۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

آخرین عکس ها از درگیری های امروز : BBC

آخرین عکس ها از راهپیمایی و درگیری امروز : BBC

عکس از راهپیمایی در تهران : BBC

بر اساس تازه ترین گزارش ها صدها هزار نفر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران در حال راهپیمایی هستند. این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شده که هدف حضور این افراد در تجمع، دعوت مردم به آرامش اعلام شده است.



اخبار از سایت های گوناگون

فریب شایعات را نخورید! نیم ساعت آینده زمان طلایی است

در نامه ای که خامنه ای امروز صادر کرده گفته است که مساله انتخابات با
آرامش و از طریق قانون قابل حل است. دوستان! فریب نخورید! 18 تیر را بیاد
بیاورید. آن زمان نیز، رهبر برای آرام کردن مردم خودش را به موش مردگی
زد، اما 2 روز بعد، دستور سرکوب وسیع را صادر کرد
در راهپیمایی امروز شرکت کنید. حضور گسترده طرفداران موسوی و کروبی، سبب
می سود که حکومت بترسد. همچنین به کرات ثابت شده حکومت در مقابل مردم کم
میاره، و برعکس اگه مردم عقب بروند سرکوب می کنه
حکومت در حال پخش شایعات گسترده برای انصراف مردم از شرکت در انتخابات
است.
خبر رسمی این است: به رغم عدم صدور مجوز راهپیمایی و به دلیل عدم امکان
اطلاع رسانی کافی به مردم و برای ادای احترام به آن دسته از حامیانی که
در راهپیمایی میدان انقلاب تا میدان آزادی حضور پیدا کرده اند، میرحسین
موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی در مسیر راهپیمایی حضور یافته و مردم
را به آرامش دعوت خواهند کرد
اطلاع رسانی کنید. یک ساعت آینده، زمان طلایی است

اخبار از مشهد
آخرین خبرهای رسیده از پارک ملت مشهد حاکی از تجمع بیش از ده هزار نفره مردم می باشد ، همچنین در این مکان تا چشم کار می کند ، نیروهای لباس شخصی و موتورسواران نیروی ویژه حضور دارند و تا کنون چندین بار به ضرب و شتم مردم پرداخته اند ، تا کنون شعاری از سوی مردم داده نشده ولی نیروهای لباس شخصی و نیروی ویژه به مردم حمله می کنند ، برای عدم حمله به مردم به یاری آنها بشتابید .

از شیراز
دانشجويان دانشگاه شيراز در اعتراض به نتيجه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از ساعت چهار ديروز در دانشگاه شيراز دست به اعتراض زدند دانشجويان دانشگاه شيرازهمگام با مردم تهران در اعتراض به كودتا دست به اعتراض زدند. دانشجويان از حوالي ساعت ٥ بعد از ظهر پشت درهاي كوي دانشگاه شيراز جمع شدند. پس از آن نيروهاي يگان ويژه پليس در ميدان ارم مقابل دانشگاه موضع گرفت. در اين زمان دانشجويان با شعار "نيروي انتظامي حمايت حمايت" و "موسوي موسوي راي منو پس بگير" به اعتراض نسبت به وضعيت انتخابات پرداختند. حوالي ساعت ٧ بعد از ظهر پنج اتوبوس حامل نيروهاي لباس شخصي به دانشگاه شيراز آمدند و به فحاشي نسبت به دانشجويان پرداختند. در اين لحظه مردم نيز به دانشجويان پيوستند و شعار "موسوي موسوي راي منو پس بگير" سر دادند. دانشجويان از كوي خارج شدند و همگام با مردم شيراز به سمت ميدان نمازي و خيابان ملاصدرا راه افتادند. گزارش ها حاكي از آنست كه خيابان ملاصداراي شيراز در دست معترضان افتاد و پنج موتورسيكلت متعلق به نيروهاي لباس شخصي توسط معترضان به آتش كشيده شد

وبلاگ؛ آیا امشب صدا و سیما فتح خواهد شد؟

خبرهایی که اکنون می رسد از آرایش نظامی بسیار شدیدی در اطراف صدا و سیما و ایجاد دیوار امنیتی حکایت دارد ، آنطور که در سرتاسر کشور شایع شده است امشب مردم میخواهند صدا و سیما را فتح کنند . شاید هم به همین دلیل و ترس از مردم ، خامنه ای و شورای نگهبان بیانیه داده اند و میرحسین میخواهد مردم را به آرامش دعوت کند ، حال این سوال اکنون در ذهن اکثریت مردم پیش آمده است که آیا امشب صدا و سیما فتح خواهد شد ؟

گزارش خوانندگان: شعارهای مردم در خبابان آزادی : iranpressnews.com

گزارش خوانندگان: شعارهای مردم در خبابان آزادی

شعارهای مردم در خبابان آزادي : مرگ بر دیکتاتور / سيد علی پينوشه، ايران شيلی نمی شه / ایرانی می میمرد ذلت نمی پذیرد

****

با وجود اينكه پيش از اين رزيم تظاهرات را غير قانوني اعلام كرده بود اما امروز مجبور شده سر تعظيم در مقابل مردم فرود بياورد . موتور سواران نيروي انتظامي تنها در حال نظاره كردن سيل جمعيت هستند

****

من میدان خیابان آزادی بودم و از بالای پل عابر پیاده شادمان نگاه میکردم
از میدان انقلاب تا میدان آزادی به معنای واقعی کلمه خیابان مملو از جمعیت هست
چند تا عکس با موبایل گرفتم برای شما میفرستم
کامران

****

آن كساني كه به تظاهرات روز قدس و 22 بهمن خود غره بودند كجايند كه اين جمعيت را ببينند ؟
جوان ، پير ، زن و مرد . تعداد جمعيت فوق العاده است فقط مي توانم بگويم در عمرم هيچ وقت اين جمعيت را نديده بودم

****

گنجايش ميدان آزادي پر شده است . پليس نمي تواند هيچ كاري با مردم داشته باشد و تنها نظاره گر سيل جمعيت است

یورش نیروی گارد ویژه به درون کوی دانشگاه : iranpressnews.com

یورش نیروی گارد ویژه به درون کوی دانشگاه

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

یورش گسترده و وحشیانه گارد ویژه و لباس شخصیها به درون کوی دانشگاه

بنابه گزارشات رسیده از کوی دانشگاه تهران،لباس شخصیها و گارد ویژه یورش گسترده خود را به داخل خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه تهران از چند نقطه آغاز کردند درگیریهابسیار شدید می باشد و آمار زخمیها بالا است.
حوالی ساعت 02:15 بامداد انبوهی از نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه از چند نقطه تهاجم خود را بسوی خوابگاه دانشجویان دختر و پسر کوی دانشگاه تهران آغاز کردند. درگیریها بسیار شدید می باشد و تا به حال ده ها دانشجو در اثر یورش وحشیانه به خوابگاههای آنها زخمی شده اند . بنابه گفتۀ دانشجویان در این خوابگاه نیروهای وزارت اطلاعات از گلولۀ ساچمه ای استفاده کرده اند که تعدادی از دانشجویان از ناحیه سر و شکم مور اصابت قرار گرفته اند.نیروهای گارد ویژه بصورت گسترده بسوی دانشجویان گاز اشک آور پرتاب می کنند. آنها علاوه بر نیروهای پیاده موتورسوران خود را وارد این تهاجم گسترده کرده اند.
دانشجویان در مقابل حملات نیروهای سرکوبگر مقاومت می کنند و درگیریها بصورت گسترده و بی سابقه ای ادامه دارد.
تعداد زیادی از دانشجویان کوی دستگیر و به نقاط نامعلومی برده شدند. نیروهای اطلاعاتی و گارد قصد دستگیری زخمی شدگان را دارند.حملات امشب گارد تا به حال بی سابقه بوده.
دانشجویان از غروب امروز برای جلوگیری از حملات گارد ویژه به خوابگاههای خود دراطراف کوی اقدام به سنگربندی کرده بودند. دانشجویان شعار میدهند و از مردم برای دفاع از آنها تقاضای کمک می کنند. شعارهایی که داده می شود عبارتند از :دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد/،سید علی پینوشه ایران شیلی نمی شه/ مرگ بر این دولت مردم فریب/مرگ بر دیکتاتور /مردم با غیرت حمایت حمایت.

25 خرداد 1388 برابر با 15 ژون 2009


کوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد

بامدادخبر: در پی حمله نیروهای لباس شخصی و انصار حزب‌الله به تجمع دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران، دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران در اثر اصابت گلوله، زنجیر، چاقو، باتوم و چماق به شدت مجروح شدند.

تجمع دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران که از آغاز یکشنبه شب، بیست‌وچهارم خرداد ماه آغاز شده‌بود. با ورود نیروهای لباس شخصی و امنیتی به داخل کوی و مستقر شدن در ساختمان تخلیه‌شده 23، به جنگی نابرابر تبدیل شد.

نیروهای امنیتی که دور تا دور کوی را از ساعت نزدیک به 23 یکشنبه شب تحت اختیار دارند، چند بار برای ورود به کوی تلاش کردند که این تلاش با مقاومت دانشجویان ناکام ماند. اما پس از آغاز حمله تمام عیار نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه که با پرتاب نارنجک صوتی، گاز اشک‌آور و تیراندازی زمینی به تمام درهای کوی دانشگاه همراه بود، توانستند وارد کوی دانشگاه شوند و در ساختمان 23 مستقر شوند که از آغاز تجمع به علت عدم امنیت حداقلی از سوی دانشجویان ترک و کاملاً تخلیه شده‌بود.

درگیری‌ها در کوی دانشگاه تهران در حالی در ساعت 2 پس از بامداد ادامه می‌یافت که شبکه موبایل در سراسر تهران برای بار دوم پس از اعلام نتایج انتخابات قطع شد و امکان ارتباط با خارج از کوی از دانشجویان سلب شد. اما پس از آن‌که خطوط موبایل به مدت کمتر از یک ساعت در سراسر تهران قطع شد، نیروی انتظامی با ورود به کوی و شلیک بی‌محابای گاز اشک‌آور کنترل کوی را کاملاً در اختیار گرفت و پس از آن اجازه ورود نیروهای لباس شخصی و انصار حزب‌الله به داخل کوی را داد. نیروهای انصار هم‌اکنون با ورود به تک‌تک ساختمان‌ها و اتاق‌ها، دانشجویان را به شدت با چماق، زنجیر و چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و درگیری‌ها در کوی ادامه دارد.

این در حالی است که در جریان تلاش نیروهای انصار حزب‌الله و گارد ویژه برای ورود به کوی نیز، بیش از پانزده نفر از دانشجویان تنها به علت اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. از میان مجروح‌شد‌گان، وضعیت دانشجویی به علت خونریزی از ناحیه گردن و صورت به شدت وخیم است. هم‌چنین دو مورد از تیرهای شلیک‌شده به صورت دانشجویان برخورد کرده‌است که یکی از دانشجویان از ناحیه چشم آسیب‌ دیده‌است و به گفته دانشجویان پزشکی حاضر در کوی، احتمال از دست دادن چشم وی زیاد است. دیگر تیرها به پا و بدن دانشجویان اصابت کرده‌است که منجر به جراحات و زخم‌های عمیق روی بدن آن‌ها شده‌است.

به گفته دانشجویان نیروهای مهاجم به طور کامل مجهز هستند و هر گونه سلاح گرم و سرد در اختیار آن‌ها قرار گرفته‌است. که از جمله می‌توان به باتوم، چماق، چاقو، زنجیر، نارنجک صوتی، گاز اشک‌آور و فلفل و تفنگ اشاره کرد. دانشجویان هم‌چنین از استفاده نیروهای مهاجم از نوع عجیبی گلوله پلاستیکی خبر می‌دهند که حالت ساچمه‌ای دارد و در حین اصابت با بدن، پوست بدن فرد را سوراخ‌ سوراخ می‌کند.

درگیری‌ها در کوی دانشگاه در حالی ادامه دارد که تمامی نگهبانان و مسئولان کوی، خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران را ترک کرده‌اند و دانشجویان در محوطه کوی و در برابر نیروهای مهاجم کاملاً تنها هستند.

به گفته دانشجویان حاضر در کوی دانشگاه تهران، مجروح‌شدگان به شدت نیاز به تجهیزات پزشکی و انجام عملیات فوری پزشکی دارند،‌ با این حال نه تنها آمبولانسی در اختیار دانشجویان نیست که از کمک‌های اولیه نیز خبری نیست.

علی‌رغم آن‌که کوی پسران دانشگاه تهران کاملاً در اختیار نیروهای انصار حزب‌الله و گارد ویژه است و نیروهای گارد و انصار به شدت دانشجویان را با چماق و زنجیر و چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، ولی هنوز هم بیش از 300 موتورسوار ضد شورش در ساعت 3:40 دقیقه بامداد به سمت کوی دانشگاه تهران در حال حرکت هستند و احتمال حمله به کوی دانشجویان علوم پزشکی تهران و کوی دختران دانشگاه تهران بالاست.

تا کنون از تعداد بازداشت‌شدگان و حتی کشته‌شدگان در کوی دانشگاه خبری در دست نیست.

آخرین اخبار از سایت : iranpressnews.com

محاصره دفتر صانعی توسط کودتاچیان

گفته مى شود آيت الله صانعى براى بست نشستن به تهران آمده است. او اعلام كرده كه احمدى نژاد رييس جمهور نيست و همكارى با او حرام است. اينك شايعاتى قوى از محاصره دفتر اين مرجع تقليد پخش شده است. دسترسى با سايت آقاى صانعى هم از ساعاتى پيش غير ممكن شده اما پيش از آن استفتائى از ايشان در سايتشان منتشر شده بود كه حرمت و معصيت كبيره بودن هرگونه دستكارى در آراى مردم را به خاطر خيانت در امانت و حقوق مردم اعلام مى كرد.

گزارش خوانندگان از وحشیگریهای مزدوران رژیم

یکی از خوانندگان از تهران: با تشکر از زحمات شما که لحظه به لحظه گزارش و حقایق را به اطلاع مردم می رسانید من مدت زیادیست که اشتراک شما را دارم و اخبار روز را برایم ارسال می کنید ولی همیشه فکر می کردم که بیشتر اخبار شما بزرگ نمایی و افراط گرایانه است ولی همینجا از شما عذر خواهی می کنم اگر دیروز در خیابان ولی عصر و میدان ونک خودم آنجا نبودم و به چشم خود نمی دیدم باور نمی کردم حالم از این رژیم به هم می خورد من برای یک کار شخصی باید تا میرداماد می رفتم وقتی خواستم از مترو ایستگاه هفت تیر بالا بیایم دیدم همه شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند ناگهان نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها ی مسلح داخل مترو حمله کردند و همه را زدند از زن و د ختر تا افراد سالخورده خلاصه بعد از یک ساعت معطلی وبا مشقت زیاد از مترو درامدم وقتی میدان هفت تیر را دیدم انگار میدان جنگ بود جنگی نابرابر مردم بدون هیچ وسیله دفاعی و نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها مزدور و لباس شخصی ها به جان مردم افتاده بودند بالای پل هوایی هفت تیر مردمی که در حال تماشا و فیلم گرفتن با گوشیهای خود بودند از دوطرف پل محاصره کردند و همه را به بد ترین شکل زدند و همه گوشیهای آنها را از بالا به پائین انداختند و خرد کردند من از میدان هفت تیر به سمت ولی عصر که می رفتم اتوبوسهای کنار خیابان توجه مرا جلب کرد وقتی دقت کردم دیدم که تمام کسانی که برای جشن آقای دیکتاتور امده اند همه را با اتوبوس از شهرهای اطراف تهران جمع کرده بودند و آوردند خیلی جالب بود پیش خودم گفتم ببین اینا چه جوری روشون میشه حرف از دمکراسی و حقوق شهروندان ایرانی می زنند بعد که وارد خیابان ولیعصر شدم تا برسم به میدان ونک انگار از جهنم عبور کردم اینها که دم از امام حسین می زنند و بر یزید لعنت می فرستند باید انجا بگویم که یزید خیلی در مقابل اینها مرده واقعا مرده در خیابان ولی عصر همه را وحشیانه زدن که چه گویم تکه تکه می کردند حتی من دیدم که دنبال یک دختری کردند وقتی وارد یکی از کوچه های فرعی شد ویکی از اهالی درب منزل خود را برای پناه دادن به روی او باز کرد درب را شکستند و وارد منزل شدند و دختر را انقدر کتک زدند که از هوش رفت و باز هم ولش نکردند بدن بی رمق و خونی او را سوار ماشینهای یگان ویژه کردند و بردند واقعا مو به تنم سیخ شده بود چیزهایی که دیدم را نمی توانم با زبان بازگو کنم خودتان بهتر می دانید حتما خود من تا رسیدم به میدان ونک شش بار نیروهای یگان ویژه من را محاصر کردند و به جانم افتادند و با باتوم شلنگ کابل گاز اشکاور حمله کردند الان تمام پشتم متورم و خونی است سرم بر اثر ضربه های باتومشان به شدت درد می کند عینکم شکست چشمانم اسیب دیده و تمام بدن کوفته شد ه و استخوان درد گرفته ام. ببخشید خیلی سرتان را درد آوردم به هر حال در دلی است که باید برای یکی بگویم چه بهتر که به شما بگویم تا به گوش مردم برسانید که در چه مملکتی زندگی می کنیم ما ولی از این شکنجه هایی که شدم اکنون احساس غرور و افتخار می کنم و به خودم می بالم و از همین جا به شما اعلام می کنم که می خواهم از این به بعد به فعالیتهای سیاسی مخالف این رژیم دست به زنم حتی اگر جانم را از دست بدهم باکی نیست و باعث افتخار من است که در راه دمکراسی و آزادی حقیقی برای این مملکت شرکت کنم. به امید آزادی ایران عزیز

حکومت نظامی اعلام نشده در شیراز

یکی از خوانندگان: دیروز در شیراز لباس شخصی ها با وحشیگری به تمام مردم حمله میکردند حتی کسانی که فقط برای خرید بیرون اومده بودند , پیر و جوان و کودک , زن و مرد به طرز فجیعی کتک میخوردند. تا اونجا که مردم میدانند در شیراز یک نفر هم کشته شده. خوابگاه کوی ارم و صدا سیما شدیدا تحت مراقبت است و صدها نیروی ضد شورش از آن مراقبت میکنند.

گزارش خوانندگان: اوضاع در گرگان خیلی خراب است

من از گرگان با شما تماس می گیرم اوضاع در گرگان خیلی خراب است الان به مدت دو روز است که نیروهای ضد شورش در گرگان به زد و خورد مشغول هستند آنها به قصد کشت مردم را می زنند. باور کنید من احساس می کنم ما دشمن هستیم و به خاک ایران تجاوز کردیم که اینطور با ما رفتار می شود فقط از مجامع بین المللی خواهش می کنم این حکومت فاشیست و دولت دست نشانده را به رسمیت نشناسند این دولت از طرف مردم رسمیت ندارد

حضور گسترده مردم نیروی انتظامی را وادار به عقب نشینی کرد

یکی از خوانندگان: در خيابان انقلاب صدها هزار نفر و شايد ميليون نفر به سمت ميدان آزادي مي روند . دستها همه بالاست و بر روي دو ، سه پلاكارد نوشته شده ما گوسفند نيستيم . نيروي انتظامي حتي جرات مقابله با مردم را به خود نمي دهد و به سرعت در حال عقب نشيني به خيابانهاي فرعي است.

تهران؛ جمعیتی صدها هزار نفری در خیابان هستند

یکی از دانشجویان از تهران: در خیابان انقلاب و آزادی جمعیتی صدها هزار نفری در خیابان هستند و هر لحظه بر حجم وازدهام جمعیت اضافه میشود. اگر شرایط بهمین منوال پیش برود که در حرکت اعتراضی اینبارمشهود است وجمعیت بسمت چهارراه آذربایجان حرکت کنند میتوان امیدار بود که در یک هجوم میلیونی عمارت ظلم فرو بریزد. موضوع دیگر اینکه مردم نباید مطالبات خودرا به قبول ابطال انتخابات محدود نمایند وباید سطح مطالبات خودرا به یک دگرگونی بنیادی ارتقا دهند تا از این طریق ساختمان پوسیده رژیم فرو بریزد


موسوی و خاتمی در جمع معترضین سخنرانی کردند: BBC

موسوی و خاتمی در جمع معترضین سخنرانی کردند

در پی اعلام نتایج شمارش آراء چندین نقطه از ایران صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی بوده است

بر اساس تازه ترین گزارش ها شمار معترضان حاضر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران به ده ها هزار نفر رسیده است.

این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شد که هدف حضور این افراد در تجمع، دعوت مردم به آرامش اعلام شده است.

با این حال میرحسین موسوی که برای اولین بار از روز انتخابات در میان جمع حاضر می شد، از روی سقف یک اتومبیل برای حاضران در تجمع سخنرانی کرد و برای شرکت در انتخابات مجدد ابراز آمادگی کرد.

محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور پیشین ایران نیز در جمع معترضان به نقل از محمد خاتمی خواستار ابطال نتایج انتخابات و برگزاری انتخاباتی تازه شد.

او که پس از اعلام نتایج انتخابات به مدت کوتاهی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد، در تجمع معترضان دولت را به تقلب و دستکاری آراء مردم متهم کرد و گفت: "ما تا زمان ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد."

بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی با لباس های سبز رنگ یا با داشتن عناصری سبز رنگ در پوشش در تجمع حاضر شده اند و شعارهایی مانند "الله اکبر" و "موسوی، موسوی، رای مرا پس بگیر" را سر دادند.

این گردهم آیی در شرایطی برگزار می شود که وزارت کشور ایران حاضر به صدور مجوز قانونی برای برگزاری تجمع نشد و محمود عباس زاده مشکینی یکی از مدیران این وزارتخانه در روز دوشنبه 25 خرداد (15 ژوئن) اعلام کرد میرحسین موسوی را مسئول هر گونه تبعات این گردهم آیی دانست.

تظاهرکنندگان قصد دارند در یک راهپیمایی بین میادین انقلاب و آزادی تهران اعتراض خود را به نتایج شمارش آراء دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

آقای موسوی شکایتی رسمی را نیز تسلیم شورای نگهبان کرده است که قرار است با دستور آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به آن "به دقت" رسیدگی شود.

تظاهرات اعتراضی؛ درگیری با پلیس در کوالالامپور

از زمان انتشار نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ساعات اولیه بامداد روز شنبه، با وجود منع هر نوع گردهمایی در ایران، تظاهرات اعتراضی متعددی در نقاط مختلف ایران و خارج از کشور برگزار شده که براساس گزارش ها، همچنان ادامه داشته است.

تظاهر کنندگان نتایج اعلام شده انتخابات را، که حاکی از پیروزی محمود احمدی نژاد با کسب اکثریت قابل توجه آراست، غیرقابل قبول دانسته و دولت را به تقلب در انتخابات متهم کرده اند.

تازه ترین اخبار حاکی از برخورد پلیس در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی با معترضانی است که مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در این شهر گردهم آمده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از شاهدان عینی پلیس ابتدا از تظاهر کنندگان خواست متفرق شوند و سپس گاز اشک آور به میان تظاهر کنندگان شلیک کرد.

براساس گزارش های رسیده از تهران و شماری دیگر از شهرها، ماموران دولتی و پلیس ضد شورش به برخورد خشونت آمیز علیه تظاهرکنندگان متوسل شده و به گفته برخی از مخالفان دولت، اموال شخصی را نیز هدف تخریب قرار داده اند.

ماموران امنیتی به برخورد خشونت آمیز با تظاهرکنندگان متهم شده اند

در همانحال، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - از برگزاری مراسم جشن و شادمانی محمود احمدی نژاد در برخی نقاط ایران خبر داده است.

در مقابل، در ساعات شب گذشته، مخالفان نتیجه اعلام شده انتخابات در ادامه اعتراضات خود در بام های خانه ها ندای الله اکبر سر دادند.

این اقدام یادآور روش اعتراض سیاسی است که در جریان انقلاب سال 1979 علیه حکومت وقت ایران به کار گرفته شد.

در آن زمان، در حالیکه برقراری مقررات منع رفت و آمد در ساعات شب مانع از گردهمایی های خیایانی می شد، مخالفان در ساعت معینی در شب بر بام خانه های خود می رفتند و الله ا کبر می گفتند.

در سال های بعد از انقلاب نیز رهبران سیاسی در زمان های حساس از مردم می خواستند به نشانه حمایت از جمهوری اسلامی، به همین نحو عمل کنند.

در خبری دیگر در مورد انتخابات ایران، سایت اطلاع رسانی وزارت کشور آماری را از تعداد رای دهندگان به تفکیک حوزه های مختلف انتشار داده است که کماکان حاکی از پیروزی محمود احمدی نژاد با اختلاف چشمگیر آراست.

خودداری وزارت کشور از اعلام نتیجه شمار آرا در حوزه های مختلف از جمله نخستین نشانه هایی بود که باعث تردید مخالفان آقای احمدی نژاد نسبت به نتیجه انتخابات شد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در نامه هایی به شورای نگهبان نتایچ اعلام شده انتخابات را غیرقابل قبول دانسته و خواستار ابطال آن شده اند و محسن رضایی، دیگر نامزد این انتخابات هم در نامه ای به شورای نگهبان به موارد متعدد تخلف انتخاباتی اعتراض کرده و آمار انتشار یافته از آرایی را که کسب کرده مورد تردید جدی قرار داده است.

موسوی و خامنه ای دیدار کرده اند : BBC

موسوی و خامنه ای دیدار کرده اند

آیت الله خامنه ای به آقای موسوی گفته است که به شورای نگهبان تاکید شده که به اعتراض وی رسیدگی کند

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با میرحسین موسوی به او توصیه کرده است که اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

سایت رسمی دفتر رهبر ایران گزارش داده که این دیدار عصر روز یکشنبه انجام شده و آقای موسوی در آن "دیدگاه خود را در باره روند انتخابات" به اطلاع آیت الله خامنه ای رسانده است.

بر اساس این گزارش آقای خامنه ای "بر لزوم حفظ آرامش و متانت" تاکید کرده و گفته است: "در دوره های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایت انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعا در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود."

آیت الله خامنه ای گفته است که "به شورای نگهبان تاکید شده" به نامه آقای موسوی "به دقت" رسیدگی کند.

رهبر ایران اعتراضات خیابانی روزهای اخیر را به "تحریکات دشمن و برخی طراحی های پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابانها " نسبت داده و خطاب به آقای موسوی گفته است: "جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید."

در همین حال سایت اینترنتی قلم نیوز مربوط به ستاد آقای موسوی گزارش داده که آقای موسوی و مهدی کروبی (دیگر نامزد جناح اصلاح طلب در انتخابات) در مسیر راهپیمایی امروز، در جمع راهپیمایی کنندگان حاضر خواهند شد و "مردم را به حفظ آرامش دعوت خواهند کرد."

به گزارش این سایت، با وجود این که مجوز راهپیمایی امروز -که قرار است از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی برگزار شود_ صادر نشده، چون فرصت کافی برای اطلاع رسانی به مردم وجود نداشته، نامزدهای جناح اصلاح طلب ناچارند با حضور در میان راهپیمایان آنها را به آرامش دعوت کنند.

شورای نگهبان: تا آخر وقت امروز شکایت کنید

همزمان با انتشار خبر دیدار آیت الله خامنه ای و میرحسین موسوی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است که نامزدها تا پایان وقت اداری امروز 25 خرداد شکایت ها و اعتراض خود را به این شورا ارائه کنند.

به گفته آقای کدخدایی، شورای نگهبان هفت تا ده روز فرصت دارد که به شکایت ها رسیدگی کند و بعد از آن نتایج را در اختیار معترضان و افکار عمومی قرار خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفته است که همواره در اتنخابات نامزدها و افرادی که رای نیاورده اند فکر می کنند که در انتخابات مشکلی بوده است به همین دلیل معمولا به نتیجه اعتراض می کنند و "این بار هم مثل دفعات قبل شورای نگهبان این اعتراض ها را بررسی می کند."

جزئیات نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات منتشر می شود اما سخنگوی شوراین نگهبان گفته است: "پس از بررسی اعتراض ها قصد داریم در این دوره، برای نخستین بار آمار جزیی صندوق ها را نیز برای افراد و نامزدها منتشر کنیم."

در حالی که انتقادهای جدی به نتایج انتخابات از سوی نامزدها وارد شده است، آقای کدخدایی گفته است: "خوشبختانه در این انتخابات که با حضور 85 درصدی مردم رقم خورد، کاهش میزان تخلفات را هم داشتیم که در خور توجه بود."

پیشنهاد حزب کارگزاران : BBC

پیشنهاد حزب کارگزاران برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب

حزب کارگزاران: آنچه که با انتخابات با شکوه و بزرگ 22خرداد رفت، یک قدر ناشناسی بزرگ نسبت به حضور وسیع ملت و توهینی آشکار به شعور آنان بوده است

حزب کارگزاران سازندگی با انتشار بیانیه ای از مسئولان عالی رتبه نظام" خواسته بدون تعصب در دفاع از نتایج اعلام شده به اعتراض کاندیداهای متعرض و هواداران آنها پاسخ داده شود.

حزب کارگزاران سازندگی که در انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت می کرد در این بیانیه، راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی را "منوط به رفتار مناسب نهادی های امنیتی و انتظامی با مردم و جوانان معترض و تشکیل یک کمیته حقیقت یاب مستقل از مجریان و ناظران" اعلام کرده است.

از نظر این حزب، نهادهای ملی و متعلق به مردم باید به اصول و قواعد رقابت های سیاسی پای بند باقی می ماندند و با "استقرار هیات های اجرایی و نظارت بی طرف و امین، جلوگیری از سوء استفاده از منابع و امکانات دولتی، مدیریت عادلانه فضای تبلیغات و جلوگیری از کارهای ناشایست، پیشگیری از اقدامات مجرمانه یکی از کاندیداها در تبلیغات تلویزیونی، رعایت بی طرفی ناظران انتخابات و در نهایت امانت در شمارش، تجمیع و اعلام نتایج" تلاش می کردند تا انتخابات به صورت طبیعی برگزار شود.

حزب کارگزاران تاکید کرده که انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری فرصتی استثنایی فراهم می کرد که "با حضور همگانی مردم و مشارکت صاحبان همه سلیقه های سیاسی و بدون آن که کوچکترین ندایی مبنی بر تحریم و عدم حضور مطرح باشد، وحدت ملی و شعور سیاسی ملت بزرگ ایران به نمایش گذاشته شود."

با این حال حزب کارگزاران معتقد است که "آنچه که با انتخابات با شکوه و بزرگ 22خرداد رفت، یک قدر ناشناسی بزرگ نسبت به حضور وسیع ملت و توهینی آشکار به شعور آنان بوده است."

انتشار نتایج انتخابات با واکنش های تندی از سوی گروه ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب همراه بوده است و برخی احزاب و گروهها نظیر حزب مشارکت، سازمان مجاهدین، مجمع روحانیون و دیگر گروهها با صدور بیانیه هایی از نحوه برگزاری انتخابات انتقاد کرده اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد جناح اصلاح طلب نیز خواستار ابطال انتخابات از سوی شورای نگهبان شده اند.

حمله نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه : BBC

حمله خشونت بار نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان

خوابگاه دانشگاه تهران بعد از یورش نیروهای امنیتی دولت

گزارش ها از ایران حاکیست که نیروهای امنیتی دولت ایران بامداد دوشنبه در پی تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در خوابگاه دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی به آنجا یورش برده اند که به گفته شاهدان عینی در اثر تیراندازی نیروها تعدادی دانشجو زخمی و تعدادی نیز دستگیر شده اند.

همزمان در اصفهان نیز نیروهای دولتی به محوطه دانشگاه صنعتی اصفهان یورش برده اند که طی آن نیز دانشجویان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند و دانشگاه تحت محاصره قرار گرفته است.

یک شاهد عینی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که حدود ساعت سه صبح گروهی از دانشجویان کنار در کوی دانشگاه، خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران، تجمع کرده بودند و شعار می دادند که نیروهای گارد ویژه و انصار حزب الله وارد محوطه کوی و سپس تعداد زیادی از ساختمان ها شدند.

به گفته وی این نیروها ابتدا گاز اشک آور شلیک کردند و با استفاده از اسلحه وینچستر - یک نوع اسلح شکاری که ساچمه پرت می کند - تعداد زیادی از دانشجویان را زخمی کردند.

این دانشجو گفت که این نیروها سپس با شکستن در اتاق ها به ضرب و شتم دانشجویان پرداختند که تعداد زیادی زخمی شدند و تعداد زیادی را نیز با خود بردند. به گفته او در حمله به اتاق ها، مقدار زیادی از وسایل شخصی دانشجویان همچون کامپیوترهای شخصی تخریب شد.

وی گفت این عملیات از ساعت سه و نیم تا پنج صبح دوشنبه ادامه داشت و کوی همچنان در محاصره نیروهای امنیتی است.

این شاهد عینی گفت از تعداد زخمی ها و بازداشتی ها خبر ندارد اما وضعیت کوی را به شدت غیرعادی توصیف کرد و گفت دانشجویان شدیدا احساس نا امنی می کنند.

پیشتر در طول روز یکشنبه خبرگزاری رویتر گزارش داده بود که پلیس به یک گروه دو هزار نفره از دانشجویان که در دانشگاه تهران تظاهرات می کردند یورش برده است.

همزمان گزارش می رسد که پس از اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به نتایج اعلام شده در انتخابات طی آن برخی از نقاط دانشگاه از جمله تالارها و بانک ملی به آتش کشیده شد، نیروهای ضدشورش وارد دانشگاه شده اند و دانشجویان را هدف ضرب و شتم قرار داده اند.

براساس این گزارش ها برخی از دانشجویان دستگیر شده اند و دانشگاه تحت محاصره قرار گرفته است و از ورود افراد به دانشگاه جلوگیری می شود.

کوی دانشگاه تهران در دوره نخست ریاست جمهوری محمد خاتمی نیز در پی اعتراض دانشجویان به بسته شدن روزنامه "سلام" - که در مورد قتل های زنجیره ای روشنفکران و ناراضیان افشاگری کرده بود - هدف حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفت که یک کشته به جا گذاشت.

وزارت کشور ایران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کنونی، را برنده انتخابات روز جمعه اعلام کرد و آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نیز بلافاصله پس از اعلام این نتایج در روز شنبه بر آن مهر تایید زد، اما میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد دیگر انتخابات، نتیجه را ناشی از نقض مقررات می دانند و خواستار ابطال آن شده اند.

آقای احمدی نژاد، همچون چهار سال قبل که اولین بار رئیس جمهور شد، اتهام تقلب در رای گیری را رد کرده است.

وی یکشنبه بعد از ظهر در خیابان ولیعصر تهران برای گروهی از هوادارانش سخنرانی کرد.

یکشنبه شب گزارش شد که در بسیاری از محلات تهران بسیاری از مردم با رفتن روی بام ها شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر داده اند.

میرحسین موسوی، نامزد اصلاح طلب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفته است که او روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۴ بعدازظهر از میدان انقلاب تهران تا میدان آزادی راه پیمایی خواهد کرد و از هواداران خود خواسته است که به او ملحق شوند.

آقای موسوی که از شورای نگهبان خواسته است نتایج را باطل کند، پیشتر در این روز از هوداران خود خواست به گونه ای مسالمت آمیز، صدای اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.

آقای احمدی نژاد در واکنش به انتقادها، انتخابات را سالم و دقیق توصیف کرده و اعتراضات را به خشم طرفداران تیم بازنده پس از بازی فوتبال تشبیه کرده است.

درگیری میان پلیس و مخالفان احمدی نژاد روز یکشنبه در تهران ادامه یافت و چندین بخش شهر توسط مقام ها مسدود شد تا از گسترش ناآرامی ها جلوگیری شود.

احمد رضا رادان معاون رئیس پلیس تهران به خبرگزاری رسمی ایرنا گفته است که بیش از 170 نفر از جمله "ده نفر از طراحان شورش ها" در تهران دستگیر شده اند.

رهبر شمائيد؛ واحدهای گارد ملی را تشكيل دهيد : iranpressnews.com

رهبر شمائيد؛ واحدهای گارد ملی را تشكيل دهيد

هم ميهنان شريف و آگاه؛ تا هر كجا ميتوانيد این اطلاعیه را تكثير و در اختيار ساير هموطنان بویژه جوانان در داخل ایران قرار دهيد


اگر خامنه اي و احمدي نژاد بر بيت هاي رهبري و عمارت هاي دولتي و نظامي حكم مي رانند، اما شاهديم كه جامعه حاكم واقعي پشت بام ها، كوچه ها و كوي هاي دانشگاهي و مسكوني است. مردمي كه همبستگي و همسرنوشتي خود را در مواجهه خون آلود خود با گارد ويژه و لباس شخصي ها تجربه مي كنند. مردمي كه درب هاي منازلشان را براي كمك به يكديگر مي گشايند و دست در دست يكديگر شعار مي دهند و در كشاكش خون و باتوم و گلوله، به يكديگر غذا و آب و مهرباني تعارف مي كنند. خوشا مبارزه براي آزادي. خوشا رهايي جمعي.

شهروندان مبارز؛ برخي زمزمه مي كنند كه اي كاش اين مبارزه رهبري بيابد. اي كاش رهبراني به ما مي گفتند چه كنيم و چگونه پيش رويم. هنوز چشماني به لب هاي خاتمي ها و موسوي ها دوخته شده است. لب هايي كه در هنگامه هاي دشوار جز به تسليم و مذاكره دعوت نمي كنند.

شهروندان؛
براي رهبري اعتراضات خود به بالادست ها چشم ندوزيد. رهبر شمائيد. در محله ها، دانشكده ها، كارگاه ها و كارخانه ها كميته هاي همبستگي مردمي عليه كودتا را شكل دهيد. بازو به بازوي يكديگر دهيد. در اين كميته ها نحوه و چگونگي مبارزه با دولت كودتايي را بحث كرده و سازماندهي كنيد. اگر دولت كودتايي جامعه را از رسانه هاي آزاد محروم كرده است، اخبار و مقالات را جمع آوري كرده و با چاپ و تكثير آن توسط كميته هاي همبستگي، مردم را از وقايع مطلع كنيد. پزشكان و پرستاران به درمان صدمه ديدگان بپردازند. تجربيات و مهارت هاي خود را در اين كميته ها يكپارچه كنيد. در دانشكده ها و خوابگاه ها كنترل ساختمان ها را به دست بگيريد. به هر ميزان كه شما جلو برويد كودتا عقب خواهد نشست و به هر ميزان كه عقب نشيني كنيد رژيم تا درون اتاق هايتان پيش خواهد آمد.

جوانان؛
با دوستان نزديك و همرزم خود واحدهاي كوچك گارد ملي را تشكيل دهيد. گروه هاي كوچك سازمان يافته و هماهنگ حتي با دستان خالي و سنگ و ميله قادر به حفاظت جمعيت مردم از وحشيگري اوباش كودتا هستند. مهاجمان مشتي اجير شده و حقوق بگير هستند. خصلت آنها خصلت سگ است. در پي جمعيت هراسان مي دوند و مي درند، اما همينكه بايستيد مي گريزند و به آغل هاي خود پناه مي برند. واحدهاي دفاع از زنان و سالمندان را تشكيل بدهيد. خيابان هاي شهر از آن شهروندان است. از امنيت خود و ديگر شهروندان دفاع كنيد.

مبارزه اي كه اكنون در جامعه جاري است، حيات آتي ما را تعيين خواهد كرد. براي اعتصاب عمومي آماده شويد. چرخ هاي اين جامعه را همين مردمي مي چرخانند كه توسط دولت كودتايي به رسميت شناخته نمي شوند. با اعتصاب عمومي از قدرت خود آگاه شويد. با توقف كار، بستن كارگاه ها و مغازه ها، حاضر نشدن سر خدمت اداري و‌ تعطيل كردن حمل و نقل نشان خواهيم داد كه حيات و سرزندگي جامعه ناشي از تك تك انسان هاي مولد آن است و نه دسته دسته نظامي و گله گله معمم.

با ايمان به پيروزي پيكارمان

دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب- خط بازسازي
24 خرداد 1388

پسر خزعلی: مردم این رژیم را نمی خواهند : iranpressnews.com

پسر خزعلی: مردم این رژیم را نمی خواهند

سایت شخصی مهدی خزعلی

تهران در میان آتش و دود !

ماشین را مقابل موسسه درخیابان 16 آذر پارک کردم، از دوستی موتور سوار خواستم تا مرا در شهر بگرداند، می خواستم از نزدیک واقعه را ببینم( شنیدن کی بود مانند دیدن)

16 آذر مملو از آتش و دود بود، مردم سطل های زباله را برای مقابله با گاز اشک آور به آتش کشیده بودند، وارد خیابان انقلاب شدیم، به یکباره فضای تظاهرات قبل از انقلاب و گاردیها مقابل دیدگانم ظاهر شد، فقط جای برادر شهیدم خالی بود و یک اختلاف دیگر هم داشت، آنروزها شاه قدری مردانگی داشت و گاردیها و کماندوها به جنگ ما می آمدند، اما امروز پلیس ضد شورش آرایش می گیرد و لباس شخصی ها- که گاهاً آموزش لازم هم ندارند و نمی دانند که باطوم را چگونه استفاده کنند که لا اقل جوان مردم نمیرد! - را به جان مردم می اندازند!

راننده تاکسی می گفت در هفت حوض شاهد عینی بوده است که یک لباس شخصی با باطوم بر فرق جوانی می کوبد و درجا میافتد و جان می دهد و مردم خصوصاً زنان و مادران حمله را آغاز می کنند!

در مقابل درب اصلی دانشگاه، گارد ضد شورش ایستاده و دانشجویان پشت در های بسته شعار می دادند که " موسوی، موسوی ، رای ما رو پس بگیر! و گاه شعار " مرگ بر طالبان، چه کابل، چه تهران" سر می دادند.

بعد از چهار راه ولی عصر عده ای شیشه بانک ها ی دولتی را خرد می کردند و باز آتش و گاز اشک آور، دوست موتور سوار من جانباز شیمیایی بود و در عبور از ولی عصر مشکل تنفسی پیدا کرد، به کنار آتش رفتیم تا قدری سوزش گاز را کم کنیم، لباس شخصی ها از اسپری گاز اشک آور استفاده می کردند.

جمهوری ، کارگر ، آزادی ، بلوار کشاورز، ولیعصر و طالقانی نیز در گیری شدت داشت، گاهی به میان چماقداران هم می رفتیم، می گفتند:" حاجی خطرناکه نرو!" و من با موتور فاصله چماقداران و مردم را طی می کردم و با این قیافه وارد صفوف مردم می شدم ، هیچ کاری با من نداشتند ، حتی از آنها فیلم می گرفتم و مخالفتی نداشتند، مردم فقط با لباس شخصی های چماقدار مقابله می کردند. وقتی وارد چماق داران می شدیم، راننده موتور می گفت من جانبازم و حقاً ریش و پشم او جواز عبورمان بود ! در میدان انقلاب یک نیسان لباس شخصی (تیپ بسیجی های همسنگر خودم) پیاده شدند، من هم در کنارشان بودم، جوانکی که تقدم سن و ریش بر سایرین داشت با بلند گوی دستی گروه را آماده عملیات می کرد، قبلاً باطوم و یک چوب دستی های آهنی تلسکوپی بین آنها توزیع شده بود، با خودم گفتم خوش به حال ما، قبل از انقلاب لا اقل دشمن را در لباس نظامی می دیدیم و بین دوست و دشمن راحت تمیز می دادیمً ، مردم کمتر شعار می دادند، بیشتر به این سو و آن سو می دویدند.

در میان جمعیت گاهی مرا می شناختند و می گفتند شما مگر ایران هستید، شما باید آنطرف باشید و درد دل ما را بگویید، و من پاسخ می دادم: من باید در میان شما باشم و درد شما را از نزدیک حس کنم! آری در هنگامه دود و آتش در میان مردم بودم و به حال خودمان افسوس خوردم که کارمان به کجا رسیده است که همان کاری را می کنیم که شاه کرد.

و باز بیاد جمله پدر افتادم،آنگاه که از معظم له پرسیدم ، مردم اگر ما را نخواهند چه باید بکنند / و ایشان فرمودند: همان کاری که ما کردیم، انقلاب!!!

دانشگاه، هدف اول شلیک ها : روزآنلاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
برخورد با دانشجویان ادامه دارد

دانشگاه، هدف اول شلیک ها

درگیری های پس از انتخابات در دانشگاهها هم با شدت هر چه تمامتر ادامه دارد. از کوی دانشگاه و سایر دانشگاهها خبر می رسد که نیروهای انتظامی و لباس شخصی به دانشجویان معترض حمله ور شده اند و از گاز اشک آور و تیر هوایی برای متفرق کردن آنها استفاده کرده اند.

بامداد خبر نوشت: "از ساعات اولیه شب دانشجویان در کوی دانشگاه تهران متحصن شده‌اند. خیابان امیرآباد از عصر امروز توسط نیروهای گارد ویژه احاطه شده‌است. دانشجویان ابتدا با کشاندن کیوسک‌های نگهبانی به وسط خیابان امیرآباد اقدام به سنگرسازی درون خیابان برای خود کرده‌اند که با برخورد شدید گارد ویژه مواجه شده‌است و پس از آن گارد ویژه اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌است که دانشجویان را تا محوطه کوی به عقب رانده‌است. دانشجویان نیز برای مقابله به مثل از کوکتل ملوتوف استفاده کرده‌اند".

در همین پیوند، یکی از فعالان دانشجویی در ساعات پایانی شب از داخل کوی دانشگاه به روز گفت: "امروز زیر سر در دانشگاه تهران حدود 100 نفر تجمع کردند و تیر اندازی شد. داخل دانشگاه اشک آور زدند. باران گاز اشک‌آور و تیرهوایی یک لحظه نیز قطع نمی‌شود بعد هم تهدید به تجاوز به داخل کوی برای لباس شخصی ها به صورت «حکم» درآمده و گفته می شود حاج منصور ارضی از بالای منبر به کوی دانشگاه اشاره کرده و گفته اینها باید در نطفه خفه بشوند".

این شاهد عینی در ادامه افزود: "الان سنگ اندازی بین دانشجویان و انصار و گارد ادامه دارد؛آنها سعی دارند در ها را ببندند اما ما نمی گذاریم. ما داریم اینجا قیچی می شویم. می گویند انصار در کوی چمران هستند. بسیجی ها هم پشت در پشتی جمع شده و شعار می دهند: چپ، راست، کارگزار... علیه خدمت گذار. الان هم دارند شعار می دهند: ای رهبر بیچاره... اماده ایم اماده".

دانشگاه اصفهان

اما خبرنامه امیر کبیر در مورد درگیری ها در دانشگاه اصفهان اعلام کرد:"در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته ماموران گارد ویژه و لباس شخصی با حمله به خوابگاه های دانشجویان آنان را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی از دانشجویان را نیز با خود بردند. نیروهای یگان ویژه و انصار حزب الله، بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان را بازداشت و توسط دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند. طی این حمله چند تن از دانشجویان به شدت مجروح گشته اند. یکی از دانشجویان در اثر ضرب و شتم از پنجره اتاق خوابگاه به پایین پرت شده و از ناحیه هردو پا دچار شکستگی گردیده است. همچنین یک نفر نیز به شدت از ناحیه سر مجروح شده و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است".

دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز هم شب های ناآرامی را می گذراند؛ نیروهای لباس شخصی به تجمع دانشجویان معترض حمله و اقدام به شلیک گاز اشک آور کرده اند. گفته می شود در این برخوردها شماری از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

همه اینها در حالی است که بسیاری از سایت های خبری فیلتر شده و سرعت دسترسی به اینترنت به شدت کاهش پیدا کرده است و فعالان دانشجویی برای اطلاع رسانی در خصوص اوضاع دانشگاهها با مشکل مواجه هستند.

احمدی نژاد را رییس جمهور نمی دانم : روزآنلاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
بیانیه های مهم کروبی

احمدی نژاد را رییس جمهور نمی دانم

مهدی کروبی یکی از دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری این دوره، که نتایج اعلام شده برای آرای وی شگفت آورترین دستکاری در آرای انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود، اعلام داشت که خود را آماده هر عقوبتی کرده و احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی شناسد. دستکاری آرا علیه کروبی در شرایطی صورت گرفت که وی از ابتدای حضور در صحنه انتخابات اعلام کرد که امسال نخواهد خوابید و در آخرین شماره روزنامه اش اعتمادملی هم تیتر اول را به این جمله اختصاص داده بود که " امشب ملت بیدار می ماند".

متن دو بیانیه مهم مهدی کروبی چنین است:

تازه اول داستان است

در نخستین بیانیه کروبی آمده است: 22 خرداد ماه که از حیث مشارکت کم سابقه شما مردم عزیز می توانست جشنواره بزرگ جمهوریت در نظام امام خمینی (ره) باشد به سوگواری تبدیل شد و در سوگواری جز مرثیه چه می توان خواند ،‌ مرثیه ای برای اعتبار و آبروی رای فردی که به عشق و ایمان برای تغییر اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنین تخلف در امانت دیدند . نتایج اعلام شده برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چنان مضحک و شگفت‌آور است که در بیان و بیانیه نمی آید و باید فکر دیگری کرد .

وي افزوده: این شیوه رای گیری و شمارش آرا یادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رایی که آن مرحوم به خویش داده بود دریغ کردند و تکرار دروغ پردازی های تلویزیونی یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره هاست . شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل شد ،‌ واز دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد . بدیهی است که نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست .

کروبی تصریح کرده: من به پیشگاه ملت شکایت می برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجویان،‌ روشنفکران، ‌زنان محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگر اندیشان،‌ اقلیت های قومی و مذهبی،‌ دراویش،‌ اهل حق را می بوسم و حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فکری و سیاسی خاص خود و بر اساس مواضع و بیانیه هایی که منتشر کرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بیانیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رساند .

بیانیه با این تاکید پایان می یابد که :"این تازه اول داستان است "

کوتاه نمی آیم

مهدی کروبی در دومین بیانیه خود اعلام کرد که از حقوق مردم دفاع می کند و کوتاه نخواهد امد .

در این بیانیه آمده: واکنش های خود جوش شما به اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده آگاهی و تعهد شما نسبت به ایران اسلامی و عدم مشروعیت نتیجه اعلام شده برای انتخابات 22 خرداد 1388 است گرچه می دانید و می دانیم که اگر امکان داشت این واکنش ها از راههای قانونی و در چارچوب های مدنی انجام می شد از مطلوبیت بیشتری برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشید نامزدهای مورد علاقه شما در این دوره انتخابات از حق خود و شما کوتاه نخواهند آمد .

بیانیه دوم کروبی تاکید دارد: نتیجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسی در مسیر تاریخ انقلاب است . اول: انحراف از جمهوریت نظام که نقطه شروع ان برگزاری دومین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال 1369 و رد صلاحیت گسترده یاران امام (ره) پس از رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی بود و این انحراف سبب شد جمهوری مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتی افرادی که در این انحراف مقصر بودند از آن آسیب می بینند و کار به جایی رسیده که از کلیت جمهوری اسلامی، هر دو رکن جمهوریت واسلامیت با این انتخابات و اعلام نتایج مخدوش ان زیر سوال رفته است . دوم : انحراف از اصلاحات که با فرصت سوزی و از دست دادن خودخواهانه موقعیت های بی نظیری که ملت ایران در حوادث پس از دوم خرداد 1376 در اختیار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مدیریت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جویان منتهی به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشکیل دولت نهم که مهم ترین مخالف اصلاحات در سال 1384 و تثبیت او در سال 1388 گردید . من بار دیگر اعلام می کنم انتخاباتی که با حضور پرشور ملت ایران برگزار شد نباید وسیله سوء استفاده قرار گیرد و نتایح اعلام شده بر این انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملی و صلاحیت اجتماعی است و از این رو آقای محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم .

کروبی افزوده: از ان جایی که به اصل نظام جمهوری اسلامی باور راسخ دارم و این نوع انتخابات را تعریض به میراث و راه امام می دانم و از ان جایی که هنوزم به ظرفیت نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی باور دارم از شورای نگهبان می خواهم با ابطال انتخابات و در راستای خواست به حق ملت واکثریت مردم بار دیگر این انتخابات را تجدید نماید و این بار به حق ، از آرای مردم پاسداری کند . بدیهی است این راه حل برای برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتی با نهادهای حقوقی و قانونی می باشد . فارغ از قضاوت من درباره برخی از اعضای تاثیر گذار شورای نگهبان و عوامل تاثیر گذار پشت صحنه ان به ملت عزیز ایران عرض می کنم که ضمن اعلام نظرات صریح خود درباره عدم مشروعیت نتایج انتخابات از ظرفیت های قانونی موجود بهره ببرند و از نیروی انتظامی و امنیتی می خواهم حقوق شهروندی منتقدان و معترضان را رعایت نمایند و نگذارند با انتشار تصاویر موحش و موهن در رسانه های خارجی موجبات وهن نظام جمهوری اسلامی فراهم آید و بدانند که شکرانه بیرون اوردن اقای محمود احمدی نژاد از صندوق های رای ضرب و شتم مردم ، دستگیری و تهدید امنیتی فعالان سیاسی واجتماعی و ایجاد جو امنیتی در کشور نیست .

دیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه آورده: به دولت و دست اندرکاران هم یادآوری می نمایم که قطع وسایل ارتباط جمعی ، سایت ها ، موبایل ها ، پیامک ها و تلویزیون ها در شان جمهوری اسلامی که همواره مورد تایید حضرت امام (ره) بوده است نمی باشد . کار به جایی رسیده است که حتی از انتشار اطلاعیه ها و بیانیه های اینجانب در روزنامه ها و حتی روزنامه اینجانب خودداری می شود و مطبوعات مورد تهدید قرار می گیرد .
وی همچنین اظهار داشته: اینجانب با تاکید بر هویت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال این انتخابات منحرف شده را به نام صیانت از ارای شما پیگیری نموده و در صورتی که دولت و شورای نگهبان بر ان اصرار داشته باشد ، تصمیمات خود را در اطلاعیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رسانید . نمایش غیر قانونی امروز از سوی آقای احمدی نژاد که خود را قبل از تایید انتخابات و رسیدگی به شکایات، رییس جمهور منتخب نامیده است نیز پرده دیگری از این نمایش مضحک است.
کروبی در پایان در پایان گفته: ضمن تشکر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه ، به ملت شریف و جوانان غیور این سرزمین توصیه می نمایم که با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاری ارامش را حفظ نمایند تا بهانه به دست غوغا سالاران ، انحصار طلبان و سرکوب گران ندهند .

تخریب اموال عمومی مشکوک است : روز آنلاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
ابوالفضل فاتح هشدار داد:

تخریب اموال عمومی مشکوک است

رییس کمیته رسانه و تبلیغات میرحسین موسوی تاکید کرد که وی با تمام توان در جهت دفاع از حقوق آنها تلاش می کند.

به نوشته سایت قلم دکتر ابوالفضل فاتح با بیان اینکه "همه مراقبت کنند که به شکل قانونمند و با خویشتن داری مسایل خود را بیان کنند از مردم خواست که به دام آشوب ها و رفتار غیرقانونمند گرفتار نشوند."

وی با تاکید بر اینکه "ما به تخریب اموال عمومی به شدت ظنین هستیم؛ چرا که مطمئنیم حساب مردمی که برای دفاع از حق خود سخن می گویند، از آشوب و آشوب طلبی جداست" از مامورین نیروی انتظامی هم خواست تا با خویشتنداری مرزهای قانونی را در رفتار خود رعایت کنند.

وی با اشاره به برخی دستگیری ها و برخوردهای انجام شده گفت: "از مسوولان امر انتظار می رود که جلوی امنیتی شدن فضا را بگیرند و در برخوردهایشان خویشتن داری کنند."

فاتح با استقبال از خبر آزادی برخی از دستگیرشدگان، خواستار آزادی تمام دستگیرشدگان شد و با محکوم کردن فیلتر شدن سایت قلم نیوز و پلمپ کلمه سبز، "ایجاد محدودیت در فضای اطلاع رسانی در شرایط فعلی را به نفع کشور" ندانست و از مسئولین خواست که هر چه زودتر از قلم نیوز و کلمه سبز رفع پلمب کنند.

فاتح همچنین ضمن اعتراض شدید به "سانسور کردن مهندس موسوی در کشور" این اقدامات را مغایر با قانون و اخلاق ملی و مصلحت کشور خواند و در عین حال از مردم خواست به شایعات گوش ندهند و اخبار دقیق مربوط به میرحسین موسوی را از طریق سایت رسمی وی پیگیری کنند.

فاتح با رد برگزاری سخنرانی یا هر گونه اجتماعی از سوی مهندس موسوی در روز یکشنبه تاکید کرد که هر گونه برنامه یا سخنرانی مهندس موسوی حتما از طریق سایت های رسمی وی به اطلاع مردم می رسد.

دلایل تقلب در انتخابات : روز آنلاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
نامه های موسوی به مردم، شورای نگهبان و مراجع

دلایل تقلب در انتخابات

بعد از اعلام نتایج بهت آور انتخابات و تائید ناگهانی آن توسط رهبر و برپائی جشن شتاب آلوده توسط رییس جمهور احمدی نژاد، و حضور اعتراض آمیز مردم در خیابان ها، هر سه نامزد انتخاباتی که توسط رای سازی وزارت کشور بازنده اعلام شدند، در بیانیه هائی با مردم سخن گفتند. در این میان، میرحسین موسوی در نامه ای با مردم سخن گفت و پس از آن به شورای نگهبان نوشت و سرانجام به مراجع تقلید.

بیانیه اول

میرحسین موسوی در بیانیه خود خطاب به مردم آورده است:>تخلفاتی که در دهمین انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است بسیار جدی است و رنجش عمیق شما کاملا به حق است. در عین حال قاطعانه از شما می خواهم هیچ فرد یا گروهی خود را در معرض صدمه قرار نداده آرامش و متانت خویش را از دست ندهد و همگان در هر حال حساب خود را از هر گونه رفتار خشونت آمیز جدا نمایند. همچنین از نیروی انتظامی انتظار دارم با درایت مردم را از خود دانسته احساسات آنها را در این شرایط درک کند.

>

وی در پایان تاکید کرده: ما شکایت جدی خود را از جریان انتخابات و روندهای ناسالمی که در طی آن دیده شد با تمام توان پیگیری خواهیم کرد و نتایج آن را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

>

>

بیانیه دوم

>

نخست وزیر دوران جنگ در دومین بیانیه خاطرنشان کرده: نتایجی که برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد بهت‌آور است؛ مردمی که در صف‌های طولانی اخذ رای شاهد ترکیب آرا بودند و خود می‌‌دانند که به چه کسی رای داده‌‌اند با حیرت تمام به شعبده‌‌بازی دست‌اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نگاه می‌کنند. آنان اینک بیش از همیشه به دنبال آن هستند که بدانند چگونه و توسط چه کسانی و مقاماتی طرح این بازی بزرگ ریخته شده است. اینجانب ضمن اعتراض شدید به روند موجود و تخلفات آشکار و فراوان روز انتخابات هشدار می‌‌دهم که تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نخواهم شد. نتیجه آن چه که از عملکرد متصدیان بی‌‌امانت دیده‌‌ایم و می‌‌بینیم جز تزلزل ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت دروغ و استبداد نیست. اینجانب طبق وظیفه شرعی و ملی خویش به افشای رازهای پشت سر این روند پرمخاطره خواهم پرداخت و آثار نابود کننده آن را بر سرنوشت کشور توضیح خواهم داد و ترس آن دارم که ادامه وضع موجود همه نیروهای موثر در نظام را به توجیه‌گرانی دروغگو در مقابل مردم تبدیل کند و دنیا و آخرت آنان را در معرض لطمه‌های جبرا‌ن‌‌ناپذیر قرار دهد.

>

در ادامه بیانیه آمده: به مسوولان توصیه می‌‌کنم بیش از آن که دیر شود این روند را فورا متوقف کنند و همگی به خط قانون و امانتداری از آرای ملت بازگردند و بدانند که خروج از عدالت مشروعیت زداست. آنان بیش از هر کس دیگر از این حقیقت باخبرند که در این کشور انقلابی بزرگ و اسلامی صورت گرفته است. کم‌ترین پیام انقلاب ما این است که مردم آگاهند و در برابر کسانی که با تقلب روی کار بیایند تمکین نخواهند کرد.

>

بخش دیگر بیانیه خطاب به رای دهندگان است که تاکید دارد: ضمن تشکر از عواطف ملت بزرگوار ایران به آنان تذکر می‌دهم که ایران این موجود آسمانی متعلق به آنان است و نه متقلبان، این آنان هستند که باید با هوشیاری خود از آن حفاظت کنند. خائنین به آراء مردم ابایی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود. ما موج عقلانیت سبز خود را که برگرفته از تعالیم دینی و علایق ملت ما به اهل بیت پیامبر (ص) است با تمامی شور ادامه می‌دهیم و با شورش دروغ که در کشور طغیان کرده و چهره آن را آلوده است مبارزه می‌کنیم، اما اجازه نخواهیم داد که حرکات ما شکل کور به خود بگیرد.

>

>

بیانیه سوم

>

بیانیه سوم میرحسین موسوی هم موضوع تخلفات انتخاباتی را مد نظر قرار داده و آورده: از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد اطمینان دارم که این واکنشها، نه به خاطر شخص من، بلکه اثر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی که دارد بر کشور ما تحمیل می‌شود. اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تا کنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی‌های شدیدی است که به خاطر در خطر گرفتن دستاورد‌های عظیم انقلاب خود دارند.

>

میرحسین موسوی یادآور شده: کسانی که با تخلفات بسیار نتایج غیر قابل باوری را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند اینک در صدد تثبیت آن نتایج و شروع دوره جدید از تاریخ کشور ما هستند. اینجانب در طول انتخابات به کرات از خطرات قانون‌گریزی سخن گفته‌ام و تاکید کرده‌ام که چنین شیوه‌ای ممکن است به استبداد و دیکتاتوری بیانجامد و امروز ملت ما در نقطه‌ای قرار گرفته است که این دور نما را لمس می‌کند ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبند هستیم، اصل ولایت فقیه یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکات سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم، امیدواریم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهد در عین حال هشدار می‌دهیم که هیچ یک از کسانی که انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت. این چیزی است که خون صدها هزار شهید ما را به مسئولیت پذیری در قبال آن قرا می‌خواند.

>

بخش بعدی بیانیه با خطاب قرار دادن مردم گفته: اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شواری نگهبان ارائه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم. توصیه مکرر و و مجدد این خدمتگذار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد؛ مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.

>

کاندیدای اصلاح طلبان خاطرنشان کرده: ما از مسئولان درخواست کرده‌ایم که مجوز برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای کشور به ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا کنند. موافقت مسئولان با این امر می‌تواند بهترین راه حل برای مهارهیجانات فعلی باشد.

>

از رنگ سبز که نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اکبر که حاکی از ریشه‌های انقلابی ماست دست برنداریم. این رنگ و شعاری است که همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل‌ها و خواسته‌های ما با هم خواهد بود. متاسفانه تلاش گسترده‌ای برای قطع تمامی امکاناتی ارتباطی ما با هم صورت می‌گیرد و به این نکته توجه نمی‌شود که قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد که واکنش‌های موجود از شکلی هدفمند و مهار شده تغییر ماهیت پیدا کند و خدای ناکرده به حرکات کور تبدیل شود. اطمینان دارم که خلاقیت شما راه حل‌های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد کرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال کشور و نظام و انقلاب بگیریم.

>

در خاتمه بیانیه، موسوی "به عنوان یک علاقمند، به نیروی انتظامی" خطاب به این نیرو آورده: توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خود جوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

>

>

نامه به شورای نگهبان>

>

نامه ميرحسین موسوی به شورای نگهبان به شرح زیر است:

>

پیرو ده ها مکاتبه ستاد انتخاباتی اینجانب با آن شورا دایر بر تخلفات صریح انتخاباتی عوامل اجرایی وزارت کشور و نیز یکی از نامزدها که قطعا در نتیجه انتخابات 22 خرداد ماه موثر بوده است و ذیلا به مواردی از آنها اشاره می شود، عدم صحت انتخابات محرز است و رسیدگی و ابطال ان درخواست می گردد:

>

1- در ایام تبلیغات، خصوصا در مناظره آقای احمدی نژاد، اتهامات بزرگی علیه بعضی از شخصیت های حقیقی از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز آقای ناطق نوری عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بازرسی ویژه مقام معظم رهبری، در رسانه ملی مطرح شد که بنا به اظهار صریح ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور مصادیق روشن عمل مجرمانه بوده است. این اتهامات خوراک اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد علیه سایر نامزد ها، خصوصا اینجانب قرار گرفت.

>

2- ایشان در مناظره های انتخاباتی اقدام به بیان مطالب خلاف امنیت ملی نمود که نتیجه آن زیر سوال بردن بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی سلام الله علیه بود. به علاوه، عمل ایشان در افشای بعضی از موضوعات محرمانه و سری با تلفیق موارد نادرست، از جمله متهم کردن دولت جمهوری اسلامی و وزارت کشور به سازماندهی اوباش برای حمله به جوانان و مردم و بریدن کراوات ها و تراشیدن موی سر جوانان اتهاماتی واهی است که در هیچ مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار نگرفته و بدیهی است که عملی مجرمانه محسوب می شود.

>

3- کارشکنی های عدیده مسؤلان وزارت کشور و بسیاری از فرمانداری ها، از جمله فرمانداری های تهران در ارایه کارت های نمایندگان جناب حجت الاسلام و المسلمین کروبی و اینجانب منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان ما دو نفر در محل شعب اخذ رای و محل های شمارش و تجمیع آراء گردید و نمایندگان نامزدها هیچگونه نظارتی بر انتخابات نداشته اند.

>

4- بر خلاف اعلام کتبی قبلی مبنی بر این که شمارش آراء و تجمیع آن دستی خواهد بود، ستاد انتخابات کشور در حالی که هنوز تعدادی از شعب در حال شمارش آرای مردم بودند اقدام به اعلام نتایج در حجم انبوه نمود. این در حالی بود که هنوز صورت جلسه های موسوم به فرم های 22 و 28 از هیات های اجرایی دریافت نشده وتنها ملاک ارایه آمار ارقام موجود در سیستم های رایانه ای بود که هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد و موجب التهاب اجتماعی و نگرانی در جامعه بر اساس امارهای فاقد مبنای قانونی می شود.

>

5- صدها شعبه اخذ رای در مناطق مختلف کشور از جمله شیراز، تبریز، تهران و... در ساعات قبل و بعد از ظهر دچار کمبود تعرفه اخذ رای شدند و این امر موجب توقف چند ساعته رای گیری در آنها گردید. با توجه به این که تعداد تعرفه های چاپ شده با فرض بالاترین تعداد متصوره شرکت کنندگان به گونه ای بوده است که بیش از 17میلیون تعرفه اضافی می توانست در اختیار وزارت کشور باشد تعلل شدیدی که در جریان توزیع تعرفه های انتخاباتی به چشم می خورد کاملاً ابهام برانگیز بود و نشان می داد که این تعلل و نیز اعلام توقف زمان رای گیری، درحالی که هنوز تعداد قابل توجهی از مردم خواستارشرکت درانتخابات بودنداز سرنگرانی نسبت به افزایش تعداد آرای ماخوذه از مرز100%افراد واجد شرایط بوده است.طبیعی است که چنین اموری شائبه وقوع اقدامات غیرقانونی گسترده و وجود تعداد بی شمار آرای تقلبی در صندوق ها را تحکیم می کند.

>

6- علاوه بر موارد فوق تخلفات فراوانی صورت گرفته در روز و زمان اخذ رای طی بیش از 80مورد نامه خطاب به آقای کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان توسط رابط اینجانب به آن شورا تقدیم شده است.

>

7- آقای احمدی نژاد در وقت تبلیغات اضافی که سازمان صدا و سیما به صورت غیرقانونی به ایشان اهدا کرد وقوع اقدامات ضدامنیتی را پیش بینی کرد و به طور ضمنی موفقیت خود را مسلم دانست و رقبا را متهم به توطئه چینی نمود، که تمامی اینها حاکی از برنامه ریزی های پشت پرده برای دستکاری نتایج انتخابات است.به همین ترتیب تیتر خبر پیروزی آقای احمدی نژاد در سایت رجانیوز، فارس و ایرنا که چند ساعت قبل از پایان اخذ رای رویداد و نیز تعیین تیتر روزنامه کیهان با همین عنوان، طراحی قبلی اعلام چنین نتیجه رای را مشخص سازد.

>

8- نقص ماده 40 قانون جرائم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مداخله نظامیان و بسیج در انتخابات و شرکت در میتینگ های تبلیغاتی آقای احمدی نژاد و استفاده گسترده از امکانات دولتی و نقض ماده 68قانون انتخابات، از جمله تورگردی وزراء در استان ها و شهرستان ها(تاجایی که پس از سخنرانی معاون اول ریاست جمهوری در گیلان به ستاد اینجانب حمله گردید)و حضور آقای وزیرخارجه در شهرهای مختلف ایلام، کرمانشاه، سمنان و گیلان و.... در جلسات تبلیغاتی و استفاده آقای احمدی نژاد از هواپیمای اختصاصی دولت برای حضور در میتینگ های تبریز و ارومیه و اصفهان و.... نمونه هایی دیگر از تخلفات از فصول مختلف قانون مذکور، به ویژه فصل هفتم آن بوده است.

>

9- نظر به موارد فوق انتظار دارم درخواست اینجانب درمورد ابطال انتخابات 22خردادماه مورد رسیدگی و اقدام قرارگیرد.

>

>

نامه به مراجع تقلید

>

نامه میرحسین موسوی خطاب به مراجع تقلید، تصریح دارد: اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.

>

موسوی نوشته: امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.

>

وی افزوده: عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟

>

نخست وزیر دوران آیت الله خمینی نامه خود را چنین خاتمه داده: به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.

درخواست دستگیری هاشمی و موسوی : روزآنلاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
فاطمه رجبی در انصار نیوز مطرح کرد

درخواست دستگیری هاشمی و موسوی

همزمان با روزی که محمود احمدی نژاد در میدان ولیعصر در سخنرانی برای هزاران نفر که با اتوبوس از ميان پرسنل سپاه و بسیج و سایر دستگاه های دولتی به میدان آورده شده بودند تهدید کرد که با رییس مجلس خبرگان برخورد خواهد شد، فاطمه رجبی در تازه ترین نوشته زهرا رهنورد را "زن فرتوت" خواند و خواستار دستگیری میرحسین موسوی شد.

همسر وزیر دادگستری ایران در انصار نیوز نوشت : نحوه حضور، رفتار و گفتار، عقبه داخلی و خارجی، هزینه سرسام‌آور تبلیغاتی، حامیان سگ‌باز و اراذل و اوباش، همه و همه بیانگر آن بود که اصلاح‌طلبی برانداز در پی یک کودتا، علیه ملت و نظام اسلامی است. قلب‌های مریض که مغز علیلی هم به آن اضافه شده، جنگ روانی سه‌ماهه را ایجاد و دامن زدند.
همسر سخنگوی دولت ادامه داد: هاشمی و خاتمی سردمداری معرکه را بر عهده گرفتند، فرزندان هاشمی با راه‌اندازی سایت‌ها و هتاکی و فحاشی مطابق با فرهنگ هاشمی علیه احمدی‌نژاد جولان دادند و افرادی چون کرباسچی غارتگر و دیگران امدارسان کودتای امریکایی البته از نوع "سبز لجنی" گردیدند. اما امداد فاطمی آگاهی مردم خوداجو را صدچندان کرد و ولایت‌مداران با عزمی جزم، "احمدی‌نژاد" را برگزیدند. برگزیدند تا اسلام بماند، انقلاب بماند، نظام اسلامی بماند، ولایت‌فقیه بالنده و متعالی بماند، مردم بمانند و ایران بماند.
به نوشته فاطمه رجبی که همراه با حسین شریعتمداری از اعضاي اصلي تیم تبلیغاتی رییس جمهور احمدی نژاد هستند: خاتمی، هاشمی و مهره‌های آنان به ویژه موسوی فرتوت و بی‌انگیزه در راستای اهداف براندازانه امریکا حرکت کردند و مثل گذشته به مشتی اراذل و اوباش و البته سگ‌بازان سبز‌پوش دل‌ خوش نمودند و به آنها تکیه کردند. بیانیه غیرقانونی و براندازانه محمد خاتمی سرسپرده غرب در ساعات نیمه‌شب و اعلان دروغین پیروزی، همراه با بیانیه‌های آشوبگرانه موسوی و کروبی نماد بارز مأموریت آنها در انجام کودتای نافرجامی است که با حضور چهل میلیونی مردم سرکوب شده‌ است.
همسر الهام افزود: زهرا رهنورد زنی که اندیشه و عمل و علم و دین او در پرونده تحصیلی‌اش به ارزیابی گذارده شد، در گفت‌وگو با رسانه ضدانقلاب بی‌بی‌سی ناتوان و ناامید آشوب‌گری را افتان و خیزان دنبال می‌کند. همسر رفسنجانی بنا بر فرهنگ فرعونی این خاندان مردم را به شورش خیابانی دعوت کرد. فرق این دو زن فرتوت چیست؟
نویسنده کتاب معجزه هزاره سوم احمدی نژاد اضافه کرده است که به هر حال: دستگیری سرکردگان آشوبگری که با صدور بیانیه‌های غیرقانونی مجریان سرسپرده طراحان کودتا هستند، ضروری است.
رجبی تاکید کرد: "افشای پشت پرده ماجرای چهارساله مخالفان احمدی‌نژاد، یعنی دشمنان ملت و نظام اسلامی برای رسوایی هرچه بیشتر این غارتگران و متجاوزان خودکامه، و سرنوشت کشور و ملت، امری حیاتی است. پشت پرده‌ای که گوشه‌ای از آن در ماجرای موسویان و نامه هاشمی افشا شد. در این مسأله، برخورد قاطع با هاشمی رفسنجانی به عنوان عامل اساسی فتنه‌های اخیر که به وسیله نامه اخیرش عریان به صحنه آمد، اولویت اساسی دارد.

خاک و خون در کوی دانشگاه : روز آن لاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
آخرین خبر: تکرار هجده تیر

خاک و خون در کوی دانشگاه

در پی حمله نیروهای لباس شخصی و انصار حزب‌الله به تجمع دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران، و در تکرار آشکار حادثه هجده تیرماه سال 1377 چند تن از دانشجویان در اثر اصابت گلوله، زنجیر، چاقو، باتوم و چماق به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند ساکنان امیرآباد در تلفن های خود از مردم کمک خواسته اند..

تجمع دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران از اوایل شب یکشنبه آغاز شد. شعارها مرگ بر دیکتاتور بود و موضوع آن اعتراض به کودتای انتخاباتی .با ورود نیروهای لباس شخصی و امنیتی به داخل کوی و مستقر شدن در ساختمان تخلیه‌شده 23، به جنگی نابرابر تبدیل شد.

نیروهای امنیتی که دور تا دور کوی را از ساعت نزدیک به 23 تحت اختیار دارند، چند بار برای ورود به کوی تلاش کردند که این تلاش با مقاومت دانشجویان ناکام ماند. اما پس از آغاز حمله تمام عیار نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه که با پرتاب نارنجک صوتی، گاز اشک‌آور و تیراندازی زمینی به تمام درهای کوی دانشگاه همراه بود، توانستند وارد کوی دانشگاه شوند و در ساختمان 23 مستقر شوند که از آغاز تجمع به علت عدم امنیت حداقلی از سوی دانشجویان ترک و کاملاً تخلیه شده‌بود.

درگیری‌ها در کوی دانشگاه تهران در حالی در ساعت 2 پس از بامداد ادامه می‌یافت که شبکه موبایل در سراسر تهران برای بار دوم پس از اعلام نتایج انتخابات قطع شد و امکان ارتباط با خارج از کوی از دانشجویان سلب شد. اما پس از آن‌که خطوط موبایل به مدت کمتر از یک ساعت در سراسر تهران قطع شد، نیروی انتظامی با ورود به کوی و شلیک بی‌محابای گاز اشک‌آور کنترل کوی را کاملاً در اختیار گرفت و پس از آن اجازه ورود نیروهای لباس شخصی و انصار حزب‌الله به داخل کوی را داد. نیروهای انصار هم‌اکنون با ورود به تک‌تک ساختمان‌ها و اتاق‌ها، دانشجویان را به شدت با چماق، زنجیر و چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و درگیری‌ها در کوی ادامه دارد.

این در حالی است که در جریان تلاش نیروهای انصار حزب‌الله و گارد ویژه برای ورود به کوی نیز، بیش از پانزده نفر از دانشجویان تنها به علت اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. از میان مجروح‌شد‌گان، وضعیت دانشجویی به علت خونریزی از ناحیه گردن و صورت به شدت وخیم است. هم‌چنین دو مورد از تیرهای شلیک‌شده به صورت دانشجویان برخورد کرده‌است که یکی از دانشجویان از ناحیه چشم آسیب‌ دیده‌است و به گفته دانشجویان پزشکی حاضر در کوی، احتمال از دست دادن چشم وی زیاد است. دیگر تیرها به پا و بدن دانشجویان اصابت کرده‌است که منجر به جراحات و زخم‌های عمیق روی بدن آن‌ها شده‌است.

به گفته دانشجویان نیروهای مهاجم به طور کامل مجهز هستند و هر گونه سلاح گرم و سرد در اختیارشان بود از جمله می‌توان به باتوم، چماق، چاقو، زنجیر، نارنجک صوتی، گاز اشک‌آور و فلفل و تفنگ اشاره کرد. دانشجویان هم‌چنین از استفاده نیروهای مهاجم از نوع عجیبی گلوله پلاستیکی خبر می‌دهند که حالت ساچمه‌ای دارد و در حین اصابت با بدن، پوست بدن فرد را سوراخ‌ سوراخ می‌کند.

درگیری‌ها در کوی دانشگاه در حالی ادامه دارد که تمامی نگهبانان و مسئولان کوی، خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران را ترک کرده‌اند و دانشجویان در محوطه کوی و در برابر نیروهای مهاجم کاملاً تنها هستند.

ساعت سه صبح ساکنان امیراباد و نزدیک به کوی دانشگاه در تلفن به مراکز خبری از آن ها می خواستند این پیام را پخش کنند که به گفته دانشجویان حاضر در کوی دانشگاه تهران، مجروح‌شدگان به شدت نیاز به تجهیزات پزشکی و انجام عملیات فوری پزشکی دارند،‌ با این حال نه تنها آمبولانسی در اختیار دانشجویان نیست که از کمک‌های اولیه نیز خبری نیست.

در ساعت چهار و نیم صبح در گزارشی که همسایگان کوی دانشگاه در وب لاگ های خود و در فیس بوک منتشر می کردند منطقه امیرآباد و کارگر شمالی کاملاً در اختیار نیروهای انصار حزب‌الله و گارد ویژه است و نیروهای گارد و انصار به شدت دانشجویان را با چماق و زنجیر و چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، ولی هنوز هم بیش از 300 موتورسوار ضد شورش در ساعت 3:40 دقیقه بامداد به سمت کوی دانشگاه تهران در حال حرکت هستند و احتمال حمله به کوی دانشجویان علوم پزشکی تهران و کوی دختران دانشگاه تهران بالاست.

فراخوان راهپيمايي در سراسر ایران : روز آن لاین

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸
در اعتراض به کودتای انتخاباتی

فراخوان راهپيمايي در سراسر ایران

در حالي که روز يکشنبه اعتراض مردم تهران و شهرهای مختلف ايران در حمايت از ميرحسين موسوي و اعتراض به کودتاي انتخاباتی به شدت مورد حمله و سرکوب قرار گرفت، ستاد انتخاباتی این کاندیدا از مردم دعوت کرد که امروز (دوشنبه) در تهران و ساير شهرهاي کشور به راهپيمايي اعتراض آمیز بپردازند.

بنابر اين اطلاعيه راهپيمايي هواداران موسوي در تهران با حضور خود وي از ساعت 4 عصر دوشنبه در تهران از ميدان انقلاب تا ميدان آزادی برگزار خواهد شد، و این کاندیدا در ميدان آزادي براي مردم معترض سخنراني خواهد کرد.

موسوي همچنين تاکيد کرده که در صورت برخورد و ممانعت نيروهاي امنيتی و نظامی با برگزاري اين راهپيمايي به حرم اآت الله خميني مي رود و در آنجا متحصن خواهد شد.

به دليل قطع کليه امکانات ارتباطی موسوی با مردم از جمله فيلترينگ و اختلال در دو سايت اينترنتي ستاد وی و مسدود شدن ساير سايت ها و رسانه هاي نزديک به اصلاح طلبان از سوي مقامات دولتي و امنيتي، نخست وزیر دوران جنگ از همه مردم خواسته است تا خود زمان برگزاري اين راهپيمايي را به يکديگر اطلاع دهند.

ميرحسین موسوي عصر روز يک شنبه همچنين پيام تلفني را خطاب به مردم ايران منتشر و اعلام کرد: "امكان حضور در ميان مردم يا هرنوع ارتباط و گفتگو با آنان از من سلب گرديده و تحت نظارت می‌باشم. از سوی ديگر ستاد مركزی اينجانب نيز پلمپ شده و اعضای حزب مشاركت دستگير شده‌اند"، اما "مردم عزيز می‌خواهم ضمن حضور در صحنه، از هرگونه درگيری و تشنج كه قطعاً به نفع گروه قانون‌گريز و متقلب تمام خواهد شد بپرهيزند."

ادامه اعتراض و سرکوب

به رغم ورود هزاران مامور امنيتي و يگان های ویژه به سطح شهر تهران و شهرهاي ديگر کشور، روز یکشنبه اعتراض های گسترده مردم به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ادامه یافت.

معترضان به تقلب در انتخابات با تجمع در خیابان ولی‌عصر در نزديکي یکی از ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی که اکنون پلمپ شده است، به سر دادن شعارهایی در حمایت از موسوي و اعتراض به روند شمارش و اعلام نتایج آرا پرداختند.

يگان هاي ویژه و ماموران مسلح لباس شخصي به شدت مردم معترض را با باطوم و شليک گاز اشک آور مورد حمله قرار دادند. گزارش هایی نیز از شلیک تیر هوایی منتشرشده است.

تصاويري که شهروندان از سطح تهران منتشر کرده اند حامی از آن است که ماموران يگان هاي ویژه مجهز به انواع اسلحه و ماسک و با صورت هاي پوشيده، علاوه بر حمله به تجمعات و تظاهرات مردم، زنان و جوانان منتظر در ايستگاه هاي اتوبوس و عابران معمولی را نيز به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و با باطوم و اسپری فلفل مورد حمله قرار داده اند.

شاهدان عينی میزان خشونت يگان هاي ویژه را بي سابقه توصيف کرده اند. روز يک شنبه محود احمدي نژاد با انتقال چند هزار نفر از پرسنل دستگاه های نظامی و دولتی و هواداران خود به ميدان ولي عصر با آنها جشن پيروزی برگزار کرد و همزمان ماموران يگان هاي ویژه راهپيمايان معترضی را که قصد داشتند خود را برای اعتراض به اين ميدان برسانند مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در کرج نیز گزارش ها حاکی است که يگان هاي ویژه به تجمعات اعتراض آميز مردم حمله برده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

شعارهاي مردم معترض روز يکشنبه با شدت گرفتن سرکوب آنها تند تر شد. از جمله اين شعارها عبارت بود از: "گفته بودیم اگر تقلب بشه، ایران قیامت میشه"، "پلیس خیانت می‌کند، دولت حمایت می‌کند"، "پلیس مزدور نمی‌خواهیم، حکومت زور نمی‌خواهیم"، "موسوی، موسوی، رأی منو پس بگیر" و "مرگ بر ديکتاتور".

روز يکشنبه علاوه بر يگان هاي ویژه، گروهايی از نیروهای لباس شخصی مجهز به چماق، چاقو و ساير سلاح هاي سرد به خيابان هاي اصلی تهران منتقل شده و به ویژه در ميدان ولی عصر و خيابان هاي اطراف، و همچنين در میدان انقلاب و خيابان هاي اطراف آن معترضان مورد حمله و شرب و شتم قرار دادند.

از شمار مجروحان دیروز آمار دقيقي منتشر نشده اما برخی گزارش ها حاکی است که ماموران امنيتی به بيمارستان ها مراجعه می کنند تا ده ها تظاهر کنندگان مجروح را دستگير کنند.

در حالي که آمارها از دستگيري ده ها تن در تظاهرات دو روز گذشته تهران خبر مي دهد، يکي از فرماندهان نيروی انتظامی به خبرگزاريهای دولتي گفت که 170 نفر در تهران بازداشت شده اند.

اين در حالي است که محمد علي ابطحي از اعضاي ستاد انتخاباتي مهدی کروبی اعلام کرد که شنبه شب بيش از 100 نفر از فعالان سياسی شناخته شده و روزنامه نگاران در تهران در خانه یا محل کار خود بازداشت شده اند. هرچند بسیاری از دستگیر شدگان، روز یکشنبه آزاد شدند.

از سوی دیگر، شهرهاي کرج، اصفهان، شيراز، مشهد و تبريز نيز در شبانه روز گذشته شاهد تظاهرات و تجمعات اعتراض آميز هواداران ميرحسين موسوي بود که بنابر گزارش ها سرکوب مردم در شراز و اصفهان شدت بيشتری داشته است.