۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

شروع یک پایان : iranpressnews.com

برژینسکی: این شروع یک پایان است

کیهان لندن: زیبیگنو برژینسکی، مشاور امنیتی کاخ سفید در دوران سه رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با فرید زکریا تحلیلگر سرشناس CNN اظهار عقیده کرد که وقایع جاری در ایران، «آغاز یک پایان» است.

فرید زکریا که با برژینسکی و تنی چند از تحلیلگران ایرانی و خارجی مصاحبه می‌کرد در وسط برنامه اعلام داشت «هم الآن به من خبر رسید که دوست خبرنگارم مازیار بهاری را در ایران بازداشت کرده‌اند.» و افزود: به احتمال زیاد انقلابی که در شرف وقوع است پایان حکومت مذهبی را در ایران رقم خواهد زد. خامنه‌ای قبلاً انتخابات را مهم، آزاد، دموکرات و باعث افتخار حکومت اسلامی نامیده بود اما چند روز بعد تهدید کرد که معترضین را به شدیدترین وجه سرکوب خواهد کرد. وقایع جاری در ایران نشان می‌دهد که مردم ایران برای خارج شدن از سلطۀ ارتجاع و پیوستن به جهان مدرن دارند جان خود را فدا می‌کنند.

برژینسکی در پاسخ فرید زکریا که نظر او را در مورد حوادث ایران جویا شد، اظهار داشت: این شروع یک پایان است و باید دقت داشته باشیم که با این رویداد چگونه برخورد کنیم. در شرایط کنونی نقش قدرت‌های خارجی بسیار حساس است. در کشورهای اروپای شرقی، وقتی جنبش دموکراسی‌خواهی آغاز شد مردم با اشغالگران خارجی روبرو بودند اما در ایران، مبارزه مردم با اشغالگران داخلی و حکومت مذهبی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر