۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

روزنامه های یکشنبه : BBC

مردم سالاری در سرمقاله خود ضمن تقیبح عمل رییس دولت در معطل کردن یک هفته ای حکم آیت الله خامنه ای نوشته پدیده ای به نام مشایی امتداد همان خط وابستگی و باور دولت نهم به منابع فیض ناپیدا و ماورائی است که پایه برخی از عملکردها در چهارسال گذشته بوده، که اگر هزار هزار تکذیب و انکار به میان آید نیم نگاهی به حکم انتصاب او و تکرار واژه "دولت کریمه" و دلباختگی به آقا امام زمان در آن بازگوی همه چیز است.

به نظر نویسنده این مقاله مابین مفهوم عزل و برکناری یا استعفا یا ادامه به کار آقای مشایی هیچ گونه تعارض ماهیتی وجود ندارد، چونکه آقای احمدی نژاد از قبل کاملا اشراف به عواقب تصمیم خود داشته اند و از نظرات دفعی و حساسیت ها مطلع بوده اند. کجای این سناریو دور از ذهن و خارج از معمول است که آقایان نقش شکات پرونده را بازی می کنند؟بنابراین به هیچ طریقی نمی توان صورت مساله را پاک کرد و بهتر است فکری برای غافلگیری های بعدی شود.

وصل به آسمان

علی مزروعی در مقاله ای در اعتمادملی محمد یزدی نایب رییس مجلس خبرگان را متهم کرده که در حملات جدید خود به هاشمی رفسنجانی برای رد نظرات خود به نظراتی از فقها استناد می کند که وجود خارجی ندارد و نقل هائی از قرآن مجید می آورد که درست نیست.

این نماینده مجلس ششم در پایان استدلال های خود از محمد یزدی پرسیده آیا این همه تقلا و تکاپو برای قطع کردن رشته حکومت از زمین و وصل کردن آن به آسمان برای آن نیست که برای خلق‌الله بیچاره رابطی با آسمان دست و پا شود تا نظر او نظر آسمان تلقی گردد و همه از او به نیت اطاعت از آسمان تبعیت کنند؟

در پایان مقاله اعتمادملی آمده آقای یزدی از سید جمال اسد‌آبادی به این سو تا آخوندخراسانی و تا میرزای نایینی تا امام خمینی تمام بزرگان دینی ما تصریح کرده‌اند که اسلام واسطه ای میان خدا و مخلوق به رسمیت نمی‌شناسد و توحید هیچ نسبتی با استبداد ندارد و امروز شما تلاش می‌کنید در اسلام هم رابطه‌ای میان خدا خلق خدا بتراشید[...]

اعتمادملی بخشی از این مقاله را حذف کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر