۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

بازداشت دانشجویان همدان : iranpressnews.com

بازداشت بیش از ۲۰ دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا همدان

خبرنامه امیرکبیر: يكشنبه شب گذشته در شرايطي كه كل دانشگاه بوعي سينا تحت محاصره نيروهاي امنيتي ضدشورش بود، دانشجويان براي به تعويق افتادن امتحانات براي دومين بار تحصن كردند كه با مخالفت رييس دانشگاه دكتر ذلفي گل مواجه شد.

پس از پايان تحصن، هنگام خروج دانشجويان غيرخوابگاهي از دانشگاه جمعي از آنها به صورت غافلگيرانه در محاصره پليس قرار گرفتند و پس از ضرب وشتم بازداشت شدند. در ميان اين دانشجویان بازداشت شده پروفسور ايزدي، دانشيار دانشكده مكانيك نيز به طرزی توهین آمیز دستگير شد.

پروفسور مجذوبي نيز در روز شنبه عصر بعد از يك سخنراني كوتاه در حمايت از موسوي بازداشت شد و تاکنون از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست.

بنابر گزارش ها بعد از اعتراضات شديد دانشجويان در مخالفت با برگزاری امتحانات، امروز سه شنبه به دستور رييس دانشگاه كه اصرار در برپايي امتحانات دارد، اتوبوس هایی برای انتقال برخی از دانشجويان به مدارس سطح شهر براي برپايي امتحانات تایین شد كه اين مساله با مخالفت متحصنین مواجه شد به طوري كه امتحانات اين هفته تا اطلاع ثانوي لغو شده است.

در طي سه روز گذشته تحصن هاي متعددي در سطح دانشگاه بوعلی سینا همدان صورت گرفته است که بسياري از اساتيد نیز از تحركات دانشجويي حمايت و در تجمع ها شركت كردند.

برخی از فعالین دانشجویی همدان که طی روزهای گذشته بازداشت شده اند، عبارتند از سياوش حاتم، حجت بختياري، مهدي مسافر، پوريا شريفيان، رضا جعفريان، مصطفي مهدي زاده و امين نظري عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر