۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

روزنامه های سه شنبه : BBC

وزیران معزول

سردبیر آفتاب یزد در سرمقاله این روزنامه با تاکید بر این که هيچ قرابت فكری با وزيران معزول اطلاعات و ارشاد ندارد نوشته این دو تن را در به وجود آمدن شرايط فعلی، سهيم مي‌داند اما وزير اطلاعات كسی است كه در 30 سال گذشته، در حساس‌ترين مناصب اطلاعاتی، امنيتي و قضايي كشور حضور داشته و بسياري از جريانات را هدايت كرده است و وزير ارشاد نيز تا چهار سال پيش، مسئوليت فضاسازی رسانه‌ای برای به كرسی نشستن "تفكر احمدی‌نژادی" را به عهده داشته و پس از آن نيز گاه و بيگاه در مقام دفاع از عملكرد احمدی‌نژاد، رقبا و منتقدان او را با چوب مهرورزي به شيوه دولت نهم، نوازش كرده است.

سرمقاله آفتاب یزد اضافه کرده اگر اين دو نفر قادر نباشند در محيط بسته دولت، انتقاداتی را - آن هم براساس نظريه صريح مراجع تقليد و رهبری نظام- متوجه رئيس دولت كنند، پس چه كسی قادر به افشای كژی‌ها و پليدی‌هاي احتمالی خواهد بود؟ سرنوشت "معترضان خيابانی" و "منتقدان درون دولتی" امروز در اين نقطه با هم گره خورده است كه براي هر دو گروه، انتقاد از عملكرد دولت، پرهزينه است.

سرنوشت هاشمی

کیهان نامه ای خطاب به هاشمی رفسنجانی چاپ کرده که در ابتدای آن لقب وی را حجت الاسلام ذکر کرده و در آن نوشته شده متأسفانه شما از حيث عقلانيت سياسي هم در تشخيص مصلحت بازمانده ايد، و به عنوان سخنگوي اقليتي ساختارشكن به ميدان آمده ايد كه بدترين شرايط را براي بازي انتخاب كرده است.

نامه بدون امضای کیهان در زمانی منتشر شده که چند روزنامه امروز صبح سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه را علیه هاشمی چاپ کرده اند و چند روزنامه هم سخنان تازه وی را در تائید رهبر جمهوری اسلامی.

در این نامه خطاب به رییس مجلس خبرگان نوشته شده شما با عدم پاي بندي به قوانين كشور و مباشرت و معاونت در جرايم بسيار، انبوهي از حاميان را از خود رانده و حمايت دشمنان كينه جوي نظام اسلامي را به دست آورده و خشم ميليون ها مجاهد انقلابي را برانگيخته است، آيا بنا داريد همه اندوخته سال هاي مبارزه و خدمت را به پاي چنين فردي بريزيد؟! از تو حيف است به اين طايفه دمساز مباش!

زندانیان

حیات نو در سرمقاله خود یادآوری کرده که آیت الله بهشتی اولین رییس قوه قضاییه ایران هنگام افشای اسناد سفارت آمریکا در تهران گفته بود دانشجویان باید کلیه اسناد مربوط به هر فرد و گروه را در اختیارش بگذارند تا او مطالعه کند و توضيحات خود را بدهد و از توضيحاتش نوار صدا و تصوير برداشته شود و از افشاى دانشجويان هم نوار، اسلايد و صدا و فيلم گرفته شود و بعد هر شبى که اينها مى‌خواهند نشان بدهند قبلا اعلام کنند که افشاگرى مى‌شود، با طرف مقابل که مردم وقتى افشاگرى تمام مى‌شود، تلويزيون خود را خاموش نکنند و بدانند که طرف مقابل هم بعد صحبت خواهد کرد تا همه را يک جا گوش کنند.

نویسنده با نقل گفته های آقای بهشتی تاکید کرده اکنون بايد پرسيد که اگر اين شيوه بهشتى درست بوده چرا برخى به آن عمل نمى‌کنند و اگر اشتباه بوده چرا امام و مسئولان عالى رتبه نظام او را در چنان سمت مهمى قرار دادند و طى 30 سال گذشته همواره از او و منش مديريتى‌اش تجليل مى‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر