۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

ضد شورش : iranpressnews.com

العربیه: نيروهای ضد شورش به طور گسترده در تهران مستقر شدند

سایت فارسی شبکه خبری العربیه: ماشاالله شمس الواعظین عضو مرکز پژوهش های راهبردي خاورميانه در تهران امروز دوشنبه 29-6-2009 در مصاحبه با کانال العربیه تاکید کرد که مردم ادعاهاي دولت درباره ی دست داشتن کشورهای خارجی در اعتراضات اخير به نتايج انتخابات را باور ندارند

ماشاءالله شمس الواعظين در این مصاحبه درباره ی آزادي تعدادی از کارکنان ايراني سفارت بریتانیا درتهران واینکه آیا این امر نشان از عقب نشيني ايران است گفت به اعتقاد من اين افراد بدون شک پس از صدور بيانيه شديداللحن اتحاديه اروپا آزاد شدند.

وی در ادامه افزود "پنج تن از کارکنان آزاد شدند و به اعتقاد من هر چهار نفر ديگر نیز آزاد خواهند شد".

وي ادامه داد و گفت "دولت ايران برای اینکه بتواند بگوید که برخی از تظاهرکنندگان در آشوب ها را دستگیر کرده است به توجيهاتي احتیاج دارد، از هنگام شروع این بحران دولت ایران سعی کرد با اعتراف گیری از بازداشت شدگان فرضیه ی دخالت خارجی درتحریک اعتراضات را به اثبات برساند از این روی ایران تنش با بریتانیا را دامن زد وتعدادی از کارکنان ایرانی سفارت این کشور در تهران را بازداشت کرد.اما این اقدام وچنین اتهاماتی درمیان مردم ایران جدی گرفته نمی شود چون مردم ایران به خوبی می دانند که اعتراضات کاملا داخلی است . وهیچ ارتباطی با بیگانگان ندارد.

ماشاء الله شمس الواعظین سپس چنین نتیجه گیری کرد که "اين ادعاهاي دولت به منظور توجيه اقدامات آينده ی خود برای ادامه ی بازداشت ها و قلع وقمع معترضان است".

شمس الواعظين در پاسخ به سؤالی مبنی بر پيش بيني وی درباره ی موضع نهایی شوراي نگهبان درقبال نتایج انتخابات اخير گفت من با چشمان خود نيروهاي ضدشورش را دیدم که به طور گسترده ای در خيابانهاي تهران مستقر شده اند استقرار اين نيروها براي رویارویی با حوادث احتمالي ناشی از اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر