۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

پزشک ایرانی : iranpressnews.com

پزشک ایرانی: اگر به ایران بازگردم جانم در خطر است

سایت عصر ایران در تهران: "پائولو کوییلو " رمان نویس مشهور برزیلی که آثار او شهرتی جهانی دارد از مقامات انگلیس خواست تا ویزای "آرش حجازی " دانشجوی دانشگاه آکسفورد بریتانیا را تمدید کنند تا مجبور به بازگشت به ایران نباشد.

این پزشک ایرانی که پس از ناآرامی های متعاقب انتخابات ایران به انگلستان بازگشته است در مصاحبه با برخی رسانه های بین المللی مدعی شده است که هنگام مرگ " ندا آقا سلطان " بالای سر او بوده است و تلاش کرده است که جان او را نجات دهد.

وی همچنین در مصاحبه خود ادعا کرده است که عامل قتل ندا آقا سلطان توسط مردم حاضر دستگیر شده بود اما در نهایت نتوانسته اند فرد ضارب را نگهدارند و او موفق به فرار شده است.

عاملی که باعث شد تا رمان نویس مشهور برزیلی پای خود را به این موضوع باز کند ،ابراز نگرانی حجازی از بازگشت به ایران از سویی و رابطه ای است که وی با آثار کوییلو دارد.

حجازی ویرایشگر آثار "پائولو کوییلو " در ایران است و از این رو این رمان نویس مشهور برزیلی در اظهار نظری راجع به او گفته است : او این روزها با تهدیدات زیادی روبروست ".

از این رو بنا به گزارش دیلی تلگراف، کوییلو در واکنش به "استمداد " ویرایشگر آثارش، از مقامات بریتانیایی خواسته است تا اجازه ندهند او مجبور به ترک بریتانیا باشد. وی از مقامات انگلیسی خواست تا با تمدید ویزای حجازی از او محافظت کنند.

حجازی ادعا کرده است که در صورتی که مهلت قانونی ویزای او تمام شود و مجبور به بازگشت به ایران شود ممکن است به واسطه حرف هایی که در انگلیس درباره نحوه قتل ندا آقا سلطان زده است ، جان او در خطر باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر