۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

گزارش رسانه های بین المللی از تهران

گزارشگر تلويزيون جهانی بی بی سی در گزارشی از تهران گفت: ما شاهد صحنه هاى بسيار وحشتناكى بوديم. ما داشتيم با ماشين به سمت مركز تهران مى رفتيم که ناگهان در ميان يک درگيرى محاصره شديم. چون ترافيک شدید بود، نتوانستيم خودمان را نجات دهيم. تظاهرکنندگان داشتند اتوبوس ها و خودروها را آتش می زدند. هنگامیکه نيروهاى امنيتى به تظاهرکنندگان حمله كردند، اوضاع بسيار وحشتناک شد. ما ديديم كه ماموران لباس شخصى و نیروهای ضدشورش پياده يا موتورسوار حمله كردند. اكثر آنها باتون يا چوبدستی هاى خيلى بزرگ حمل مى كردند و بى محابا مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند. راننده اتوموبیلی كه كنار ما متوقف بود، از اتومبيل خود پياده شد تا ببيند چه خبر است كه ناگهان نيروى انتظامى به ماشين او حمله كردند و به شكستن شيشه ها و در و پنجره آن پرداختند و به او فحش و ناسزا گفتند. اين صحنه ها همه جا اطراف ما اتفاق مى افتاد.

تلويزيون العربيه نیز گزارش داد در تظاهرات تهران تعداد زیادی زخمى شدند. تا اين لحظه هيچ نشانه اى از فروكش كردن درگیریها نيست، تظاهرات تا بعدازظهر روز شنبه تنها در تهران بود ولى در شهرهاى ديگر از جمله شيراز شروع شده است.

تلويزيون سی ان ان نیز گفت در جريان يكى از تظاهرات گسترده در تهران، مردم خشم و سرخوردگى خود را با ريختن در خيابانها نشان دادند. ابتدا گروههاى كوچكى از مردم تشكيل شده بود و سپس پليس ضدشورش حمله كرد و ناگهان زد و خورد شروع شد. جوانان شعار مى دادند مرگ بر ديكتاتور.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر