۱۳۸۸ خرداد ۲۸, پنجشنبه

خوابگاه دانشجویان شیراز : iranpressnews.com

خوابگاه دانشجويان دانشگاه شيراز به خاک و خون کشیده شد

روزنامه اعتماد ملی: خوابگاه دانشجويان دانشگاه شيراز نيز مورد حمله شبانه نيروهاي لباس شخصي قرار گرفت. اين در حالي است كه پيش از اين دانشجويان مستقر در كوي دانشگاه تهران با حادثه مشابهي روبه‌رو شده بودند.

شوراي دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي در اين‌باره خواستار برخورد با متجاوزان به حريم دانشگاه شد.

در اين بيانيه آمده است:

«شوراي دانشگاه با تاكيد بر حفظ آرامش و پافشاري بر ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ضمن همراهي و همدردي با رياست محترم دانشگاه، تاسف و تاثر خود را نسبت به حوادث پيش آمده و هتك حريم مقدس دانشگاه و دانشجويان ابراز و بروز چنين رفتارهاي غيرقانوني را به‌رغم هماهنگي‌هاي مستمر با مسوولان ذي‌ربط محكوم مي‌نمايد و از مراجع ذي‌صلاح موكدا برخورد با خاطيان و متجاوزان به حريم دانشگاه را خواستار است. انتظار داريم كه مسوولان شهر امنيت اطراف دانشگاه را به گونه‌اي تامين نمايند كه از ورود افراد غيردانشگاهي به حريم دانشگاه جلوگيري شود و نسبت به آزادي دانشجوياني كه اشتباها دستگير شده‌اند، اقدام عاجل صورت پذيرد.»

همچنين جمعي از استادان دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي خواستار توضيح مسوولان استان و نيروهاي انتظامي درباره حوادث اخير شدند.

استادان دانشگاه شيراز از مسوولان استان فارس خواسته‌اند با هوشياري زمينه سوءاستفاده از مطالبات دانشجويان را از بين برده و موارد زير را موکدا پيگيري نمايند:

۱- مسوولان استان و نيروهاي انتظامي در جمع اساتيد حاضر شده و علت ورود نيروهاي مردمي و انتظامي را به محيط دانشگاه توضيح دهند.

۲- با عوامل ايجاد بي‌نظمي و اغتشاش برخورد کرده و زمينه رسيدگي قانوني به درخواست کساني که از روند انتخابات شکايت دارند را فراهم آورند.

۳- دانشجويان عزيز و بي‌گناهي که در اين واقعه آسيب ديده‌اند، به نحو مقتضي مورد دلجويي قرار گيرند.

۴- برخورد قاطع قانوني با عوامل مقصر در حوادث اخير صورت گيرد.

تعدادي از استادان دانشگاه شيراز نيز در نامه‌اي به دادستان اين شهر، شناسايي آمران و عاملان ورود به حريم دانشگاه و همچنين آزادي بي‌قيد و شرط دانشجويان دستگيرشده را خواستار شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر