۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

تجمع معترضان و حزب الله همزمان : BBC

تجمع همزمان معترضان به نتیجه انتخابات و "حزب الله" در تهران

تظاهرات روز چهارشنبه معترضان به نتیجه انتخابات

منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی نوشته اند که ممکن است او عصر روز پنجشنبه در جمع هوادارانش در میدان امام خمینی تهران حاضر شود.

خبر برگزاری این تجمع، در تظاهرات روز چهارشنبه۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) از طریق پلاکاردها به اطلاع هواداران آقای موسوی رسید.

به گزارش سایت کلمه، "احتمالا میرحسین موسوی" در این "تجمع آرام" شرکت خواهد کرد.

آقای موسوی همچنین از هوادارانش خواسته بود که به یاد کشته شدگان حوادث اخیر با نشانه های سوگواری در مساجد و تکیه ها تجمع کنند.

در همین حال خبرگزاری فارس از برگزاری تجمع "دانشجویان و اقشار مردم" در مقابل دادستانی تهران در میدان ۱۵ خرداد این شهر خبر داده است که در نزدیکی میدان امام خمینی قرار دارد.

به گزارش این خبرگزاری، تجمع کنندگان در میدان ۱۵ خرداد "خواستار برخورد قاطع، جدی و انقلابی با عوامل آشوب های اخیر تهران و صدور حکم دستگیری و محاکمه علنی فائزه و مهدی هاشمی (فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی)" شده اند.

بخش هایی از سخنان دبیرکل "اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان"، دبیر "شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران"، دبیر تشکیلات "اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل" و دبیر "جنبش عدالتخواه دانشجویی" در خبرگزاری فارس منتشر شده که عموما حاوی حملات تندی علیه آقای هاشمی رفسنجانی است.

خبرگزاری فارس همچنین از برنامه گروهی از "موتورسواران حزب الله" برای حرکت در سطح شهر تهران خبر داده است که قرار بود ساعت ۱۶ روز پنج شنبه از میدان ولی عصر تهران آغاز شود.

این خبرگزاری همچنین از تشییع جنازه یک بسیجی در شهر ری خبر داد که به نوشته این خبرگزاری "بامداد ۲۵ خرداد توسط اراذل و اوباش مجروح شده و ساعت ۱۵ روز ۱۶ خرداد به شهادت رسید".

در سایر شهرها نیز از اعتراضات عمومی خبر می رسد اما به علت محدودیت های شدیدی که دولت ایران بر سیستم های ارتباطی همچون تلفن همراه، پیامک های تلفنی، و اینترنت اعمال کرده است دسترسی به اخبار بسیار دشوار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر