۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

گزارش از تمام ایران : iranpressnews.com

گزارش خوانندگان: ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه سمنان

در پي اعتراضات اخير نسبت به نتيجه انتخابات (انتصابات) 22 خرداد، عده اي از دانشجويان دانشگاه سمنان همانند ديگر شهرها در ميدان سعدي شهر سمنان اقدام به تجمع مسالمت آميز نمودند. اين تجمع با هجوم نيروهاي يگان ويژه و ضرب و شتم شديد دانشجويان همراه شده و 25 تن از دانشجويان بازداشت شدند. در پي اين اقدام عده اي بالغ بر 500 نفر از دانشجويان در دانشكده فني دانشگاه سمنان تحصن نموده و با شعارهايي چون «ياران دبستاني ما را آزاد كنيد» ، «دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد» و... خواستار پيگيري مسئولين دانشگاه و آزادسازي دانشجويان در بند شدند. اين تحصن حدود 6 ساعت ادامه داشته و نهايتا با پيگيري رياست دانشگاه دانشجويان دستگير شده آزاد شدند و حدود ساعت 00.30 بامداد در ميان دانشجويان متحصن حضور يافتند. همچنين دانشجويان خواستار تامين امنيت جاني در خوابگاه و لغو امتحانات روز آينده بودند. با آزادسازي دانشجويان، رياست دانشگاه نيز در محل دانشكده حضور يافته و با تضمين تامين امنيت دانشجويان و برطرف نمودن مشكلات امتحانات روز آينده، دانشجويان متفرق شده و دانشگاه را ترك نمودند.

درگيريهای خونین در شيراز

به گزارش آژانس ایران خبر، عصر سه شنبه درگيري شديدي بين مردم خشمگين و ماموران حكومتي اعم از لباس شخصي و گارد ويژه در شهر شیراز روی داد که به مجروح شدن تعدادی از مردم منجر شد. در این درگیریها که در خيابانهاي چمران - منطقه ارم - فلكه نمازي- عفيف آباد و خيابان ارم صورت گرفت، مامورين ويژه و لباس شخصي ها با كارد و چاقو به پير و جوان و مرد و زن حمله کردند. تعداد مجروحين بسيار بالاست و حال برخی از آنان وخیم اعلام شده است.

جوانان بوشهر مزدوران بسیجی را گوشمالی دادند

گزارش خوانندگان: متاسفانه اخبار درگیری شهرستانها به خوبی پوشش داده نمی شود.در شهر بوشهر دیروز درگیری شدید بود. ابتدا به طور مسالمت آمیز تجمع شروع شد ولی با حضور نیروهای لباس شخصی و بسیجی که برخی افراد شرور نیز در بین آنها دیده می شد این تجمع به خشونت کشیده شد. حتی عابران پیاده نیز به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.گارد ویژه برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور استفاده کرد. تعدادی لاستیک به آتش کشیده شد و جوانان شروع به پرتاب سنگ کردند. با گسترش درگیری ها به محله های دیگر اینبار جوانان غیور شهر بودند که حسابی بسیجی ها را گوشمالی دادند و با سنگ و چوب و گاه با مشت و لگد از آنها پذیرائی کردند.
گفته می شود شمار نامعلومی بازداشت شدند و یک جوان نیز بر اثر شدت جراحات درگذشت.
این نخستین حرکت جدی و گسترده ضد دولتی مردم بوشهر پس از انقلاب ننگین 57 بود.
با آرزوی موفقیت برای مبارزان.

کشته شدن دو جوان دیگر در اصفهان

یکی از خوانندگان: در جریان اعتراض مردم اصفهان دو تن از جوانان اصفهانی به دست عوامل حکومت کشته شدند. این دو جوان اصفهانی که دوشنبه شب 25 خرداد در اعتراض به نتایج فرمایشی انتخابات به خیابان چهارباغ بالای اصفهان آمده بودند پس از آن که با تعقیب ماموران مواجه شدند به یک ساختمان چند طبقه در یکی از کوچه های فرعی پناه بردند اما ماموران با هجوم به ساختمان و تعقیب جوانان، دو تن از آنان را از طبقات فوقانی به داخل خیابان پرتاب کردند و باعث مرگ آنان شدند. یکی از این جوانان حسین اختر زند 32 ساله نام داشت

گزارش خوانندگان: درگیریهای شدید در اهواز

روز سه شنبه درگیری های شدیدی در دانشگاه چمران اهواز به وقوع پیوست. نیروهای لباس شخصی با یورش به دانشگاه جمع زیادی از دانشجویان را مجروح و روانه بیمارستان کردند. در حال حاضر دانشگاه چمران اهواز در محاصره نیروهای امنیتی و گارد ضد شورش است. دانشجویان هیچگونه ارتباطی با بیرون دانشگاه ندارند و تنها از بیرون رفت و آمد چند دستگاه آمبولانس قابل مشاهده است. بسیاری از مردم که نظاره گر بیرون دانشگاه هستند از وضعیت دانشجویان در داخل دانشگاه ابراز نگرانی می کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر