۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

اژه ای اعتراف کرد: دردسر و بی خوابی آخوندها - iranpressnews.com

اژه ای اعتراف کرد: دردسر و بی خوابی آخوندها

شهاب نیوز: وزير اطلاعات در يك گفت‌وگوي تلويزيوني گفت : افراد اغتشاش‌گر اگر بخواهند روزها و شب‌ها به خيابان آمده و براي كشور دردسر ايجاد كنند، دستگير مي‌شوند.
غلامحسين محسني اژه اي گفت: خانواده‌ها مراقب نوجوانان خود باشند. ممكن است نوجوانانشان تحت تاثير شيطنت‌ها قرار گرفته و عناصر اصلي اغتشاشگر را نشناسند. نوجوانان نيز مواظب باشند مورد طمع دشمن قرار نگيرند.

منبع حکومتی: گسترش دامنه ناآرامی‌ها از تهران به چند شهر
شهاب نیوز: دامنه ناآرامی‌ها و درگیری‌های خشن از تهران به چند شهر دیگر نیز گسترش پیدا کرده است. برخی از مسئولان امنیتی ظاهراً تصور می‌کردند که با قطع شبکه پیامک و موبایل و اینترنت و محدودسازی رسانه‌های اینترنتی، دامنه اعتراضات کاهش خواهد یافت. حال آن که متاسفانه شواهد سه روز گذشته نشان می‌دهد با این محدودیت‌ها صرفاً برخوردهای کور و خشن بیشتر شده است. در این میان؛ اخبار رسیده حاکی از آن است که دامنه برخوردهای خشن میان معترضان و نیروهای گارد ویژه و یگان ضد شورش طی 24 ساعت اخیر گسترش یافته است. شامگاه یک‌شنبه، بامداد دوشنبه و شامگاه دوشنبه؛ شهرهایی چون اصفهان، رشت، کرمان، شیراز، مشهد و تبریز شاهد درگیری‌های شدید میان گارد ضد شورش و معترضان بوده است. در برخی دیگر از شهرها نیز درگیری‌هایی میان دانشجویان با نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجی رخ داده است.

تیراندازی بسوی مردم؛ گزارش اختصاصی کانال 4 انگلیس

تنها ویدئو از تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در تهران. با پوزش از خوانندگان به دلیل ترافیک سنگین سایت این فیلم را بطور مستقیم از منبع گزارش در بخش گزارشهای دیداری و شنیداری سایت ببینید. فیلم تیراندازی بسوی مردم بی دفاع در تهران

درگیریهای گسترده و خونین در شهر اصفهان
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
مردم وجوانان شهر اصفهان عصر دوشنبه با نیروهای گارد ویژه ،لباس شخصیها و نیروی انتظامی در سطح شهر درگیر شدند. اعتراضات در نقاط مختلف شهر آغاز شد ولی عمده اعتراضات و درگیریها در میدان انقلاب اصفهان، دروازه شیراز، خیابان حکیم نظامی و چهار باغ می باشد. درگیریها هنگامی آغاز شد که موتور سواران گارد ویژه به سمت مردم یورش بردند و انها را آماج باتومهای خود قرار دادند.آنها بصورت گسترده از گاز اشک آور گاز فلفل علیه مردم استفاده کردند. آنها همچنین اقدام به تیراندازی کردند .
مردم و جوانان شهر با نیروهای مهاجم به مقابله برخواستند . جوانان با آجر وسنگ ، چوب و میله به سوی گارد ویژه حمله ور شدند که در این درگیریها تعداد زیادی از موتور سواران گارد ویژه زخمی شدند و موتورهای آنها در آتش سوخت.و بعد از زمان کوتاهی مردم توانستند میدان انقلاب و دروازه شیراز را کامل به تصرف خود در بیاورند.
بنابه گفتۀ شهود عینی در این درگیریها تعداد زیادی از مردم زخمی شدند و بنابه اخبار تایید نشده ای گفته می شود که یکی از جوانان شهر در اثر تیراندازی جان باخت.
همچنین شهود عینی می گویند که بانک کشاورز و سینما آفریقا در میدان انقلاب به آتش کشیده شد.و همچنین تعدادی از مراکز دولتی آسیب جدی دیده است.
در حال حاضر نیروی انتظامی ،گارد ویژه و لباس شخصیها با وارد کردن نیروی بیشتری تهاجم خود را به سوی جوانان شهر آغاز کرده اند. درگیری بصورت گسترده ای در سطح شهر جریان دارد ولحظه به لحظه بر آمار زخمی ها افزوده می شود.
جوانان خشمگین شهر شعارهای تندی علیه علی خامنه ای و احمدی نژاد سر دادند م شعارهایی مانند: مرگ بر دیکتاتور / آزادی،ازادی/ : رهبر کودتاچی نمی خواهیم ،نمیخواهیم/ سیدعلی پینوشه ایران شیلی نمی شه/ نصرا من الله و فتحا قریب مرگ بر این دولت مردم فریب/ مردم با غیرت حمایت حمایت
حضور جمعیت به حدی گسترده است که نیروهای گارد ویژه از مقابله با آنها درمانده است.

هجوم نیروهای امنیتی به دانشجویان دانشگاه شیراز

فعالین دانشجوئی دانشگاه شیراز
در پی تجمعات دانشجویان دانشگاه شیراز که در اعتراض به شیوه برگزاری انتخابات 22 خرداد در روز های شنبه و یکشنبه ، 23 و 24 خرداد برگزار شد ، شب گذشته نیروهای امنیتی و سازمان یافته با یورش به داخل دانشگاه، دانشجویان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. وضعیت چند تن از این دانشجویان وخیم گزارش شده است.
همچنین ظهر امروز چند ون نیروی انتظامی ضمن محاصره کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز و پرتاب گاز اشک آور، به سمت دانشجویان هجوم آوردند و ضمن ضرب و شتم دانشجویان در حدود 100 تن از آنان را بازداشت کردند. در حین این اقدام مسئولین کتابخانه خوارزمی از جمله دکتر خیاطیان که قصد داشتند مانع از ورود نیروهای انتظامی به دانشگاه شوند نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
در پی این اقدام محمد هادی صادقی رئیس دانشگاه شیراز از سمت خود استعفا داد و صبح فردا، ساعت 10 صبح اساتید و مسئولین دانشگاه شیراز در محل مدیریت دانشگاه در اعتراض به این یورش تجمع برگزار خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که دانشجویان نیز به این جمع خواهند پیوست.
فضای شهر شیراز نیز به شدت ملتهب است. شب گذشته در خیابان ملاصدرای شیراز تجمعی برگزار شد که با هجوم نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. عصر امروز نیز در خیابان ملاصدارا تا دانشگاه شیراز نیروهای امنیتی به فاصله یک متر قرار داشتند و با هجوم به دانشگاه، مردم و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
25 خرداد 1388
انتشار :فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

رسانه های بین المللی: درگیریهای شدید و تیراندازی در تهران

خبرنگاران خارجی که هنوز در تهران حضور دارند، دوشنبه شب در گزارشهای خود از ایران اعلام کردند که درگیریهای شدیدی میان نیروهای حکومتی و جوانان معترض در خیابانهای تهران رخ داده است.
خبرنگار تلویزیون فرانسه در یک گزارش زنده از تهران گفت صدای تیراندازی و صدای آژیر آمبولانس در چند نقطه شهر بگوش می رسد.
شبکه های خبری سی ان ان، بی بی سی جهانی و یورونیوز صحنه های درگیری و جنگ و گریز خیابانی جوانان با نیروهای حکومتی را نشان می دهند.
این منابع با پخش تصاویری از کشته شدگان و مجروحین امروز تهران گفتند نیروهای حکومتی روز دوشنبه بسوی تظاهرکنندگان شلیک کردند که به کشته و مجروح شدن شماری از آنان منجر شد.
شبکه خبری یورونیوز گفت تظاهرات گسترده و خشمگينانه جوانان در تهران همچنان ادامه دارد. نيروهاى ضد شورش نیز بطور گسترده در خیابانها حضور دارند و با حمله به تجمع كنندگان، آنها را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
شبکه سی ان ان نیز گفت جوانان در تهران با پرتاب سنگ و فرياد مرگ بر ديكتاتور بطور پراکنده تظاهرات می کنند و پليس نيز براى درهم ‌شكستن تظاهرات به سمت آنان گاز اشک‌ آور شليک می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر