۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

روزنامه های صبح سه شنبه : BBC

جایش خالی

کیوان مهرگان در مقاله ای در اعتماد با یادآوری گرد هم آئی نخبگان فرهنگی و علمی همزمان با ناآرامی های پس از انتخابات نوشته نوشته آن روزها در عین حال شوق و شور خانواده ها هم براي رهسپار کردن فرزندانشان به ميدان نفس گير کنکور هم در ميانه آن بهت و ناباوري نتيجه انتخابات خود انرژي بخش بود. در همان روزها به فکر نفرات اول کنکور افتادم.

نویسنده مقاله اعتماد با این مقدمه به یاد آورده که فرد برگزیده کنکور سراسری در سال 81 و نفر اول المپیاد ادبی کشور محمدرضا جلائی پور بود که اين روزها به جاي اينکه در جمع دوستان نخبه اش نظرش را درباره آينده کشور بيان کند در زندان اوين است چون به مشارکت حداکثري مردم اعتقاد داشت و پاکيزگي در سياست را به معناي دقيق کلمه جست وجو مي کرد.

در ادامه این مقاله آمده محمدرضا جلائی پور اگر به دعوت صداوسيما نتوانست نظراتش را با تماشاگران صداوسيما در ميان بگذارد، نظراتش را با مخاطباني در ميان مي گذارد که نبض امنيت جامعه را در دست دارند و اين به پاکيزه کردن سياست در ايران نزديک تر است. حتم دارم نفرات اول کنکور امسال و نخبگان المپياد هاي کشور چندين سال ديگر اگر بخواهند وارد سياست بشوند، ديگر جايزه پاک انديشي و میانه روی شان زندان نخواهد بود.

سرکوب مسلمانان در چین

حزب الله در سرمقاله خود نوشته آنچه باعث تعجب مسلمين شده سكوت سختي است كه برخي از كشورهاي مدعي آزادي و كشورهاي اسلامي در برابر جنايت عيان چيني‌ها در پيش گرفته‌اند. در هيچ كجاي دين مبين اسلام و آموزه‌هاي رسول مكرم آن نيامده كه خون مسلماني در فلان نقطه جغرافيايي رنگين‌تر از جاي ديگر است و بايد از يكي حمايت و ديگري را فراموش كرد.

روزنامه حزب الله بدون اشاره مستقیم به سیاست دولت احمدی نژاد اظهار نظر کرده فضايي كه بسياري از كشورها به جهت همكاری هاي اقتصادي و سياسي در مراوده با دولت كمونيست چين در پيش گرفته‌اند موقعيتي را براي آن كشور مهيا كرده كه بتواند در مسائلي اين چنين دست بالا را بگيرد و بدون كمترين واهمه‌اي به پيشبرد اهداف توسعه طلبانه خود در برابر اقليت‌هاي مسلمان بپردازد.

صادق جوادی حصار در اعتماد ملی نوشته وقتی ظلم به مردم بوسني و هرزگوين صورت مي‌گيرد تا حد اعزام كمك و نماينده ويژه پيش مي‌رويم كه بايد هم برويم. يا زماني كه مردم لبنان و فلسطيني مورد تصدي و تجاوز رژيم اسرائيل واقع مي‌شوند همه‌گونه مساعدت و ياري براي آنها صورت مي‌پذيرد اما هنگامي كه نسل‌كشي آشكار در ايالت مسلمان‌نشيني چيني اتفاق مي‌افتد حتي به اندازه كشته شدن ناجوانمردانه زن مسلمان و محجبه مصري در آلمان عكس‌العمل نشان نمي‌دهيم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر