مفقود و آزاد شده در حمله به کوی دانشگاه تهران

خبرنامه امیرکبیر: علیرغم ادعای فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و مسئولین وزارت علوم مبنی بر آزاد شدن تمامی دانشجویان، همچنان از سرنوشت بیش از ۵۰ دانشجوی ربوده شده دانشگاه تهران اطلاعی در دست نیست.

عدم مشخص شدن وضعیت این دانشجویان در حالی است که تعدادی از آنها در شب حمله به کوی توسط نیروهای انصار و لباس شخصی مجروح شدند.

با گذشت ۴ روز از ربوده شدن دانشجویان مجروح، نگرانی ها نسبت به وضعیت سلامت آنان افزایش یافته است.

لازم به ذکر است با آزاد شدن تعدادی از دانشجویان، این دانشجویان اعلام کردند که در بامداد دوشنبه نیروهای لباس شخصی با همکاری گارد ویژه وارد دانشگاه شده و پس تخریب کوی دانشگاه آنها را به ساختمان وزارت کشور منتقل کردند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر لیستی از آخرین وضعیت دانشجویان ربوده شده دانشگاه تهران گزارشی تهیه کرده است که در آن آخرین وضعیت دانشجویان دانشگاه تهران مشخص شده است. این لیست به شرح زیر است:


دانشجويان مفقود شده:

نام نام خانوادگي / رشته تحصيلي

محسن آزموده فلسفه
پيام پوررنگ عمران
مرتضي جانبازي شيمي
حاجي پور مواد


دانشجويان مضروب شده:

نام نام خانوادگي / رشته تحصيلي

يعقوب رهبري حق برق
حسين عبدي مکانيک
محمد فاطمي نژاد بهداشت
مجتبي کاشاني مديريت
حافظ محمد حسني ادبيات


دانشجويان آزاد شده :

نام نام خانوادگي / رشته تحصيلي

احمد احمديان متالورژي
اسکندري فيزيک
امين افضلي ادبيات
وحيد اناري فيزيک
محمد بلوردي معماري
حسين حامدي مکانيک
محسن حبيبي مظاهري مکانيک
نويد حقدادي برق
محمدرضا حکمي برق
کاظم رحيمي علوم اجتماعي
مرتضي رضاخاني عمران
ميثم زارعي فيزيک
امين سميعي حقوق
بهرام شعباني عکاسي
عليرضا شيخي فيزيک
ابراهيم عزيزي هنرهاي نمايشي
سياوش فياض عمران
سيد حسين ميرزاده شهرسازي
حسين نوبخت عمران
جواد يزدانفر مهندسي شيمي
حبيب خدنگي ادبيات


دانشجوياني که هنوز در بازداشت هستند:


نام نام خانوادگي / رشته تحصيلي

سهراب احديان زبان انگليسي
رضا ارکوازي داروسازي
کريم امامي فلسفه
محمد حسين امامي فلسفه
الهه ايمانيان علوم اجتماعي
روح الله باقري جامعه شناسي
فرهاد بينازاده معماري
ايمان پورطهماسب زبان انگليسي
عزت تربتي کشاورزي
سميه توحيدلو جمعيت شناسي
ياسر جعفري نقشه برداري
ميلاد چگيني باستانشناسي
محمدرضا حدآبادي علوم اجتماعي
سيد جواد حسيني جغرافيا
فرشيد حيدري زمين شناسي
بهنام خدابنده لو کامپيوتر
محمد خوانساري عمران
محمد داوديان نقشه برداري
محمود دلبري عمران
علي راعي گياه شناسي
اميد رضايي عمران
علي رفاهي علوم اجتماعي
سيف الله رمضاني زبان انگليسي
ابراهيم زاهديان متالورژي
ناصر زماني باستانشناسي
مجيد سپهوند کارتوگرافي
حنيف سليمي مشاوره
محمد باقر شعبان پور زبان انگليسي
حامد شيخ عليشاهي بيوشيمي
ايمان شيدايي زبان انگليسي
فرهاد شيراحمد دامپزشکي
سامان صاحب جلالي تاريخ
فرحان صادق پور زبانشناسي
فرشاد طاهري کامپيوتر
غمديده علوم سياسي
حمزه فراتي راد متالورژي
اسماعيل قرباني روانشناسي
محمد کريمي جغرافيا
عرفان محمدي پزشکي

عکسهای تجمع

- سایت گفتنی ها نام شخصی را که 7 نفر از دانشجویان را به رگبار بست را ستار نجفی کارمند معاونت طرح و برنامه وزارت تعاون بسیجی ویژه و از فرماندهان گردانهای عاشورا اعلام کرد

آدم کش ستار نجفی









موج بازداشتها در سراسر ایران : iranpressnews.com

بازداشت اساتید دانشگاه و بی خبری از چند دانشجو

فعالان حقوق بشر در ایران

خبرگزاری هرانا: در پی حوادث اخیر در دانشگاههای ایران، از وضعیت بسیاری از دانشجویان دانشگاه بهشتی اطلاعی در دست نیست. بر اساس اخبار در یافتی از دانشگاه بهشتی، شب گذشته لباس شخصیها، خوابگاههای دانشگاه بهشتی واقع در ولنجک را محاصره کرده بودند که با مداخله حراست این دانشگاه، بعد از ساعتها درگیری، به محاصره خود پایان دادند. پیش از این نیز، مسئولین خوابگاههای دانشگاه بهشتی از دانشجویان خواسته بودند، هر چه سریعتر خوابگاه های خود را ترک کنند که متاسفانه به دلیل فصل امتحانات، بسیاری از دانشجویان مجبور شدند همچنان در خوابگاه بمانند.

با این حال، از وضعیت بسیاری از دانشجویان این دانشگاه اطلاعی در دست نیست. چند تن از دانشجویان فعال این دانشگاه را پس از حضور در جلسه امتحان، مامورین ناشناس به نقاط نا معلومی انتقال دادهاند و تا کنون نیز، هیچ خبری از بازگشت مجدد آنها به دانشگاه و یا خوابگاه به دست نیامده است.

روز چهارشنبه همچنین دو نفر از اساتید گروه اقتصاد دانشگاه بهشتی بازداشت شدند. متاسفانه به دلیل محدود کردن ارتباطات و عدم دسترسی مستقیم به بسیاری از دانشجویان دانشگاه، نام هیچ یک از آن ها هنوز مشخص نشده است.

بازداشت صدها نفر در اصفهان

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از بند الف –ط زندان اصفهان ، در حدود 300 نفر از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر مردم اصفهان به سلولهای انفرادی این بند منتقل شده اند.
اعتراضات گسترده روزهای اخیر که تا به حال منجر به جان باختن تعدادی از جوانان و مردم شهر اصفهان شده است و همچنین باعث مجروح شدند تعداد زیادی از جوانان معترض شده است.اکثر زخمی شدگان علیرغم داشتن زخمی های شدید از مراجعه به بیمارستانها بخاطر ترس از دستگیری خوداری می کنند و کسانی که در وضعیت وخیم هستند و به بیمارستان منتقل می شوند هویت آنها توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست بیمارستانها ثبت می شود و تحت مراقبتهای شددید مامورین وزارت اطلاعات قرار می گیرند مامورین وزارت اطلاعات در اکثر موارد در امور درمانی پرسنل بیمارستان دخالت می کنند و در مواردی مانع انجام کار آنها می شوند.
دستگیر شدگان اعتراضات اخیر به بازداشتگاههای آگاهی اصفهان، کلانتریها ،خانه های امن وزارت اطلاعات و سلولهای انفرادی بند الف-ط که در دست بازجویان وزارت اطلاعات اصفهان می باشد منتقل شده اند. دستگیر شدگان تحت شکنجه های شدید جسمی قرار دارند. در حال حاضر در بند الف- ط در حدود 300 نفر از دستگیر شدگان زندانی هستند.

28 خرداد 1388 برابر با 18 ژون 2009

بازداشت صدها تن از شهروندان معترض در مشهد

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

خبرگزاری هرانا: طی نا آرامیهای چند روزه اخیر در شهر مشهد که اکثرا در غرب این شهر رخ داد گروه های دولتی از قبیل پاسداران نیروی انتظامی، نیروهای انتظامی،یگان ویژه،نوپو،نیروهای امنیتی وشبه نظامی با استفاده از باطوم، گازهای اشک آور، شوکرو .... به مقابله با شهروندان معترض پرداختند.

نیروهای مذکور در برخوردهای فیزیکی خود هیچگونه ملاحضه ای حتی در قبال کودکان و زنان نداشته اند.این درگیریها خسارات و بازداشتهای زیادی را در پی داشت بطوریکه از وضعیت بسیاری از شهروندان و زخمی های حاصل خشونت نیروهای نظامی هیچ خبری در دست نیست ، برآوردها حاکی از آن است تنها در یکی از شبها در هفته جاری حدود 300 شهروند معترض در این شهر بازداشت شده اند.

بسیاری از شهروندان درطی شبهای گذشته بدون حتی کوچکترین فعالیتی تنها به دلیل داشتن لباس مشکی یا سبز بازداشت شده اند. بازداشتها به حدی بدون قید وشرط صورت میگیرد که گاه عابران رهگذر نیز از این اتفاقات مصون نیستند.

بسیاری از بازداشتیهای مورد اشاره به شرق مشهد فرستاده میشوند تا در مکانی به نام دایره مبارزه با مفاسد اجتماعی بازجویی شوند،بسیاری از این شهروندان پس از بازجویی و تشکیل اجمالی پرونده پس از چند ساعت بازداشت آزاد میشوند وتعدادی که از اسامی آنها اطلاعی در دست نیست همچنان در آن مکان نگه داری میشوند.


خوابگاه دانشجویان شیراز : iranpressnews.com

خوابگاه دانشجويان دانشگاه شيراز به خاک و خون کشیده شد

روزنامه اعتماد ملی: خوابگاه دانشجويان دانشگاه شيراز نيز مورد حمله شبانه نيروهاي لباس شخصي قرار گرفت. اين در حالي است كه پيش از اين دانشجويان مستقر در كوي دانشگاه تهران با حادثه مشابهي روبه‌رو شده بودند.

شوراي دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي در اين‌باره خواستار برخورد با متجاوزان به حريم دانشگاه شد.

در اين بيانيه آمده است:

«شوراي دانشگاه با تاكيد بر حفظ آرامش و پافشاري بر ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ضمن همراهي و همدردي با رياست محترم دانشگاه، تاسف و تاثر خود را نسبت به حوادث پيش آمده و هتك حريم مقدس دانشگاه و دانشجويان ابراز و بروز چنين رفتارهاي غيرقانوني را به‌رغم هماهنگي‌هاي مستمر با مسوولان ذي‌ربط محكوم مي‌نمايد و از مراجع ذي‌صلاح موكدا برخورد با خاطيان و متجاوزان به حريم دانشگاه را خواستار است. انتظار داريم كه مسوولان شهر امنيت اطراف دانشگاه را به گونه‌اي تامين نمايند كه از ورود افراد غيردانشگاهي به حريم دانشگاه جلوگيري شود و نسبت به آزادي دانشجوياني كه اشتباها دستگير شده‌اند، اقدام عاجل صورت پذيرد.»

همچنين جمعي از استادان دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي خواستار توضيح مسوولان استان و نيروهاي انتظامي درباره حوادث اخير شدند.

استادان دانشگاه شيراز از مسوولان استان فارس خواسته‌اند با هوشياري زمينه سوءاستفاده از مطالبات دانشجويان را از بين برده و موارد زير را موکدا پيگيري نمايند:

۱- مسوولان استان و نيروهاي انتظامي در جمع اساتيد حاضر شده و علت ورود نيروهاي مردمي و انتظامي را به محيط دانشگاه توضيح دهند.

۲- با عوامل ايجاد بي‌نظمي و اغتشاش برخورد کرده و زمينه رسيدگي قانوني به درخواست کساني که از روند انتخابات شکايت دارند را فراهم آورند.

۳- دانشجويان عزيز و بي‌گناهي که در اين واقعه آسيب ديده‌اند، به نحو مقتضي مورد دلجويي قرار گيرند.

۴- برخورد قاطع قانوني با عوامل مقصر در حوادث اخير صورت گيرد.

تعدادي از استادان دانشگاه شيراز نيز در نامه‌اي به دادستان اين شهر، شناسايي آمران و عاملان ورود به حريم دانشگاه و همچنين آزادي بي‌قيد و شرط دانشجويان دستگيرشده را خواستار شدند.

این جانیان به فرزندان خود هم رحم نمی کنند : Iranpressnews.com

بازتاب آنلاین: آيت الله خزعلي اعلام كرد مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده، درست در خط مقابل قرار گرفته و هر چه نصحيت مي‌كنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا مي‌شوم، اثر نمي‌كند.

متن بيانيه آيت‌الله خزعلي در برائت از فرزند خود به اين شرح است:

خداوند متعال مي‌فرمايد: «يا ايها الذين آمنوا ان من ازواجكم و اولادكم عدوا لكم فاحذروهم» و نيز تذكر مي‌دهد «لا تجد قوما يومنون بالله و اليوم الاخر يوادون من حاد الله و رسوله و لو كانوا آباءهم او ابناءهم.

در اين دو آيه ارجمند خداوند سبحان به ما تنبه مي‌دهد اگر اولادتان با خدا و رسول كنار نيامدند از آنها احتراز كنيد و آنها را دوست نداشته باشيد.

مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحيت مي‌كنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا مي‌شوم اثر نمي‌كند.

با بعضي از علماي بزرگ صحبت كردم، فرمود دست نگه دار شايد به راه بيايد. ديگر كاسه صبرم لبريز شده، ديگر با او صحبت نمي‌كنم و حرف‌هاي نامناسب او را بر نمي‌تابم.

ملت انقلابي عزيز هميشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل كند، نپذيرند. با من ارتباطي ندارد ولي الان هم دعا مي‌كنم خداوند به او توفيق دهد كه از راه انحرافي كه پيش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد.

ابراز همدردی دو مرجع تقلید : BBC

ابراز همدردی دو مرجع تقلید با آسیب دیدگان ناآرامی های ایران

دو مرجع تقلید خواستار رسیدگی به شکایات و جلب رضایت مردم شده اند

دو تن از مراجع تقلید شیعه با آسیب دیدگان در جریان نا آرامی های اخیر در ایران ابراز همدردی کرده اند.

روز پنجشنبه، 18 ژوئن (28 خرداد)، متن اطلاعیه آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعه، در مورد تظاهرات و درگیری های اخیر در ایران انتشار یافت که در آن آمده است "ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان فجایع اخیر" نسبت به اقدامات خشونت آمیز در روزهای اخیر ابراز تاسف شده است.

در این اطلاعیه برای سلامت و بهبودی "مجروحان و به خصوص دانشجویان فرهیخته و گرانقدر دانشگاه تهران، شیراز، اصفهان و سایر شهرها" ابراز امیدواری شده است.

آیت الله صانعی اعتراضاتی را که در پی انتشار نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری روی داده، اقدام برای احقاق حق و رفع شبهه از انتخابات و آرای معترضان خوانده و چنین اقدامی را "حق آنان " توصیف کرده است.

وی در ادامه این اطلاعیه در مورد خشونت علیه تظاهرکنندگان می نویسد "تاسف و تاثر و انزجار شدید خود را از عاملین این حوادث اعلام نموده و امیدوارم اهداف و خواسته ها از طرف مسئولین نظام، که باید حافظ جان و مال و ناموس مردم باشند، به عینیت رسیده و از مرحله خواستن به ظهور و تحقق نایل آید."

آیت الله صانعی پیشتر در پاسخ نامه میر حسین موسوی، از نامزدهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، که قبل از انتشار اخبار مربوط به اقدامات خشونت آمیز در جریان اعتراضات ارسال شد،نوشت "اگر می پنداشتم که با تذکر اینجانب گره ای از مشکلات فعلی رفع می شد، حتما به چنین امر مقدس و لازمی اقدام می کردم تا شک و شبهه به وجود آمده در انتخابات و آرای مردم، مرتفع گردد."

تصاویر و گزارشهایی از خشونت ماموران علیه مردم انتشار یافته است

همچنین، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، یکی دیگر از مراجع تقلید، در پیامی که از مکه ارسال داشته، از تمامی کسانی که نسبت به نتایج اعلام شده انتخابات اعتراض دارند خواسته است تا "اعتراضات خود را با رعایت موازین شرعی ابرازنمایند و از دست زدن به آشوب و تخریب اموال عمومی احتراز کنند."

آیت الله موسوی اردبیلی در پیام خود، که از مکه ارسال شده، از نیروهای انتظامی و امنیتی خواسته است تا در برخورد با معترضان رافت و ملایمت و با حفظ حدود شرع و قانون رفتار کنند و از دست زدن به اقدامات تحریک آمیز خودداری ورزند.

وی ازنهادهای مسئول انتخابات خواسته است تا به شکایت مردم در زمینه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری با دقت و سرعت و به نحوی رسیدگی کنند که موجب رضایت مردم را فراهم آورد و آنان را قانع کند.

خشونت علیه دانشجویان

اعتراضات خیابانی نسبت به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران کوتاه مدتی پس از انتشار نتایج این انتخابات آغاز شد و با برگزاری تظاهرات پراکنده و چند راهپیمایی بزرگ به خصوص در تهران ادامه داشته است.

تظاهرکنندگان، که از میر حسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای اصلاح طلب حمایت می کنند، دولت را به تخلف انتخاباتی متهم کرده و اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد در این انتخابات را مردود دانسته و خواستار ابطال این انتخابات شده اند.

در مقابل، وزارت کشور نحوه برگزاری انتخابات را مورد تایید قرار داده و شورای نگهبان نیز وعده داده است که به شکایت هایی که در مورد تخلف آرا دریافت کند رسیدگی خواهد شد اما بروز گسترده تقلب و لزوم برگزاری مجدد انتخابات را مرود دانسته است.

دانشگاههای ایران هدف حملات افراد 'لباس شخصی' بوده است

بر اساس گزارش منابع مختلف خبری، ماموران دولتی در مواردی علیه تظاهرکنندگان به اقدامات خشونت آمیز متوسل شده اند و از جمله در جریان راهپیمایی روز دوشنبه در تهران، دست کم هفت نفر به ضرب گلوله نیروهای دولتی کشته و شماری زخمی شدند.

منابع خبری و رسانه های دولتی کسانی را که "اراذل و اوباش و آشوبگر" خوانده اند مسئول بروز خشونت و تخریب اموال معرفی کرده و کشورهای خارجی را به تحریک و حمایت از آنان متهم ساخته اند.

گزارش ها و تصاویر متعددی هم از هجوم ماموران و افراد لباس شخصی، که گفته می شود وابسته به تشکیلات دولتی هستند، به دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی، ضرب و جرح دانشجویان و تخریب اموال آنان انتشار یافته و حتی اعتراض گروهی از نمایندگان مجلس را برانگیخته است.

برخی گزارش ها از کشته و زخمی شدن تعدادی دانشجو در شهرهای مختلف به دست مهاجمان حکایت دارد اما مقامات رسمی این گزارش ها را تایید نکرده اند و امکان تایید مستقل این گزارش ها وجود نداشته است.

چند دانشگاه ها و خوابگاه دانشجویی نیز بسته و امتحانات در تعدادی از دانشگاه ها لغو شده که ظاهرا منظور از آن جلوگیری از تجمع دانشجویان و برخورد گروه های مهاجم با آنان صورت گرفته است.

آیت الله یوسف صانعی در سال های بعد از انقلاب سال 1979 در مشاغلی مانند عضویت در شورای نگهبان و دادستان کل خدمت کرده و آیت الله موسوی اردبیلی هم برای چند سال سمت های دادستان کل و رئیس قوه قضائیه را برعهده داشت.

تجمع معترضان و حزب الله همزمان : BBC

تجمع همزمان معترضان به نتیجه انتخابات و "حزب الله" در تهران

تظاهرات روز چهارشنبه معترضان به نتیجه انتخابات

منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی نوشته اند که ممکن است او عصر روز پنجشنبه در جمع هوادارانش در میدان امام خمینی تهران حاضر شود.

خبر برگزاری این تجمع، در تظاهرات روز چهارشنبه۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) از طریق پلاکاردها به اطلاع هواداران آقای موسوی رسید.

به گزارش سایت کلمه، "احتمالا میرحسین موسوی" در این "تجمع آرام" شرکت خواهد کرد.

آقای موسوی همچنین از هوادارانش خواسته بود که به یاد کشته شدگان حوادث اخیر با نشانه های سوگواری در مساجد و تکیه ها تجمع کنند.

در همین حال خبرگزاری فارس از برگزاری تجمع "دانشجویان و اقشار مردم" در مقابل دادستانی تهران در میدان ۱۵ خرداد این شهر خبر داده است که در نزدیکی میدان امام خمینی قرار دارد.

به گزارش این خبرگزاری، تجمع کنندگان در میدان ۱۵ خرداد "خواستار برخورد قاطع، جدی و انقلابی با عوامل آشوب های اخیر تهران و صدور حکم دستگیری و محاکمه علنی فائزه و مهدی هاشمی (فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی)" شده اند.

بخش هایی از سخنان دبیرکل "اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان"، دبیر "شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران"، دبیر تشکیلات "اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل" و دبیر "جنبش عدالتخواه دانشجویی" در خبرگزاری فارس منتشر شده که عموما حاوی حملات تندی علیه آقای هاشمی رفسنجانی است.

خبرگزاری فارس همچنین از برنامه گروهی از "موتورسواران حزب الله" برای حرکت در سطح شهر تهران خبر داده است که قرار بود ساعت ۱۶ روز پنج شنبه از میدان ولی عصر تهران آغاز شود.

این خبرگزاری همچنین از تشییع جنازه یک بسیجی در شهر ری خبر داد که به نوشته این خبرگزاری "بامداد ۲۵ خرداد توسط اراذل و اوباش مجروح شده و ساعت ۱۵ روز ۱۶ خرداد به شهادت رسید".

در سایر شهرها نیز از اعتراضات عمومی خبر می رسد اما به علت محدودیت های شدیدی که دولت ایران بر سیستم های ارتباطی همچون تلفن همراه، پیامک های تلفنی، و اینترنت اعمال کرده است دسترسی به اخبار بسیار دشوار است.

حضور میرحسین موسوی در تجمع امروز : BBC

احتمال حضور میرحسین موسوی در تجمع امروز

انتظار می رود تجمعات روز پنجشنبه حتی بزرگتر از چهارشنبه باشد

منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی نوشته اند که ممکن است او عصر روز پنجشنبه در جمع هوادارانش در میدان امام خمینی تهران حاضر شود.

خبر برگزاری این تجمع، در تظاهرات روز چهارشنبه27 خرداد (17 ژوئن) از طریق پلاکاردها به اطلاع هواداران آقای موسوی رسید.

به گزارش سایت کلمه، "احتمالا میرحسین موسوی" در این "تجمع آرام" شرکت خواهد کرد.

آقای موسوی همچنین از هوادارانش خواسته بود که به یاد کشته شدگان حوادث اخیر با نشانه های سوگواری در مساجد و تکیه ها تجمع کنند.

جان لاین خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید که دولت تاکنون واکنش روشنی به تظاهرات و اعتراضات روزانه نشان نداده است.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران که برنده انتخابات جمعه اعلام شد، روز چهارشنبه بار دیگر از نتایج رای گیری دفاع کرد و آن را مهر تاییدی برای عملکرد چهار سال ریاست جمهوری خود دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، ایسنا، وی در جلسه هیات دولت، انتخابات را یک رفراندوم توصیف کرد و با اشاره به آرایی که وزارت کشور اعلام کرده است گفت: "25 ميليون نفر اين روش مديريت را در كشور تاييد و در انقلاب تثبيت كردند."

آقای احمدی نژاد هیچ اشاره ای به اعتراضات گسترده مخالفان که معتقدند در انتخابات تقلب شده است نکرد.

تظاهرات معترضان در میدان هفت تیر - چهارشنبه

مخالفان خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب یا ابطال آرا و برگزاری مجدد انتخابات هستند اما دولت تاکنون دربرابر این تقاضا ایستادگی کرده است.

شورای نگهبان می گوید حداکثر ممکن است اجازه بازشماری آرای برخی از صندوق ها را بدهد.

رهبر ایران نیز با حمایت از این موضع گیری خواستار رفع نگرانی ها در مورد انتخابات شده است.

وزارت کشور چهارشنبه شب در تازه ترین موضع گیری درباره اعتراض ها، اعلام کرد که نامزدها حق دسترسی به جزئیات صندوق های رای را ندارند.

اعتراض ها از زمان اعلام پیروزی آقای احمدی نژاد رو به افزایش بوده است و تهران در سه روز گذشته شاهد اجتماعات بزرگ مخالفان بود.

در سایر شهرها نیز از اعتراضات عمومی خبر می رسد اما به علت محدودیت های شدیدی که دولت ایران بر سیستم های ارتباطی همچون تلفن همراه، پیامک های تلفنی، و اینترنت اعمال کرده است دسترسی به اخبار بسیار دشوار است.

رهبر ایران که بر پیروزی آقای احمدی نژاد مهر تایید زده خواستار پایان ناآرامی ها شده است.

جان لاین خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید که مخالفان به فشار خود بر دولت ادامه می دهند.

او می نویسد: "از طرف دیگر برداشت من این است که دولت واقعا یک پاسخ جامع تدارک ندیده است، و در عوض به نوعی مشغول آزار مخالفین است."

به گفته او درحال حاضر نه تنها از جنب و جوش مخالفان کم نشده بلکه ابتکار آنها در حال قوت گرفتن است.

او می گوید: "آنچه نتایج انتخابات باعث فوران آن شده، یک حس شدید سرخوردگی است، خشمی که طی دو سال زندگی در اینجا حس کرده ام. مردم خیلی از دست سیستم عصبانی و سرخورده هستند، سیستمی که به نظر می رسد با تحقیر با آنها برخورد می کند."

احضار سفرا

از سوی دیگر وزارت خارجه ایران با فراخواندن سفیر سوئیس که نماینده منافع آمریکا در ایران است علیه بیانیه های "مداخله جویانه" آمریکا در مورد انتخابات ایران اعتراض کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس وزارت خارجه "اعتراض و عدم خرسندی" ایران را در مورد بیانیه های مقام های آمریکایی در باره نتایج انتخابات جمعه ابراز کرد.

اما در واشنگتن، کاخ سفید گفت که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا همچنان از حقوق ایرانی هایی که به طور صلح آمیز به نتایج انتخابات اعتراض دارند دفاع می کند "بی آنکه در بحث های داخلی ایران دخالت کند."

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: "این حقی محفوظ برای مردم ایران است که صدایشان را به گوش برسانند و آرایشان شمرده شود. نتیجه هر انتخاباتی باید اراده مردم را منعکس کند و این به عهده ایرانی هاست که تصمیم بگیرند چگونه می خواهند این اعتراض داخلی در باره نتیجه انتخابات اخیر را حل کنند."

وزارت خارجه نیز با قوت این ادعا را که آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می کند رد کرد و اشاره کرد که ایران دیپلمات های سایر کشورها را نیز احضار کرده است.

گزارش می شود که دولت ایران سفرای چندین کشور از جمله کانادا و چند کشور اروپایی را فراخوانده است تا نسبت به آنچه دخالت این کشورها در انتخابات ایران می داند اعتراض کند.

کشورهای عمده غربی منصفانه بودن انتخابات را زیر سوال برده اند و باراک اوباما گفته است که ناآرامی پس از انتخابات نشان می دهد که "مردم ایران نسبت به مشروعیت رای گیری قانع نشده اند."

عکسهای تظاهرات

مزدوران حماس و حزب الله لبنان در بین چماقداران رژیم

تظاهرات روز چهارشنبه با برآورد آقای قالیباف 3 ملیون نفر:

آقای کروبی در بین تظاهرات مردم در روزچهارشنبه:

نمایش عکس دانشجوی جانباخته در روز دوشنبه بر اثر حمله وحشیانه مزدوران رژیم به کوی دانشگاه تهران :

شکنجه دانشجویان : iranpressnews.com

شکنجه دانشجویان ربوده شده در زیرزمین وزارت کشور

خبرنامه امیرکبیر: با گذشت چند روز از حمله وحشیانه نیروهای سازماندهای شده به کوی دانشگاه تهران، ابعاد این فاجعه و نقش نیروهای امنیتی در این ماجرا بیش از پیش در حال مشخص شدن است.

تعدادی از دانشجویان آزاد شده کوی دانشگاه تهران اعلام کردند که در بامداد دوشنبه افراد لباس شخصی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز بودند، پس از تخریب اعمال جنایاتی وحشتناک در حق دانشجویان و تخریب تمامی اتاق ها و وسایل، بیش از ۵۰ دانشجو را نیز بازداشت کرده و به زیر زمین ساختمان وزارت کشور منتقل کردند.

بنابر گفته دانشجویان آنها برای ساعت ها در زیر زمین وزارت کشور مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند. شکنجه دانشجویان در زیر زمین وزرات کشور در حالی صورت گرفت که بسیاری از دانشجویان بر اثر حملات در کوی دانشگاه زخمی شدهو دچاری خونریزی های شدید بودند.

بنابر شهادت دانشجویان نیروهای سازماندهی شده لباس شخصی با همکاری کامل نیروهای انتظامی وارد کوی دانشگاه شدند. یکی از دانشجویان در همین زمینه گفت: «مهاجمان هیچ نیازی به پوشیدن چهره ها و پنهان کردن هویتشان نداشتند. انگار پشتشان خیلی محکم است. با همکاری و همراهی پلیس ضد شورش وارد کوی شدند و هر کاری که خواستند کردند.»

این اقدام وحشیانه بر علیه دانشجویان در حالی صورت گرفت که وزارت علوم با تاخیر ۲ روزه و پس از آنکه ابعاد این فاجعه غیر قابل پنهان کردن شد بیانیه ای صادر کرده و این حملات را محکوم کرد.

ابعاد فاجعه صورت گرفته بر علیه دانشجویان کوی دانشگاه در بامداد دوشنبه ۲۵ خردادماه به مراتب وسیع تر و دردناک تر از فاجعه کوی دانشگاه در ۱۸ تیر سال ۷۸ است.

کشتار مردم بدستور خامنه ای : iranpressnews.com

این تصویر توسط یکی از پزشکان بیمارستان گرفته شده است :

یک دانشجوی پزشکی: جنازه های کشته شده ها رو با وانت بردند

نوشته یک دانشجوی پزشکی

واقعا متاسفم از شرایطی که این روزها می بینم. من کاری به بحث هایی که تا اینجا شده ندارم چون نه توان بحث دارم نه تحمل اینهمه ندیدن و نشنیدن!
من فقط چیزهایی رو که به عینه دیدم رو میگم. من دانشجوی پزشکی هستم. دیشب اورِانس یکی از بیمارستان های اصلی ما قیامت بود. در حالی که قرار بوده تمام مجروح ها به بیمارستان های بقیه الله و بیمارستان های ارتش برده بشن اونقدر زخمی بوده که به تمام بیمارستان ها سرر ریز شده. دیشب نه نفر تو بیمارستان ما فوت شدند و 28 زخمی تیر خورده بودند. تا صبح همه مسئولای دانشگاه تو بیمارستان گریه میکردند. جنازه های کشته شده ها رو با وانت بردند!!! حتی نذاشتند کسی اسم و رسمشون رو بفهمه. به کسایی که حتی حرمت مرده رو نگه نمی دارند چی میشه گفت؟
کسی حق نداره با زخمی ها صحبتی کنه یا اطلاعاتی بگیره.
صبح امروز استادها و دانشجوها در اعتراض به برخورد به برخوردهایی که شده و اینهمه کشته اعتصاب کردند و تو محوطه بیمارستان جمع شده اند ولی نیروهای ضد شورش و لباس شخصی وارد جمع شده اند و درهای بیمارستان رو بستند و زندانی شون کردند.
اونقدر اوضاع زخمی ها خراب هست که اورژانس ما که قوی ترین طب اورژانس رو داره از دانشجوها خواسته که هرکسی که می تونه بمونه و کمک کنه. امشب مطمئنا اوضاع بدتر هم میشه.
به تمام این جنایت ها چی میشه گفت؟
به خانواده پسر 13 ساله ای که با گلوله کشته شده و حتی از جنازه اش خبری نیست چی می تونید بگین؟
دیگه بحث تقلب نیست. دیگه بحث دزدیدن رای نیست. بحث ظلم عظیمی هست که به مردم می کنند. دست هر بچه 13 یا 14 ساله یه باتوم هست که بزنه تو سر و صورت یه عده خس و خاشاک!!! یه عده اوباش!
همین چیزهاست که باعث میشه از خوندن این بحث ها حالم خراب بشه. از اینکه یه عده دوست دارند چشم و گوششون رو ببندند و بگن که اینهمه اعتراض به خاطر دشمنی با نظام و رییس جمهوره!! نه! اعتراض مردم به ظلمی هست که آشکارا به مردم میشه!

تهدید پرسنل بیمارستانی : iranpressnews.com

مشاور خامنه ای جنایتکار پرسنل بیمارستانی را تهدید کرد

سایت امروز در تهران: این اخبار را به هر نحو که می توانید منعکس کنید: 1- اکثر مجروحانی که در حادثه کوی دانشگاه وضعیت بدی داشتندً از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بودند. 2- تقریباً تمامی کشته شدگان حوادث اخیر از ناحیه سر و بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند. این امر حاکی از آن است که شلیک کنندگان به سوی دانشجویان و مردم یا لباس شخصی های مسلح بوده اند زیرا نیروی انتظامی آموزش دیده در برخورد با تظاهرات دستور به شلیک تیر هوایی یا در شرایط حاد دستور به هدف گرفتن پایین تنه تظاهر کنندگان را دارد و یا اگر نیروی انتظامی بوده اند دستور کشتار تظاهر کنندگان را داشته اند. 3- پزشکان بیمارستان رسول اکرم با مشاهده مقتولین به اعتراض دست از کار کشیده و با صدور بیانیه ای افشا کرده اند که مقتولین حوادث اخیر که همگی از ناحیه سر و بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند. 4- به پزشکان بیمارستان رسول اکرم دستور داده شده است که علت مرگ مقتولین حوادث اخیر را مرگ بیمار در زیر عمل جراحی بنویسند. 5- دکتر ولایتی کلیه رؤسای دانشگاه های پزشکی را در جلسه ای دعوت کرده و طی تحلیلی به ایشان گفته است. نظام از آغاز تا کنون مراحل حساسی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. مرحله حذف شریعتمداری، ما جرای بنی صدر،ماجرای آیت الله منتظری، 18 تیر و اکنون تصمیم دارد که این مرحله را با قاطعیت پشت سربگذارد. وی سپس رؤسای دانشگاه های پزشکی حاضر در جلسه را تهدید کرده است که اگر با تحصن و یا اعتصاب های احتمالی استادان و پزشکان در بیمارستان ها و دانشکده های تحت مدیریت خود قاطعانه عمل نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

حمله لباس شخصی‌ ها با چوب و چماق به بیمارستانها

سایت شهاب نیوز در تهران: تعدادی از افراد لباس شخصی شامگاه دیروز سه شنبه به بیمارستان «دی» واقع در تقاطع خیابان توانیر و خیابان ولی‌عصر تهران حمله کرده و با تهدید پزشکان و کادر درمانی، جوی از رعب و وحشت را ایجاد کردند. حمله افراد لباس شخصی به بیمارستان دی در حالی رخ داد که ساعاتی قبل از آن، تعدادی از مجروحان ناآرامی‌های روز سه‌شنبه تهران توسط اورژانس یا مردم به این بیمارستان منتقل شده بودند. طی روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه نیز تعدادی از مجروحان و کشته شدگان ناآرامی‌ها و اعتراضات تهران به این بیمارستان منتقل شده‌اند. افراد لباس شخصی که مجهز به چوب، چماق، باتوم، زنجیر، اسپری و بعضاً سلاح و بیسیم بودند پس از مراجعه به بیمارستان دی و عبور توام با تهدید از نگهبانی و حراست بیمارستان؛ وارد بخش اورژانس شدند و از پزشکان و کارد پرستاری با حالتی تهدیدآمیز خواستند که مجروحان ناآرامی‌ها را درمان نکنند! این افراد با پرخاشگری، مجروحان ناآرامی‌ها را «منافق»، «عوامل دشمن»، «جاسوس» و «اراذل و اوباش» خواندند و خطاب به کارد پرستاری بیمارستان با تهدید تاکید کردند که حق ندارند این افراد را درمان کنند. گفتنی است کادر پزشکی و امدادی حتی در جریان جنگ جهانی دوم نیز از آزادی و امنیت برخوردار بودند.

تعداد کشته شدگان تهران به بیش از 19 نفر رسید

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از تهران، تا به حال تعداد جانباختگان یورشها و درگیرهای انصارالله،گارد ویژه و ماورین وزارت اطلاعات با مردم تهران به بیش از 19 نفر رسیده است.
در حال حاضر تعداد زیادی از زخمی شدگان که وضعیت بعضی از آنها حاد می باشد و در بیهوشی بسر می برند در بیمارستانهای مختلف تهران بستری هستند.در بیمارستان 1000 تختخوابی (خمینی) 4 نفر از زخمی شدگان در حالت کوما بسر می برند.
از طرفی دیگر تعداد زیادی از دستگیر شد به بند سپاه زندان گوهردشت کرج و زندان کهریزک انتقال داده شدند. زندان کهریزک یکی از مخوفترین زندانهای ایران می باشد که در آن زندانیان علاوه به شکنجه های جسمی و روحی شدید،آنها را به طرق مختلف تحقیر می کنند.گزارشاتی که از زندان کهریزک می رسد رادان از جمله کسانی است که آخر هر هفته همراه با تعداد زیادی از افراد خود با هلی کوپتر به انجا می روند و زندانیان بی دفاع را مورد شکنجه های وحشیانه خود قرار میدهند تا به حال تعداد زیادی از زندانیان در آنجا در اثر شکنجه جان باختند.
خانواده های دستگیر شدگان از وضعیت و شرایط عزیزانشان بی خبر هستند آنها با در دست دشتن عکسهای عزیزانشان به بیمارستانها مراجعه می کنند تا شاید از وضعیت عزیزانشان مطلع شوند. مراجعات آنها به ارکانهای مختلف این رژیم برای اطلاع یافتن از سلامتی عزیزانشان و محل بازداشت آنها تا به حال بی نتیجه بوده است

28 خرداد 1388 برابر با 18 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

گزارش کوتاه یک پزشک از تهران

تعداد کشته های روز دوشنبه در تهران از منابع رسمی 7 نفر قید میشوند در صورتیکه تعداد کشته ها فقط در بیمارستان رسول اکرم یازده کشته که هفت نفر از آتها مرد و پسر بودند و چهار نفر دختر و کلا 39 نفر نیز زخمی گلوله بودند. یکی از دختر هایی که کشته شده بیمار تالاسمی بود که به این شخص دو گلوله در ناحیه کتف و ران اصابت کرده بود که بر اثر خونریزی شدید در بیمارستان فوت کرد . اینها زخمی های تظاهرات روز دوشنبه در میدان آزادی بودند.افراد لباس شخصی که جلوی درب بیمارستان مستقر بودند از ورود زخمی ها به بیمارستان جلوگیری میکردند و میگفتند که اینها کافر هستند و باید بمیرند. و پزشک هایی که برای کمک به زخمی ها آمده بودند با لباس شخصی ها درگیر شدند و به همین خاطر تمامی پزشکان و پرستاران این بیمارستان فردای آن روز جلوی درب اصلی بیمارستان ساعاتی را تحصن کردند در حال حاضر این بیمارستان نیاز شدیدی به خون به خصوص گروه O منفی دارد.


در سایر شهر ها : iranpressnews.com

هجوم به خانه های مردم در مشهد

توی مشهد الان افتادن خانه به خانه ، طی یک اتحاد بی سابقه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، سپاه ، انصار حزب الله ، گارد ویژه و … (فقط جای خوشبختی وجود داره که ارتش توی این نیروها نیست) که البته چنین اتحادی رو حتی در فاجعه زلزله بم هم ندیدیم ، محله به محله ، کوچه به کوچه و منزل به منزل وارد همه خانه ها می شوند ، اگر دیش و رسیور بود که جمع می کنند ، اگر هم نبود بدون معذرت خواهی سرشون رو میندازن و برمیگردن ، در ضمن اگر ازشون حکم بخواهید ، با حکم مشت و لگد وارد میشن ، این هم از حکومت عدالت

گزارش خوانندگان؛ حکومت نظامی در مشهد :

من از مشهد باهاتون تماس می گیرم. دیشب توی مشهد یک نفر رو توی میدون پارک کشتن. مشهد دقیقا حکومت نظامیه. سر هر کوچه در مناطق احمد آباد، سجاد، راهنمایی، آزادشهر و وکیل اباد پلیس و نیروی ضد شورش حضور دارند. شبها فریاد آلله اکبر و مرگ بر دیکتاتور همه جای شهر مشهد شنیده میشه و دل آخوند های هرزه رو می لرزونه.

گزارش خوانندگان: صدها کشته و مجروح در غرب کشور

از کرمانشاه مینویسم
اینجا تمام گردان های عاشورای بسیجی وهنگ های مرزی سومار و قصرشیرن و به
مرکز استان آوردن و هر تجمع بیشتر از 5 نفر رو به زور باتوم متفرق میکنند
در تجمع یکشنبه شب در محلهای 22یهمن(6بهمن سابق) تقاطع سیمتری دوم و
میدان مصدق و محله جوانشیر از نیروهای لبنانی استفاده کردند که لباس شخصی
های بسیجی هم به عنوان نیرو های پشتیبانی عمل کردند
تا امروز بیشتر از 12 نفر به دست نیرو های وحشی بسجی و عرب های لبنلنی در
محل های ذکر شده کشته شده اند
آمار مجروح های حادثه بیش از 400-500 نفر هستند
لطفآ به همه اطلاع بدین اینجا حتی به دختر بچه ها هم رحم نمیکنند چه برسه
به پسران و مردان
به قصد و نیت مرگ و کشتن مردمو کتک میزنن و هیچ چیز هم واسشون مهم نیست
.انگار ما اصلآ ایرانی و از این مردم نیستیم

سه کشته و زخمی در شهر یزد

فعالان حقوق بشر در ایران

بنا بر گزارشات دریافتی در جریان اعتراض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در شهر یزد طی 48 ساعت اخیر حداقل 3 نفر از شهروندان از سوی نیروی انتظامی هدف گلوله قرار گرفته اند که بنا به گزارش منابع محلی غیررسمی یکی از افرادی که از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود فوت نموده است. این اعتراضات در حالی در منطقه صفاییه یزد، حوالی فلکه اطلسی و میدان نعل اسبی در طی روزهای اخیر برگزار شد که شاهدان عینی بیان می دارند تعدادی از نیروهای انتظامی و شبه نظامی اقدام به شکستن شیشه های خودروهای پارک شده در کنار خیابانها می نمودند.

گزارش خوانندگان: جنایت هولناک گارد ویژه در اصفهان

در درگيريهاي اصفهان در روز 2شنبه يك حادثه ي دلخراش اتفاق افتاده و متاسفانه اجازه ي گزارش داده نشده . نيروهاي لباس شخصي و گارد ويژه در خيابان چهارباغ بالا ، با باطوم به دنبال چند جوان بيگناه گذاشته و جوانان ناچار به داخل بن بست هاله رفته و به داخل يك آپارتمان سه طبقه پناه برده اند . پس از آن نيروهاي گارد ويژه وارد ساختمان شده اند و در پشت بام به ضرب و شتم آنها پرداخته اند و يكي از جوانان به نام حسين را وحشيانه از بالاي طبقه ي سوم به پايين پرتاب كرده اند . جوان نام برده (32 ساله )‏سرپرست يك خانواده ي يتيم بوده كه توسط اين عناصر به شهادت رسيد .لطفا به خاطر پايمال شدن خون اين جوان اين خبر تاييد شده را به همه اطلاع دهيد .

آتش زدن اتوبوس ها در شیراز

آژانس ايران خبر : روز گذشته 26 خرداد درشيراز از ميدان گاز تا ستاد و خيابان نمازي بسيار شلوغ بود , کتابخانه دانشگاه شيراز به آتش کشيده شد و دانشگاه تا اطلاع بعدي تعطيل اعلام شد. همچنين در خيابانهاي شيراز 10 اتوبوس به آتش كشيده شد . در درگيريهاي روز گذشته شيراز سه نفر کشته, سه نفر زخمي و يک نفر در کما و4 نفر دستگير شده اند


چاقوکش های سپاه پاسداران را بشناسید : iranpressnews.com



چاقوکش های سپاه پاسداران را بشناسید

یکی از خوانندگان: چاقوکشهای سپاه را بشناسید : سرگرد پاسدار محمد جواد فرحبخش پاسدار قرارگاه ثارالله تهران
باید این چاقوکشها و کودتاچیان رسوا شوند ، آرامش را از این جانیان باید گرفت
این قداره بند و چاقو کش را بشناسید
سرگرد پاسدار محمد جواد فرحبخش
پاسدار قرارگاه ثارالله تهران
محل سکونت :
تهران ،شهرک شهید محلاتی ، فاز 3 ، محله 6 بلوک 17 طبقه سوم ، شماره 162
شماره موبایل : 09121256274

حمله لباس شخصی ها به منازل مردم : iranpressnews.com

گزارش اعلمی از حمله لباس شخصی ها به منازل مردم

از ساعت نیم تا یک بامداد امروز حدود 25 تن از لباس شخصی ها در یک حمله کور کوچه محل سکونت مرا به اشعال خود در آورده و حداقل چهار مجتمع مسکونی را با باتوم ،چماق و زنجیر مورد هجوم خود قرار دادند. این افراد که اغلب به کلاه کاسکت ،باتوم ،افشانه دفاع شخصی ،چوب و چماق مجهز و حداقل چهار تن از آنان نیز به کلت کمری و حمایل فشنگ مسلح بودند، عربده کشان به اهالی محل فحاشی و سنگ پرانی می کردند ،آنها سپس با سنگ و باتوم و چماق به مجتمع مسکونی محل سکونت بنده و مجتمع مسکونی همجوار و نیز آپارتمان های مقابل حمله ور شده و با شکستن شیشه های درب ورودی و پنچره های ساختمان های مذکور رعب و وحشت آفریدند!

مهاجمان به این هم اکتفا نکردند و با چماق و باتوم و زنجیر به اتومبیل بنده و 10 خودروی دیگر که در کوچه و در مقابل ساختمان محل سکونت پارک شده بود ،یورش برده و سبعانه تمام شیشه ها و چراغ های این اتومبیل ها را شکسته و به آنها خسارات فراوانی وارد آوردند. آنگاه چند تن از این حماسه آفرینان با شکستنن شیشه های درب ورودی مجتمع محل سکونت بنده که 14 خانوار دیگر نیز در آن سکنی دارند وارد ساختمان شده و پس از ضزب و شتم نگهبان نعره زنان خود را تا طبقات سوم ساختمان رساندند و از آنجا که بقیه دوستانشان آنها را همراهی نکرده بودند ناگزیر از ساختمان خارج شدند!

در سه مجتمع 42 واحدی ،علاوه بر استاندار تهران ،یک وزیر ،دو معاون وزیر ،یک عضو شورای نگهبان ،بیش از ده نماینده مجلس هشتم هم سکونت دارند .مهاجمان که ظاهرا از موقعیت و شغل ساکنین این سه مجتمع بی اطلاع و اشتباها به کاهدان زده بودند پس از آنکه یکی از معاونین وزرا خود را به آنها معرفی کرده و به آنها گفت که من هم از شما هستم ، بتدریج محل را ترک کردند!

شایان ذکر است که در طول این مدت حداقل سه بار فرزندان اینجانب و دهها بار نیز همسایگان که از این هجوم وحشیانه به شدت مرعوب شده بودند با پلیس 110 تماس گرفته و بارها از آنان استمداد طلبیدند ،اما این حافظان نظم و امنیت از اعزام نیرو به محل حادثه مطلقا خودداری ورزیدند!

گرچه در اثر این حادثه ناگوار بنده و همسایگان دچار خسارت های مالی قابل توجهی شدیم و دهها زن و کودک بی گناه نیز به شدت هراسان و وحشت زده گشتند ،با این وجود جای خوشحالی است که بعضی از کارگزارن احمدی نژاد و جمعی از نمایندگان و مسئولان امر هم از نزدیک طعم وحشت و آنچه را که در برخی از نقاط کشور بر مردم کوچه و بازار روا داشته می شود ،با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند و کم و بیش با یکی از شیوه های حمله ناجوانمردانه بعضی از گروههای موسوم به "لباس شخصی ها" به مردم و دانشجویان بی پناه آشنا گشتند! لذا جا دارد تا به بعضی از مسئولان امر که از وظایف و تعهدات شرعی و قانونی خود عدول می کنند پیشنهاد کنم که کلاهشان را قدری بالاتر بگذارند!

اکنون تا دیر نشده باید صدای ملت را شنید و اجازه نداد تا تاریخ دوباره تکرار شود زیرا : "الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم"!

در پایان خاطرنشان می شود ،نظر باینکه به موجب ماده 62 قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۳۰ مكرر قانون آيين دادرسي كيفري هر ماموری که از حدود وظيفه خود تجاوز كرده باشد ،دفاع در برابر وی مشروع شناخته شده است و اگر آزادي تن از ناحيه افراد عادي مورد تجاوز قرار بگيرد با توجه به شرايط تجاوز و دفاع در مقابل اين تعرض مي توان به دفاع متوسل شد.

همچنین مقاومت در برابر قواي تاميني و انتظامي که از حدود وظيفه خود خارج شوند و حسب ادله و قراين موجود خوف آن باشد كه عمليات آنان موجب قتل يا جرح يا تعرض به عرض يا ناموس گردد ، دراين صورت دفاع جايز است ،بنابراین در صورت تکرار این قبیل تعرض ها و رفتارهای غیرقانونی ،دفاع مشروع از حقوق مسلم ساکنین این محل است و قهرا مسئولیت پیامدهای آن نیز به عهده مسئولان امر خواهد بود!

با توجه باینکه از هجوم مهاجمان بطور کامل فیلمبرداری شده است و تصاویر همه آنان از جمله کسانی که به عنف وارد ساختمان مسکونی مردم شده و یا به تخریب و ایراد خسارت به اموال مردم مبادرت ورزیده اند ،در دسترس نمایندگان مجلس و ساکنان این مجتمع ها می باشد ،بی صبرانه در انتظار واکنش قانونی مسئولان امر و شناسائی و مجازات مهاجمان هستیم.

خامنه ای نه راه پیش دارد نه راه پس : irannewspress.com

سیل خروشان مردم استبداد دینی را از جای می کند

30 سال است که ایران عزیز ما در استبداد سیاه یک مشت روحانی نمای زشت چهره ، فاسد ،قاتل و دزد و شکنجه گر ، می سوزد . ثروت اش چپاول می شود و بهترین فرزندان اش در سیاهچال های ولایت مطلقه فقیه ، زیر شکنجه های قرون وسطایی در خون خود می غلطند و کسی را مجال و مهلت عدالت خواهی نیست . کودتای ننگین 22 خرداد خامنه ای به کمک سازمان اطلاعات ، حجتیه و حزب پادگانی اش ، که از قِبل دزدی های میلیاردی و قرارداد های غیرقانونی نفتی ، همه به اژدهای نفت خوار و ثروت مندان نوکیسه و مافیای جهنمی رانت خوار بدل شده اند ، ناگهان یک باره خشم فروخورده و آتش نفرت ملت ایران را شعله ور کرد و اینک می رود تا درخت پوسیده ولایت جهل و خرافه پرستی را بسوزاند .

کودتاگران بی شرم که در خلال تمام این سال ها با رأی مردم بازی بازی می کردند و جمعیت ساده انتخاباتی مردم را دلیلی برای نشان دادن وجاهت کاذب خود به دنیا نمایش می دادند ،در این نمایش اما دستکاری های عظیم و ناشیانه در آرا مردم و کودتای خزنده مافیای حجتیه و شاگردان مدرسه حقانی آشکار شد . موضع گیری خامنه ای به نفع روند انتخاباتی سراسر تقلب، بنزین بر آتش خشم مردم پاشید و اینک مردم ایران می روند تا آخرین پرده فضاحت حکومت اسلامی را به چالش بکشند .

خامنه ای که با اعلام پیروزی دروغین احمدی نژاد ، از هول حلیم در دیگ جوشان افتاده است نه راه پیش دارد نه راه پس ! ملت ایران در یک بزنگاه تاریخی ، مچ دست این ولی وقاحت را گرفته و او را به عنوان کانون تمام و کمال سیستم فاسد و ننگین جمهوری اسلامی ، به زیر خواهد کشید و برای همیشه بر حکومت تبهکاران زندان ساز و مافیای بی رحم سیاسی- اقتصادی مهر پایان خواهد زد.

گزارشی جامع از درگیریهای اخیر شهر اهواز : iranpressnews.com

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

آنچه در پی می آید گزارش اعتراضات و درگیریهای شهر اهواز از تاریخ 24 خردادماه تا کنون است

اعتراضات در اهواز - یکشنبه 24 خردادماه
خبرگزاری هرانا : در ادامه اعتراضات مردم معترض به نتیجه آرای انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری روزهای گذشته در شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان اتفاقات بسیاری روی داد که با واکنش متفاوت نیروهای امیتی و نیز مردم خشمگین همراه بود..
در مناطق کیانپارس، مرقد علی ابن مهزیار اهوازی و خیابان نادری، میدان شهدا، زیتون کارمندی و مناطقی که احتمال تجمع در آنها می رفت نیروهای یگان ویزه، نیروی انتظامی، ضد شورش و لباس شخصی ها به صورت کاملا محسوس آن مناطق را کنترل کرده و تقریبا ساعت 10 شب ضلع شمال غربی «میدان شهدا» که خوابگاه دانشجویی «شهید مرعشی» در آن واقع بود دچار تشنج شد و دانشجویان معترض با رفتن به بالای پشت بام خوابگاه اقدام به سر دادن شعار هایی علیه استبداد و دیکتاتوری و علیه تقلب در آرای خود نمودند.
بلافاصله خیابان نادری هم شاهد تجمع مردمی در حمایت از دانشجویان معترض گردید، که با یورش موتوسواران نیروی انتظامی و لباس شخصی ها به آن پایان داده شد.

دوشنبه مورخ 25 خرداد
روز دوشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تجمع در خیابان 24 متری آغاز شد و تعداد کثیری از جوانان در اعتراض به آنچه تقلب در انتخابات می نامیدند دست به اعتراض گسترده ای در طول خیابان زدند.
این اعتراض هم چون اعتراضات قبلی با بر خورد شدید نیروهای لباس شخصی و نیروی نیروهای ضد شورش همراه شد که در این میان، مردم و اهالی منطقه به واسطه آشفتگی و خشونت موجود اقدام به تعطیلی مغازه ها و بازار بزرگ شهر اهواز نمودند.
در ادامه دامنه ی اعتزاضات مردمی به حد فاصل خیابان 24 متری تا میدان شهدا کشیده شد و با شعارهایی همچون «میر حسین رای منو پس بده» و « مرگ بر این دولت مردم فریب» و «مرگ بر دیکتاتور» توسط معترضین سر داده شد.
در ساعت 8 شب در اوج اعتراضات مردمی که به خیابان های فرعی خیابان طالقانی کشیده شده بود صدای تیر هوایی نیز به گوش می رسید.

سه شنبه مورخ 26 خردادماه
دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشکده ی «فنی و مهندسی» دست به تجمع زدند.دانشجویان خواستار برگزاری امتحانات عقب افتاده و بازگشایی دانشگاه بودند با تشکیل حلقه های اتحاد و با در دست داشتن پارچه های سبز رنگ دست در دست هم به خواندن «سرود ای ایران» و «یار دبستانی» پرداختند. طبق اخبار موثق نیروهای امنیتی و حراست دانشگاه کاملا اوضاع را در دست گرفته و از تشنجات احتمالی جلوگیری کردند.
نیروهای یگان ویژه در بیرون از دانشگاه با تجهیزات کامل مستقر شده اما از ورود به دانشگاه خود داری نمودند.
در پایان هیچ گونه درگیری در بین معترضین و نیروهای امنیتی صورت نگرفت و اوضاع به روال مسالمت آمیز به پایان رسید.

چهارشنبه مورخ 27 خردادماه
در حمله ی نیروهای پلیس امنیت عمومی به ستاد اصلاح طلبان در خیابان پهلوان به تاریخ بیست و ششم خرداد ماه سالجاری جمعا 22 نفر مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفتند.
در این جمع 22 نفری 19 پسر و 3 دختر حضور داشتند که در ساعت 30/19 در خیابان پهلوان مورد هجوم نیروهای امنیت عمومی قرار گرفتند و پس از ضرب و شتم و توهین با چشمان بسته به بازداشتگاه انفرادی و پس از آن به دادگاه انقلاب معرفی شدند که با ضمانت وثیقه راس ساعت 30/13 روز جاری از دادگاه آزاد شدند.
به شهادت یکی از اشخاص در این دستگیری مامورین با پرخاش و توهین با آنان برخورد نمودند و سپس رییس دادگاه انقلاب پس از گرفتن وثیقه ی ضمانت دستور عدم خروج آنان از شهر را ابلاغ نمود و نیز به دستگیر شدگان تاکید نمود چنانکه تا اطاع ثانوی در شهر رویت شوند مجددا دستگیر و به زندان منتقل می گردند.
کلیه بازداشت شدگان راس ساعت 30/13 از دادگاه آزاد شدند.
در بین این افراد کسانی چون دکتر غلامرضا شریعتی معاونت امنیتی سیاسی استانداری اهواز در زمان ریاست جمهوری خاتمی و نیز دهداری و همچنین عباد ناصری و همسرش و نیز هلیچی و همچنین فرشته صیدالی خواهر البرز صیدالی روزنامه نگار خوزستانی به چشم می خورد.

نماز جمعه سیاه و تهدیدات : iranpressnews.com

نماز جمعه سیاه و تهدیدات!

برابرآنچه که این روزها مشاهده میشود، ازدستگیریها وبازداشتهای گسترده یاران قدیمی وخودیهای تا دیروزگرفته، تا اقدامات مخرب وویرانگروآتش زدنهای دامنه دار، وکشتارهائی که توسط عناصرجناح وابسته به هسته مرکزی قدرت صورت گرفته ومیگیرد، قرائن حکایت ازآن مینماید که نمازنمایشی جمعه این هفته به امامت رهبرمعظم حکومت مرگ وتباهی، حکومت تقلب وکشتار وفساد، حضرت آیت الله خامنه ای اقامه خواهد شد. ازشهرستانها خبر میرسد که نهادهای دولتی وحزب پادگانی با تمام نیرو مشغول جمع آوری سیاهی لشکرو نمازگزاران خریداری شده بمنظوربرپا کردن هرچه باشکوهتراین نمایش هفتگی هستند.

برابر اخبار واصله از گوشه وکنار کشورنهادهای مورد اشاره (سپاه وبسیج) کمیته امداد وغیرومشغول هستند تا با تطمیع مردم گرسنه وروستائیان بینوا وبی خبرازهمه جاآنها را با اتوبوسهابه تهران اعزام نمایند تا درکنار نیروهای این نهادها وخانواده آنها جمعیتی انبوه ومتراکم را بعنوان نمازگزاران ومریدان انقلاب ورهبری جلوه داده وچنین القا نمایند که جمعیت حاضردرنمازنیروهائی هستند که میتوانند با اشاره رهبر یا آنطورکه بعضا درشعارهاشان فریاد میزنند (وای اگرخامنه ای حکم جهادم دهد) کماکان نگهبان انقلاب و رهبر آن خواهند بود.

خامنه ای که حالاهمه ظرفیت خودرا معطوف به سرکوب مخالفان کرده وشمشیررا ازروبسته و قدرت بی حد وحصر اورا به اسکندرو چنگیززمان بدل نموده ، تصمیم دارد تا درخطابه های نمازجمعه اولتیماتوم خودش را اعلام وبا گرفتن تائید الله اکبر از نمازگزاران تجاری زمینه رابرای یک سرکوب خشن وبیرحمانه فراهم نماید.

ایرانیان وجهانیان باید درجریان باشند که اگراین صحنه سازیها محقق شود وگفتارهای خامنه ای به فعل مبدل شود، تردید باقی نمی ماند که خامنه ای قصد داردبا تهدیدوتوسل به همان سیاهی لشکرحاضر درنمازجمعه مردم ناراضی را وادارنماید که دست ازاعتراض و تجمعات اعتراضی برداشته وسردرگریبان خودفروبرند.

بدیهیست که اگراین تهدیدات عملی وعملیاتی شودکه درآن جای هیچ تردیدی نیست، ومردم مرعوب این تهدیدها بشوند، نتیجه قابل پیش بینی آن خواهد بود که از همان پایان نمازجمعه اراذل واوباش وابسته به نهادهای حکومتی وعناصرحزب پادگانی با یک پشت گرمی خاص دست بهراقدامی خواهند زد واین احتمال هست که درنتیجه عملکرد این نهادها وعناصروابسته به آن یک خونریزی گسترده بوقوع بپیوندد ودر ادامه آن نیزجوی خون جاری گردد.

درچنین شرایطی ضرورت اقتضا میکند که مردم ایران خاصه جوانان این سرزمین گرفتار بصورتی هوشیارانه کماکان درصحنه بمانند، وجهانیان نیزبیدار ومراقب باشند تا ملت ایران بتواند با احساسی مضاعف ومعنوی و باروحیه ای قدرتمند واستوار وامیدواردرصحنه مبارزات همانند چند شب وروز گذشته بماند تابهرشکل ممکن توطئه های رژیم اسلامی وشخص خامنه ای را نقش برآب نموده وامیدوارباشیم که درپرتو همبستگی وامید، درآتیه ای نزدیک پیروزی ملت براهریمنان را جشن بگیریم.

ایران 27خرداد88

نماز جمعه سیاه و تهدیدات : iranpressnews.com

نماز جمعه سیاه و تهدیدات!

برابرآنچه که این روزها مشاهده میشود، ازدستگیریها وبازداشتهای گسترده یاران قدیمی وخودیهای تا دیروزگرفته، تا اقدامات مخرب وویرانگروآتش زدنهای دامنه دار، وکشتارهائی که توسط عناصرجناح وابسته به هسته مرکزی قدرت صورت گرفته ومیگیرد، قرائن حکایت ازآن مینماید که نمازنمایشی جمعه این هفته به امامت رهبرمعظم حکومت مرگ وتباهی، حکومت تقلب وکشتار وفساد، حضرت آیت الله خامنه ای اقامه خواهد شد. ازشهرستانها خبر میرسد که نهادهای دولتی وحزب پادگانی با تمام نیرو مشغول جمع آوری سیاهی لشکرو نمازگزاران خریداری شده بمنظوربرپا کردن هرچه باشکوهتراین نمایش هفتگی هستند.

برابر اخبار واصله از گوشه وکنار کشورنهادهای مورد اشاره (سپاه وبسیج) کمیته امداد وغیرومشغول هستند تا با تطمیع مردم گرسنه وروستائیان بینوا وبی خبرازهمه جاآنها را با اتوبوسهابه تهران اعزام نمایند تا درکنار نیروهای این نهادها وخانواده آنها جمعیتی انبوه ومتراکم را بعنوان نمازگزاران ومریدان انقلاب ورهبری جلوه داده وچنین القا نمایند که جمعیت حاضردرنمازنیروهائی هستند که میتوانند با اشاره رهبر یا آنطورکه بعضا درشعارهاشان فریاد میزنند (وای اگرخامنه ای حکم جهادم دهد) کماکان نگهبان انقلاب و رهبر آن خواهند بود.

خامنه ای که حالاهمه ظرفیت خودرا معطوف به سرکوب مخالفان کرده وشمشیررا ازروبسته و قدرت بی حد وحصر اورا به اسکندرو چنگیززمان بدل نموده ، تصمیم دارد تا درخطابه های نمازجمعه اولتیماتوم خودش را اعلام وبا گرفتن تائید الله اکبر از نمازگزاران تجاری زمینه رابرای یک سرکوب خشن وبیرحمانه فراهم نماید.

ایرانیان وجهانیان باید درجریان باشند که اگراین صحنه سازیها محقق شود وگفتارهای خامنه ای به فعل مبدل شود، تردید باقی نمی ماند که خامنه ای قصد داردبا تهدیدوتوسل به همان سیاهی لشکرحاضر درنمازجمعه مردم ناراضی را وادارنماید که دست ازاعتراض و تجمعات اعتراضی برداشته وسردرگریبان خودفروبرند.

بدیهیست که اگراین تهدیدات عملی وعملیاتی شودکه درآن جای هیچ تردیدی نیست، ومردم مرعوب این تهدیدها بشوند، نتیجه قابل پیش بینی آن خواهد بود که از همان پایان نمازجمعه اراذل واوباش وابسته به نهادهای حکومتی وعناصرحزب پادگانی با یک پشت گرمی خاص دست بهراقدامی خواهند زد واین احتمال هست که درنتیجه عملکرد این نهادها وعناصروابسته به آن یک خونریزی گسترده بوقوع بپیوندد ودر ادامه آن نیزجوی خون جاری گردد.

درچنین شرایطی ضرورت اقتضا میکند که مردم ایران خاصه جوانان این سرزمین گرفتار بصورتی هوشیارانه کماکان درصحنه بمانند، وجهانیان نیزبیدار ومراقب باشند تا ملت ایران بتواند با احساسی مضاعف ومعنوی و باروحیه ای قدرتمند واستوار وامیدواردرصحنه مبارزات همانند چند شب وروز گذشته بماند تابهرشکل ممکن توطئه های رژیم اسلامی وشخص خامنه ای را نقش برآب نموده وامیدوارباشیم که درپرتو همبستگی وامید، درآتیه ای نزدیک پیروزی ملت براهریمنان را جشن بگیریم.

ایران 27خرداد88

منکوب مردم : iranpressnewa.com

ولی فقیه رژیم، منکوب مردم حاضر در خیابان

حال دیگر طشت رسوایی مضحکه انتخاباتی رژیم ولایت فقیه از بام فلک به زیر افتاده است. حضور امواج عظیم و غیر قابل تصور مردم در خیابانهای شهرهای کشور که یک صدا به انتخابات مهندسی شده دم و دستگاه گماشتگان علی خامنه ای اعتراض می کنند، به اندازه کافی گویای واقعیتی انکار ناپذیر است و نیازی به هیچ توضیح و تفسیر ندارد.

علی خامنه ای که امر بر او مشتبه شده بود که حاکم بلامنازع کشور است، حتا به قانون بی خاصیت رژیم ضد مردمی خود نیز پایبند نیست. او قبل از اینکه شورای دست آموز نگهبان، نتیجه انتخابات مهندسی شده را تایید کند، به میدان آمد و سراسیمه حکم رییس جمهوری پادو و کوتوله‌ی خود را تنفیذ کرد. تبریک زود هنگام او به احمدی نژاد و دور زدن مراجع قانونی، در مقابل عمل انجام شده قرار دادن رقبای خود معنی می دهد. هرچند او سعی دارد با این شیوه رقبای خویش را از اتوبوس قدرت پیاده کند اما ندانسته پا به مرحله ای گذاشت که بازگشت از آن به معنی در خطر قرار گرفتن عمود خیمه نظام است.

اعتراض یکپارچه مردم به مضحکه انتخابات و رای سازی و تقلب آشکار و بی پرده گماشتگان او، با شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر این دولت مردم فریب"، سر ریز شدن بغض فرو خورده سالیان دراز سرکوبگری و یکه تازی اوباشان رژیم است. مردم به خیابان آمده، آگاه به شیوه رای سازی و زد و بندهای پشت پرده برای چپاول ثروت ملی شان، با متقلب خواندن رژیم و غیر قابل قبول دانستن اعمال آن در عمل مشروعیت اش را به زیر سووال برده و همچون میخی در چشم گزمگان حکومت، استوار در خیابانها پای می کوبند.

خامنه ای به خوبی می داند برداشتن حتا یک گام کوچک به عقب به معنی تایید مضحکه بودن انتخابات رژیم اش از ابتدا تا اکنون است. سعی او به زد و بند با رقبا به دلیل فشار عظیم مردم حاضر در خیابان نیز کار را بدتر از آنی که هست خواهد کرد. زیرا با این عمل پیش چشم مردم رسواتر خواهد شد و آنها به خانه نخواهند رفت. از جانب دیگر، باند رقیب نیز از جنس خود اوست و خواهان پیاده کردن او و دار و دسته اش از مسند به چنگ آورده است.

در مقابل دو گزینه مردم در یکسو و باندهای کمر بسته در سوی دیگر، علی خامنه ای سرگردان، امید به باندهای سیاه و نیروهای نظامی - امنیتی ای دارد که این روزها میدان دار هماوردی با مردم حاضر در خیابانها شده اند. اما شلیک گلوله ها و حمله به خانه های و ماشینهای مردم به قصد ارعاب محلی از اعراب ندارد و همچون بنزین بر آتش، اعتراضها را شعله ور تر می کند.

علی خامنه ای، منکوب مردم حاضر در خیابانها، خود کرده را تدبیری ندارد و ناچار به سر فرود آوردن در مقابل مردمی است که به چیزی کمتر از برچیدن بساط شامورتی بازی او رضایت نمی دهند.

مشاوران روسی کودتا : iranpressnews.com


مشاوران روسی کودتا

بامداد خبر: این روزها خبری در محافل سیاسی ایران دهان به دهان می چرخد که حکایت از حضور مشاوران روسی در ستاد کودتا دارد. پیش از این افراد مختلف اعم از فعالان سیاسی داخلی یا نیروهای امنیتی گریخته از کشور تایید کرده بودند که مربیان روسی و کره ای به شکل گسترده ای به تعلیم دستگاه امنیتی و نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی می پردازند. اینک اما ظاهرا حضور پررنگ روسیه و تبدیل ایران به یکی از اقمار روسیه با حضور مشاوران روسی در ستاد کودتا روند شتابنده ای به خود گرفته است. بی دلیل نیست که محمود احمدی نژاد پس از کودتا به سرعت به روسیه می شتابد تا مشروعیت خود را از تبریک شتابزده و بهت آفرین مدودوف بگیرد و نه از رای مردم. اینک لبخند پیروزی فاتحانه نه بر لبان احمدی نژاد که بر لبان مدودوف نقش بسته است طرفه آنکه مدودوف نیر چون احمدی نژاد خود عروسک خیمه شب بازی شخص دیگری است.


بیانیه هیات علمی دانشگاه های تهران : http://ghalamnews.org

قلم - جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در بیانه‌ای از میرحسین موسوی خواسته اند تا موضوع تخلفات انتخاباتی را تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم پیگیری کند.

به گزارش قلم نیوز، در بیانیه ارسالی جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران که مهندس موسوی را منتخب مردم در حماسه تاریخی 22 خرداد 88 خوانده، خطاب به میرحسین آمده است: انتخابات 22 خرداد، که به‌حق حماسه بزرگ خوانده شده است، نام خود را از حضور صادقانه و بی‌شائبه مردمی دارد، که همه امید خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای ایجاد تغییر در چارچوب جمهوری اسلامی به میدان آوردند. شکرانه این نعمت عظیم سپاسگزاری از مردم و سر فرود آوردن در مقابل بزرگواری آنان است. این نعمت، اگر قدر دانسته شده و با فرصت‌طلبی، خودخواهی، و خیانت ضایع نمی‌گردید، می‌توانست علاوه بر تقویت پایه‌های مشروعیت مردمی نظام و ترمیم شکاف عمیق ایجاد شده بین حکومت با مردم، و به‌خصوص نخبگان، موقعیت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی ارتقا داده و مجدداً پس از چند سال سقوط به جایگاه درخور ایرانیان بازگرداند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه متأسفانه فرصت طلایی که با انتخابات 22 خرداد در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته بود، با برنامه‌ریزی سازمان‌یافته و از پیش طراحی شده مجریان انتخابات، در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است عنوان شده است: نتایج باور نکردنی اعلام شده از طرف ستاد انتخابات و سرکوب تبلیغاتی شدید برای جا انداختن این نتیجه، ضربه بزرگی بود که به مردم، به‌ویژه جوانان و امید آنان وارد شد. اعتراضات گسترده و خودجوش و در عین حال آرام مردم نشان از نارضایتی شدید آنان از نتایج اعلام شده و اراده آنان برای بازگرداندن حق به موضع اصلی خود دارد. مشارکت حدود 85 درصدی مردم در انتخابات، که بعد از اولین همه‌پرسی جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین 58 بی‌سابقه است، و افزایش قریب 10 میلیون نفری به جامعه رأی‌دهندگان دوره‌های گذشته نشان از نارضایتی عمومی از وضع موجود اداره کشور و عزم قاطبه مردم برای ایجاد تغییر در این روند با روش آرام و از طریق مجاری قانونی دارد. اعلام این‌که قریب 65 درصد از رأی‌دهندگان یعنی 24 میلیون نفر از ایرانیان بالغ و عاقل از رییس جمهور فعلی حمایت کرده‌اند، بزرگ‌ترین توهینی است که می‌توان در حق توده مردم و نخبگان، و شعور و درک آنان روا داشت.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تهران در ادامه بیانیه خود آورده اند: به‌نظر ما وضعیت پیش‌آمده بسیار فراتر از تخلفات متعارف انتخاباتی و جابه‌جایی ساده در آرای صندوق‌هاست. اگرچه ابطال انتخابات توسط شورای نگهبان، به‌عنوان حداقل مطالبه امضاکنندگان، که توسط جنابعالی نیز درخواست شده است، می‌تواند ظاهر مشکل را حل کرده، و وضعیت را به شرایط قابل‌قبول بازگرداند، ولی مهم‌تر از آن جبران تحقیرهای رواداشته شده در حق مردم، عذرخواهی مجریان از اعمال انجام شده، و معرفی آمران و عاملان وارونه کردن آرا به مراجع ذیربط قضایی است.

در این بیانیه آمده است: مطالبه اصلی ما از جنابعالی پی‌گیری موضوع تا نیل به نتیجه نهایی و احقاق حقوق مردم است. انتظار داریم که شما این مساله را نه حق خود بلکه حق مردمی بدانید که به‌شما اعتماد کرده و با تمام فشارها و هزینه‌ها به‌صورت علنی پا به‌میدان نهاده‌اند. چه‌بسا ناظرین یا سایر مراجع ذی‌نفوذ بخواهند با اتلاف وقت موضوع را مشمول مرور زمان کرده، یا با رسیدگی صوری به شکایت و احتمالاً تغییرات جزئی در ارقام آرا، صورت مساله اصلی را تغییر داده و به خیال خود موضوع را فیصله دهند.

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه هرگونه کوتاه آمدن در مقابل حقوق مردم را خیانت به امید مردم تلقی کرده و نسبت به عواقب اجتماعی و روانی، و چه‌بسا امنیتی، ناشی از نومیدی مردم نسبت به احقاق حقوق در چارچوب قوانین موضوعه جمهوری اسلامی اعلام خطر کرده و آورده‌اند: متأسفانه در این انتخابات دو تن دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری یعنی جناب آقای کروبی و جناب آقای رضایی مورد تحقیر مجریان انتخابات قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها نیز ظلم شده است. انتظار ما پیگیری حق همه مظلومین است، که طبعا این پیگیری با همکاری آن عزیزان اثربخش‌تر خواهد بود. در پایان ضمن تأکید بر پشتیبانی از جنابعالی در پیگیری مطالبات قانونی ملت، برای ایران استقلال، آزادی، آبادانی و توسعه، برای ایرانیان رفاه، آرامش، نشاط و رشد، و برای رهبران و مدیران کشور صداقت، خردورزی، تسلیم در مقابل خواست مردم و توفیق خدمت افزون‌تر آرزو می‌کنیم.

http://ghalamnews.org

عکسهای دانشگاه شیراز

عکسهای حماسه خس و خاشاک ؟