۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

صدای عدالت : BBC

مجوز روزنامه صدای عدالت لغو شد

صدای عدالت از روزنامه های اصلاح طلب بود که در انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت می کرد

هیات نظارت بر مطبوعات امتیاز روزنامه صدای عدالت را به خاطر آنچه اهانت به آیت الله خمینی خوانده شده، لغو کرده است.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که روزنامه صدای عدالت در روز چهارم مرداد مطلبی در صفحه 9 خود چاپ کرده که "اهانت آشکا به ساحت مقدس امام خمینی" و "زیر سئوال بردن نظام جمهوری اسلامی" است و مصداق ماده 27 قانون مطبوعات و بندهای یک و هفت این ماده است.

مصطفی کزازی مدیر مسئول رونامه صدای عدالت به خبرگزاری مهر گفته است" "ما به خاطر چاپ این مطلب که تعمدی هم نبوده عذرخواهی کردیم اما این عذرخواهی پذیرفته نشد و تصمیم به لغو مجوز گرفته شد."

هیات نظارت بر مطبوعات در اطلاعیه خود نوشته که "با توجه به سوابق این نشریه و بی توجهی به تذکرات قبلی و به منظور دفاع از ساحت مرجعیت و ولایت فقیه، با استناد به ماده 27 قانون مطبوعات و تبصره ماده 11 این قانون، پروانه انتشار روزنامه صدای عدالت لغو شد."

بر اساس ماده - ۲۷ قانون مطبوعات، هر گاه در نشریه ای به رهبر، شورأی رهبری و مراجع مسلم تقلید اهانت شود، پروانه آن نشریه لغو و مدیر مسئول و نویسنده مطلب به محاکم صالحه معرفی و مجازات خواهند شد.

روزنامه صدای عدالت یکی از روزنامه هایی بود که از خرداد ماه امسال با تغییراتی به جمع حامیان میرحسین موسوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیوسته بود.

گفته می شود دلیل توقیف روزنامه صدای عدالت مقاله ای بوده که در باره احمد شاملو شاعر معاصر نوشته شده بود. در بخشی از این مقاله نویسنده با بررسی اشعار شاملو، نوشته بود: "چه کسی جز او می توانست در هنگامه یک تازی خمینی و حکومت اش، حاکمیت اسلامی، یعنی قاتل زیبایی و معصومیت را این گونه ساحرانه با کدام نقاشی کند: "کباب قناری/ بر آتش سوسن و یاس/ روزگار غریبی است، نازنین/ و ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر