۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

تظاهرات اعتراض آمیز در بندرعباس : iranpressnews.com


گزارش خوانندگان: تظاهرات اعتراض آمیز در بندرعباس


اگر برایتان ممکن است از تظاهرات مردم بندرعباس هم گزارش بدهید. من دیروز در این تظاهرات بودم , این تظاهرات در چهار راه رسالت برگزار شد, در ابتدا همه چیز آرام بود , و نیروی انتظامی با مردم کاری نداشت حتی بعضی از پرسنل شریف این نیرو در میان مردم میگشتند , و گردهمائی خیلی آرام بود , این وضع را که ديدند , لباس شخصی ها را به میدان آوردند, آنان با بی رحمی تمام به مردم حمله کردن , بسیاری را زخمی و تعداد زیادی بازداشت کردند , آنان شیشه های ماشینها را می شکستند . نکته ای که جالب بود همبستگی مردم با هم بود , به گونه ایکه در تمام خانه های همسایه باز بود , و مردم به داخل خانه ها همسایگان پناه بردند , نیروهای بیرحم لباس شخصی به داخل خانه های مردم میرفتند و آنها را از داخل این خانه ها دستگیر و به جای نامعلومی میبردند , شما را به خدا از این بازداشت شده ها و ضرب و شتم ها را بنویسید و به گوش جهانیان برسانید , من احساس میکنم که ما در این زمینه مظلوم واقع شدیم


اعتراضات ضد حکومتی در شهر اهواز

-آژانس ايرن خبر: دانشجويان دانشگاه چمران و علوم پزشكي اهواز از دانشگاههاي خود شروع به راهپيمايي نموده و اعتراض خودشان به دولت كودتا را اعلام كردند و از ساعت شش بعدازظهر مردم هم به تجمع اعتراضي دانشجويان پيوستند , سراسر خيابان نادري مملو از جمعيت معترض بود.

اوضاع در شهر بابل بسيار متشنج است

آژانس ايران خبر: اوضاع درشهر بابل بسيار متشنج و مهارنشدني است . در تظاهرات شب25خرداد در بابل 3 نفر كشته شدند. همچنين براثر ضربات باتوم در يكي از حمله هاي نيروهاي ضد شورش يك زن مورد حمله و حشيانه قرار گرفت و به شدت زخمي شد.

دانشجويان دانشكده فني همچنان از شب گذشته در دانشكده فني در محاصره هستند و اجازه خروج و يا ورود به آنها داده نمي شود .در سطح شهر همچنين صداي تيراندازي و شليك گلوله به گوش مي رسيد.


فعالان حقوق بشر: 58 کشته و مجروح در تظاهرات دیروز



خبرگزاری هرانا : بنا به گزارش منابع موثق دست کم جان باختن 8 شهروند و زخمی شدن 50 تن در تظاهرات مسالمت آمیز روز گذشته تهران تائید میشود.
منابع پزشکی از جان باختن یا انتقال اجساد کشته شده گان که مجموعاً 8 تن منجمله 3 زن را شامل میشود به بیمارستان رسول اکرم تهران خبر دادند. همچنین منابع آگاه در این بیمارستان شهروندانی که با اصابت گلوله زخمی شده بودند را حداقل 50 تن اعلام نمودند.
بنابرگزارشات دریافتی، اجازه پرونده سازی برای مجروحین و کشته شدگان به مسئولین بیمارستان داده نشده، تنها عده ای از پرستارها، جهت پیدا کردن خانواده ها از طریق موبایل های مجروحین و کشته شدگان، به شماره های تلفن موجود در تلفن های آن ها تماس گرفته اند.
در شب گذشته و ساعتی پس از انتقال مجروحان و کشته شده گان به این بیمارستا، مامورین موسوم به گارد، با حضور در بیمارستان اجساد را تحویل گرفتند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
آمار فوق تنها بیمارستان رسول اکرم تهران را در بر میگیرد و احتمال میرود شمار کشته شدگان و زخمیان بیش از این تعداد باشد.
لازم به توضیح است در پی تظاهرات عظیم و مسالمت آمیز مخالفان به نتیجه انتخابات، پایگاه بسیج وابسته به گردان 117 عاشور اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی مردم نمود. تعداد زیادی از هموطنان در این حادثه کشته و زخمی شدند و این موضوع بر شعله درگیریهای چند روزه شهرهای ایران و خاصه تهران افزاد.
منبع خبر : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر