۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

منتظری مردم را به تظاهرات اعتراض آمیز فراخواند : iranpressnews.com

منتظری مردم را به تظاهرات اعتراض آمیز فراخواند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران؛ حسینعلی منتظری امروز از معترضین خواست به تظاهرات ادامه دهند. این روحانی ناراضی با انتشار بیانیه ای از همه مردم ایران بویژه جوانان خواست است که برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض بزنند.

بازداشت دو تن از دانشجویان دانشگاه زنجان


خبرگزاری هرانا : روز جاری مورخه 25 خردادماه، دانشجویان دانشگاه زنجان با برپایی تجمعی در دانشگاه نسبت به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کردند. پس از تجمع، دانشجویانی که سعی داشتند توسط سرویس های دانشگاه به شهر بروند، با حضور و ممانعت پلیس ضد شورش مواجه شدند. که با حضور دکتر فرجی و قاسمی، مسئولین نهاد رهبری و انتظامات دانشگاه، بعد از بررسی نیروهای امنیتی، اجازه ورود اتوبوس ها به شهر داده شد.

پس از پیاده شدن دانشجویان، نیروهای امنیتی با هجوم به یکی از دانشجویان دانشگاه، پس از خواندن بیانیه هایی که در دستان دانشجویان بود، وی را همراه خود بردند که متاسفانه از هویت این دانشجو اطلاعی در دست نیست و پس از آن نیز، علیرضا بابالو، از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از دلایل بازداشت و شرایط نگه داری آن ها اطلاعی در دست نیست.

همچنین کماکان از سرنوشت لیلا اسفاری، دیگر فعال دانشجویی این دانشگاه پس از مراجعه به ستاد خبری وزارت اطلاعات در صبح روز جاری اطلاعی حاصل نشده است.

منبع خبر : مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران


اعتراض دانشگاهیان؛ تحصن در دانشگاه تهران

اعلام انزجار و در خواست تحصن از طرف انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به مناسبت یورش وحشیانه مهاجمین سازمان یافته به کوی دانشگاه تهران

به نام خدا

یکبار دیگر یورش مهاجمین سازمان یافته به کوی دانشگاه تهران فاجعه آفرید. تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان، که نیمه‌شب در حال مطالعه در کتابخانه یا در حال استراحت در اتاق‌های خود بودند، مضروب و مجروح گردیدند، چند صد نفر از دانشجویان، که آمار آنان تا 700 نفر نیز اعلام شده است، پس از ضرب و جرح ربوده شده و توسط اتوبوس‌های انتقال مجرمین به محل نامعلومی انتقال یافته‌اند. کتابخانه و سایت کامپیوتر خوابگاه آسیب اساسی دیده و همه تجهیزات آن نابود شده‌اند. ساختمان‌های محل سکونت دانشجویان نیز از این یورش مصون نمانده و وسایل شخصی آنان به یغما رفته یا نابود شده است. بوی دود و آتش و آثار گازاشک‌آور هنوز پس از چند ساعت به مشام می‌رسد.

حجم خسارات انسانی و مالی این یورش بدون تردید از فاجعه 18 تیر سال 78، که توسط مقامات عالی‌رتبه نظام از آن با عنوان جنایت یاد شد، بسیار گسترده‌تر است. لذا انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه تهران ضمن اعتراض به این یورش وحشیانه و اعلام انزجار از آمرین و عاملین شکستن حریم دانشگاه، از اعضای محترم هیأت علمی و تمامی دانشگاهیان فهیم و آزاده دعوت می‌کند جهت دفاع از منزلت دانش و دانشگاه و همدردی با دانشجویان و حمایت از آنان در تحصن آرامی که از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 26/3/88 در محل مسجد اصلی دانشگاه تهران تشکیل می‌شود، حضور به ‌هم رسانند.


دختر نوجوان بوشهری: تا آخرین قطره خونمان می جنگیم

بوشهری ها هم حماسه آفریدند
گزارشی بسیار کوتاه
از ساعت 4بعد از ظهر نیروهای ضدشورش و نیروهای بسیج در میدان امام خمینی ایستاده بودند ...
تجمع اصلی از ساعت 7:30 بعد از ظهر با بوق زدن ماشین ها و اعتراض جوانان آغاز شد.
من هم در میان جوانان بودم و شعار می‌دادم: مرگ بر خامنه ای دیکتاتور، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.بچه ها به طرف بسیجی ها سنگ پرتاب می کردند. یک‌دفعه نیروهای بسیج به ما حمله ور شدند .
اما بازهم مردم مقاومت می کردند و در خیابان یک لاستیک را به آتش کشیدند و فریاد می زدند : موسوی موسوی رای مرا پس بگیر… ما خار و خاشاک نیستیم ملت ایران هستیم… مرگ بر دیکتاتور… ایرانی با غیرت حمایت حمایت …صدای الله اکبر مردم به گوش می رسید…
من بیش از 7 بار فرار کردم ، چون بسیجی ها به ما حمله می کردند… ولی خوش‌حالم که مردم بوشهر هم دست به اعتراض زدند …
در یک فروشگاه ( زیتون ) گاز اشک‌آور زده بودند که دوستان من هم اونجا گرفتار شدند…
ما تا آخرین قطره ی خونمون با این ظالمان مبارزه می کنیم
مرضیه 17 ساله بوشهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر