۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

سوال نمایندگان مجلس از وزیر کشور

سئوال 52 نماینده مجلس از وزیر کشور در خصوص حوادث اخیر
52 تن از نمایندگان مجلس با ارائه سئوالی به وزیر کشور دلایل برخوردهای خلاف قانون برخی ماموران با مردم ، دانشجویان و تعرض آنان به کوی دانشگاه و محیط های مسکونی و اموال مردم و بی تدبیری و عدم کفایت در کنترل نیروهای تحت امر را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، متن سئوال 52 نماینده مجلس از وزیر کشور به شرح زیر است : طی روزهای اخیر و بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور، شاهد اعتراضات مردمی نسبت به نتایج اعلام شده بودیم که در مقابله با این اعتراضات، برخوردهای شدید و افراطی از سوی برخی نیروها و گروههای سازمان یافته با لباس شخصی که از سوی نهادهای فوق الذکر سازماندهی و هدایت می شوند، صورت گرفته است که با فجایع تاسف باری همراه بوده است.

در متن سئوال مذکور عنوان شده که حمله لباس شخصی ها به کوی دانشگاه تهران و دیگر خوابگاههای دانشجویی در تهران و سایر شهرستانها و تخریب اموال عمومی و اموال دانشجویان مظلوم توسط آنان و جرح و ارعاب و دستگیری دانشجویان که برای نمونه در دانشگاه تهران وضعیت بیش از یکصد نفر از دانشجویان ساکن مشخص نیست و شایعات زیادی در مورد بازداشتهای خود سرانه و ... وحشت در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش مهر، نمایندگان سئوال کننده همچنین تعرض برخی عوامل گروههای خودسر با لباس شخصی به مردم، اتومبیل های شخصی، مجتمع های مسکونی که با شعار الله اکبر و به صورت مسالمت آمیز به نتیجه انتخابات اعتراض دارند و هتک حرمت و سلب امنیت مردم و شهروندان عادی و جسارت و توهین به آنان را سبب ایجاد فضایی از رعب، وحشت و ناامنی در کشور دانستند که مسئولیت کامل این وضعیت بر عهده وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور است.

در شرح سئوال 52 نماینده مجلس از وزیر کشور نمایندگان سئوال کننده از وزیر کشور درخواست کردند که در مجلس حاضر شده و در خصوص بی کفایتی و اهمال و بی تدبیری های به عمل آمده در شرایط حساس کنونی توضیحات لازم را ارائه کرده و مسئولین نیز این اقدامات خلاف قانون را مشخص کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر